TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Derybos dėl krovinių keliasi į rudenį

2006 08 10 0:00
Lietuvos prašymas padidinti krovinių srautus į Klaipėdos uostą liko neišgirstas.
LŽ archyvo nuotrauka

Į Rusijos reikalavimą du kartus sumažinti krovinių gabenimo tarifus į Kaliningrado uostą Lietuva atsakė griežtu "ne"

Dvi dienas Lietuvoje vykę derybos su Rusija ir Baltarusija dėl tranzito politikos srityje vėl liko bevaisės. "Neradome visiems trims priimtinų sprendimų ir skirtingai vertiname Rusijos pasiūlymą. Bet nemanome, kad tai derybų pabaiga", - sakė Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus. Anot jo, šių metų spalį Maskvoje numatytas Rusijos ir Lietuvos transporto darbo grupių susitikimas, kur šalys toliau mėgins ieškoti bendrų taškų.

Rusijos atstovas Sergejus Tugarinovas buvo akivaizdžiai nepatenkintas derybų baigtimi ir nuo komentarų susilaikė.

Visi nori trąšų

Pagrindinis šalių derybų objektas - Baltarusijos trąšų krovinių srautas. Per Latvijos Ventspilį, Klaipėdą bei Ukrainos Nikolajevo uostus gabenamų Baltarusijos krovinių prireikė ir Kaliningradui.

Per anksčiau vykusias derybas su Lietuva bei šio posėdžio metu Baltarusija pripažino, kad labiausiai trąšas apsimoka vežti per Klaipėdos uostą ir pasižadėjo gerokai padidinti krovinių mastą tiek praėjusiais metais, tiek šiemet.

Pasak Klaipėdos uosto verslininkų, Kaliningrado uostas nepakankamai gilus ir negali priimti didelių laivų, o baltarusių pamėgtame Ventspilyje, kuris buvo statytas specialiai kalio trąšoms gabenti, krovinį perkrauti maždaug dviem eurais už toną brangiau. Be to, Klaipėdos uosto krovos kompanijų paslaugų spektras Ventspiliui nebenusileidžia ir be problemų gali perimti nemažą dalį baltarusiškų krovinių srauto.

"Tai retorinis klausimas, kam reikalingas tranzitas į Kaliningradą", - sakė Vaitkus.

Nesusišneka dėl "lygių sąlygų"

Rusijos transporto ministerijos atstovas teigė, jog jie pageidauja "lygių sąlygų". Rusija teigia gerą darbą daranti ir trečiosioms šalims, kurios veža krovinius per jos ir Lietuvos teritoriją.

Vaitkus Rusijos pageidavimą pavadino vienpusiu ir prilygino jį ultimatumui, nes dėl tokio žingsnio Klaipėdos uostas gali netekti dalies krovinių. Be to, tiek po susitikimo Kaliningrade, tiek užvakar, įpusėjus ekspertų posėdžiui, Rusija grasino "imtis priemonių", jei Lietuva pasakys "ne". Tačiau Lietuvos derybininkai sakė vakar tokių grasinimų jau negirdėję.

Lietuva, mainais už nuolaidas, Rusijos taip pat prašė lygių sąlygų. Pasak Vaitkaus, Rusija savo teritorijoje taiko 2-3 kartus didesnius tarifus kroviniams, vežamiems į Klaipėdos uostą, kuris tapo nebekonkurencingas Kaliningradui.

"Vienas iš siūlymų Rusijai buvo gerinti trečiųjų šalių tranzitą. Mes norime krovinių iš Kazachstano, Uzbekistano ir kitų valstybių, esančių už Rusijos ribų", - sakė Vaitkus. Pasak Susisiekimo ministerijos atstovų, dėl Rusijos politikos minėtos šalys nenori sudarinėti sutarčių su Lietuva. Verslininkai teigė, kad dėl protekcionistinės Rusijos politikos tiek ji pati, tiek Lietuva praranda geležies lydinių krovinių srautus iš trečiųjų šalių, nes jos savo eksportą pasuko priešinga kryptimi - į Tolimuosius Rytus.

"Tikiuosi, kad nugalės blaivus protas", - sakė Vaitkus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"