TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dešimtmečiai, paskirti darbui uoste

2014 03 22 6:00
Pirmąkart KLASCO veteranais tapusių 33 darbuotojų būrys su vadovais iškart scenoje netilpo, o iš viso apdovanoti 68 žmonės. Vidos Bortelienės nuotraukos

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO veteranų šventė – svarbus įvykis ne tik didžiausiai uosto krovos bendrovei, bet ir miestui, kurio kas antra šeima susijusi su transportu, prekyba ir jūra.

Uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas prieš KLASCO darbuotojų pagerbimo ceremoniją pažymėjo, kad šiai įmonei skirta būti ne tik uosto flagmane, bet dažnai ir locmane – įvesti į uostą naują krovinių srautą gabenančius laivus. Jo teigimu, šios bendrovės kolektyve žmogui rodoma tinkama pagarba, nes veteranų gausa – neginčijamas argumentas, kad žmonės čia suranda vietą kurti ir profesionaliai augti.

Gausiai susirenkantys į KLASCO šventę svečiai, miesto ir uosto vadovai, kolektyvui kasmet linki didžiausią Baltijos šalyse krovos kompaniją kelti aukščiau pasiektos 13 mln. tonų apyvartos aukštumos ir asmeninių laimėjimų.

Nuoširdi bendradarbių padėka Jūrų perkėlos terminalo vadovui Vaclovui Grigalauskui.

Pastovumas – verslo pamatas

KLASCO krovos verslo ištakomis galima laikyti įvairias datas, pradedant pokariu, kai buvo atstatytas per karą sugriauto uosto branduolys, ir baigiant 1991-aisiais, kai ši įmonė Nepriklausomybę atgavusioje Lietuvoje buvo įregistruota kaip Klaipėdos valstybinis jūrų prekybos uostas. Tačiau dažniausiai šiuolaikinės veiklos istorija remiasi į 1994 metus, kai įmonė pavadinta Klaipėdos jūrų krovinių kompanija, o pasikeitus įstatymui tapo akcine bendrove su rinkos ženklu KLASCO. Tokia ji 1999 metais buvo privatizuota ir pradėjo kokybines permainas.

Visus šiuos įmonės veiklos etapus į nedalomą visumą suvienijo nė dienai uoste nesustojusi laivų krova, sukūrusi gerą Klaipėdos uosto reputaciją. Nors įmonės darbuotojų kaita nedidelė, dažnai sakoma, kad KLASCO yra savotiška viso uosto kadrų kalvė. Tai, kad lyderę stebi daug šio verslo dalyvių, atverčia ir antrąją medalio pusę – stiprią kitų kompanijų konkurenciją. Kaip vedant derybas klientams atskleisti patrauklias savybes – tokia pat sunki užduotis vadovybei, kaip ir specialistams suvaldyti gamybinį procesą, kuris apima laivų, traukinių ir automobilių eismą.

KLASCO yra universaliausia uosto kompanija, perkraunanti daugiau kaip trečdalį visų krovinių. Čia veikia labai skirtingi pagal krovos pobūdį ir profesijų poreikį padaliniai: generalinių krovinių, grūdų, trąšų ir ro-ro keltų terminalai. Pastarajame, kurį geriausiai žino krovinių vežėjai automobiliais ir turistai, kasmet perkraunama po 5 mln. tonų krovinių, skaičiuojant kraunamos technikos ilgį - daugiau kaip po 3 mln. metrų, sulaukiama po 280 tūkst. keleivių. Bendrovės vilkikams tenka pusė visų laivams teikiamų paslaugų.

„KLASCO yra geriausia krovos kompanija Europoje ir, ko gero, pasaulyje. Esame profesionalai, visi kartu mes esame stipri jėga“, - sveikindamas kolektyvą ir dėkodamas veteranams už pasiaukojamą darbą džiaugėsi kompanijos generalinis direktorius Audrius Pauža.

KLASCO veteranams įteikiami garbės ženkleliai, jų vardai įrašomi į Garbės knygą, išmokamos piniginės premijos. Šiemet iš viso apdovanoti 68 žmonės./KLASCO archyvo anuotrauka

Žmonės – ekonomikos šerdis

Koncernas „Achemos grupė“ pradinį KLASCO veterano stažą pagal pagrindinės įmonės tradiciją sutrumpino nuo 25 iki 20 metų, vėliau pagerbiant kas penkmetį. Pasak A.Paužos, ilgiausiai kompanijoje dirbančiųjų stažas siekia net 45 metus. Veteranams įteikiami garbės ženkleliai, jų vardai įrašomi į Garbės knygą, išmokamos kolektyvinėje sutartyje numatytos piniginės premijos. Kasmet prisimenami ir pasveikinami visi įmonės veiklai nusipelnę buvę vadovai: Solomonas Kvaša (pernai miręs), Marijus Eidukevičius, Sigitas Šileris, Benediktas Petrauskas, Eduardas Plauška, Valentinas Greičiūnas.

Keturių skirtingų pagarbos lygių ženklelių laipsnius žymi bendrovės emblemoje įspaustos sidabrinės ar auksinės bangos. Tai simbolizuoja ryšį su jūra, nes uostas – krašto ekonomiką keliantis verslas, kurį globoja Baltijos gelmė.

40 metų įmonėje dirbantį vilkiko „KLASCO-2“ jūreivį V.Bernotą sveikino uosto kapitonas A.Alekna./KLASCO archyvo nuotrauka

Naujos uosto technologijos ir technikos modernizacija palengva mažina fizinio darbo poreikius, tačiau kai kurios tradicinės veiklos, ypač gamybos valdymo, techninė įranga pakeisti negali. Bendrovėje dirba vidutiniškai 700 žmonių, maždaug pusė yra darbo veteranai.

Šiemet pirmąkart veterano vardas buvo suteiktas 33 darbuotojams, kurie dirba 20 metų, o iš viso apdovanoti 68 žmonės. Tarp ištikimiausiųjų kompanijai - 40 metų įmonėje dirbantis vilkiko „KLASCO-2“ jūreivis Vitas Bernotas. Šiam veteranui uosto kapitonas Adomas Alekna įteikė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos padėkos raštą.

Veteranams bendradarbių įteiktos gėlių puokštės sceną užtvindė pagarba ir dėkingumu, o muzikiniai geriausių Lietuvos atlikėjų kūriniai bendrovės darbuotojams suteikė geros nuotaikos visiems metams – iki kitos kolektyvo šventės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"