TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dėžutės teberyja nepageidaujamą reklamą

2013 02 15 6:02
Romo Jurgaičio nuotrauka/Atsisakyti neadresuotos reklamos gyventojai galėjo ir anksčiau.

Kol kas tik pavieniai gyventojai atsisako į savo pašto dėžutes gauti reklaminės medžiagos, bet jas platinančios įmonės jau užsimena apie neigiamus pokyčius rinkoje.

Bemaž kiekvienas gyventojas, atvėręs savo pašto dėžutę, yra priverstas surinkti šūsnį reklaminės medžiagos, kuri dažnai keliauja tiesiai į šiukšliadėžę. Kai kurie daugiabučių gyventojai netgi įsigudrino laiptinėje, šalia pašto dėžučių, pastatyti dėžę, kurioje bematant atsiduria visos juos pasiekusios reklaminės skrajutės ir katalogai. Prireikia vos savaitės, kad dėžė būtų užpildyta.

Nuo šių metų įsigaliojusi įstatymo nuostata gyventojams leidžia išvengti šių nepatogumų. Atsisakyti neadresuotos reklamos jie gali ant pašto dėžučių nurodydami šį pageidavimą. Vis dėlto pareikšti tokį norą kol kas nusprendė tik pavieniai gyventojai.

Rinką paveiks neigiamai

Kaune platinimo paslaugas teikiančios bendrovės "Kauno reklama" direktorius Juozas Kažukauskas sakė, kad kol kas iš kolegų girdėjo tik apie kelias pašto dėžutes, pažymėtas dėl nepageidaujamos reklamos. "Sunku pasakyti, kiek dėl tokių nurodymų grįžta reklaminės medžiagos, - juk tai naujas dalykas. Tikriausiai ne taip greitai naujovė bus įsisąmoninta", - svarstė pašnekovas.

Vis dėlto J.Kažukauskas neslėpė, kad tarp reklamos užsakovų jau esama nuogąstavimų dėl mažėsiančių reklamos apimčių, taip pat svarstymų, kaip elgtis susiklosčius tokiai situacijai.

Kadangi reklamos platinimo paslaugos kaina priklauso nuo reklaminės medžiagos kiekio, platinimo įmonės gali pajusti neigiamų pokyčių. "Manau, tai neigiamai paveiks rinką", - sakė įmonės direktorius. Jo teigimu, dėl naujos nuostatos reklaminių skrajučių kiekis gali sumažėti 20-30 procentų.

Tuo metu reklamos agentūros "Media Solution" direktorius Arvydas Zabarauskas teigė naujo nutarimo nesibaiminantis, nes platinimo paslauga - tik antrinė įmonės veikla. Todėl ir įmonės apyvartos sumažėjimo jis tvirtino neprognozuojantis. "Galime pagaminti lipdukų, kad platinimas - nepageidaujamas", - tik pajuokavo įmonės vadovas.

Valstybės įmonės Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė pabrėžė, kad atsisakyti neadresuotos reklamos gyventojai galėjo ir anksčiau. Todėl nuo naujų metų įsigaliojusios įstatymo pataisos didelių pokyčių neatnešė. Pašnekovė taip pat teigė nepastebėjusi tendencijos, kad nuo naujų metų sumažėtų užsakymų platinti reklamą.

LŽ archyvo nuotrauka/J.Kažukausko manymu, atsiradus galimybei atsisakyti į pašto dėžutes gaunamų neadresuotų reklaminių skrajučių jų kiekis gali sumažėti 20-30 procentų.

Stebi būsimus pokyčius

Didieji prekybos tinklai, kurių reklaminės medžiagos pašto dėžutėse gyventojai sulaukia daugiausia, kol kas nežada mažinti reklamos apimčių. Bendrovės "Maxima LT" atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės teigimu, bendrovė jau pasirašė sutartį su partneriais, atsakingais už platinimą, kad šie neplatintų reklaminių leidinių to nepageidaujantiems gyventojams. "Tačiau kol kas tokiais lipdukais paženklinta tik viena kita pašto dėžutė, todėl jokių leidinukų platinimo tvarkos pakeitimų nesame numatę - vertinsime situaciją po kelių mėnesių, kai taps aiškiau, kiek tiksliai dėžučių paženklinta", - aiškino ji.

Pašnekovė patikino, kad dėl naujos tvarkos bendrovė nuostolių nepatyrė, nes reklaminius leidinius ir taip platina ne visiems, o tik daliai Lietuvos gyventojų. Todėl ir dalijamų leidinių kiekio mažinti neplanuoja.

"Atsiradusi nauja galimybė reklaminių leidinukų sklaidą padaro dar paprastesnę. Mūsų tikslas nėra išdalyti kuo daugiau reklaminių leidinukų - norime juos pristatyti tiems, kuriems tai tikrai įdomu ir aktualu", - sakė pašnekovė. Ji pridūrė, kad bendrovė ir anksčiau registravo pavienius gyventojus, pranešdavusius apie savo nenorą į pašto dėžutę gauti reklaminių leidinių.

Skundų nesulaukia

Pareiškę savo valią, tačiau vis tiek gavę nepageidaujamos maisto reklamos gyventojai turėtų kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT) bei Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (VNMPI). Tačiau šios institucijos kol kas sulaukė tik kelių skundų.

VNMPI Analizės ir komunikacijų skyriaus vyriausioji specialistė Jurgita Šyvokaitė sakė, kad įsigaliojus nuostatai inspekcija gavo vos vieno gyventojo iš Klaipėdos skundą. Anot pašnekovės, skundas gautas vasario mėnesį ir šiuo metu tiriamas.

VMVT Maisto skyriaus vyriausiasis specialistas-valstybinis maisto produktų inspektorius Donatas Valavičius pasakojo, kad dėl nepageidaujamos reklamos tarnyba jau sulaukė dviejų skambučių telefonu ir vieno pranešimo el. paštu. "Visais trimis atvejais žmonės skundėsi dėl įkyrios reklamos, tačiau tyrimai dėl šių pranešimų nepradėti, nes tam trūko būtinų duomenų - kreipęsi gyventojai negalėjo jų suteikti", - sakė jis.

Rašydamas skundą dėl gautos nepageidaujamos reklamos vartotojas turėtų kuo tiksliau aprašyti visas aplinkybes ir pridėti visus turimus įrodymus: nurodymą, kad nepageidauja gauti reklamos, bei patikslinti, kada jis buvo priklijuotas prie pašto dėžutės, taip pat gautos nepageidaujamos reklamos pavyzdžius ir pan.

Įrodyti gali būti sunku

Nors už įstatymo nesilaikymą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) gali skirti nuo 1000 iki 30 tūkst. litų baudą, kyla abejonių, ar platinantieji nepageidaujamą reklamą iš tiesų bus nubausti. Mat tais atvejais, kai pažeidimas yra mažareikšmis, kai nepadaroma realios žalos, gali būti taikoma administracinė nuobauda - įspėjimas. Be to, platintojui neigiant kaltę gali būti sudėtinga įrodyti, kad būtent jis išplatino nepageidaujamą reklamą.

VVTAT atstovė Kristina Grigaitė pabrėžė, kad bauda gali būti skiriama tik tinkamai ir pakankamai įrodžius padarytą įstatymo pažeidimą. "Jeigu reklamos skleidėjas neigs platinęs nepageidaujamą reklamą, sprendžiant dėl Reklamos įstatymo pažeidimo bus vertinama kitų įrodymų visuma", - sakė ji.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"