TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dideli pinigai stumia alkoholio reklamą

2008 01 04 0:00
Ginčijamasi, ar alkoholio reklama per tiesioginę rungtynių transliaciją turi įtakos didesniam ar mažesniam svaigalų vartojimui.
LŽ archyvo nuotrauka

Vasarą priimtos ir nuo sausio 1-osios įsigaliojusios naujos Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, draudžiančios per TV programas reklamuoti alkoholį nuo 6 iki 23 val., žlugdo sporto varžybų tiesiogines transliacijas. Tad politikai greit ieškos galimybių kaip šį draudimą švelninti.

Vakar Lietuvos krepšinio sirgaliai galėjo tiesiogiai stebėti "Eurolygos" rungtynes per kabelinės ir palydovinės televizijos kanalą "Viasat Sport 3". Tokią galimybę turėjo maždaug trečdalis šalies gyventojų. Kiti rungtynių vaizdo įrašą galėjo pamatyti tik po 23 val. per nacionalines televizijas.

Tikimasi kompromiso.

Tolesniame kare dėl alkoholio reklamos krepšinio transliavimo paliaubų ir kompromiso galimybės paaiškės prasidėjus neeilinei Seimo sesijai jau kitą savaitę.

Kaip juokauja dauguma krepšinio sirgalių, alkoholio reklama per tiesioginę rungtynių transliaciją didesniam ar mažesniam svaigalų vartojimui įtakos neturi - jau iš anksto būna pasirūpinta alumi, traškučiais ar kepta duona.

Tačiau aistros kyla tarp seimūnų - vieni nori sugrąžinti alkoholio reklamos transliavimą nuo 18 val., kiti siūlo palikti naujas pataisas, bet jas švelninti arba netaikyti reklamos draudimo apribojimų sporto varžyboms.

Baudžiančios institucijos pradėjo akylai stebėti alkoholio reklamos per televiziją atvejus ir ėmė skirti baudas už į eterį pakliuvusius reklaminius alkoholio logotipus ant sportininkų marškinėlių ar sporto aikštelių atitvarų.

Nugalėtojai nenuspėjami

Kaip skelbia BNS, alkoholio reklamos sugriežtinimas kursto nesantaiką tarp Seimo narių ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos. Pastarosios vadovą Feliksą Petrauską parlamentaras Antanas Matulas ketina paduoti į teismą, jei šis baus už alkoholio logotipų transliavimą per televiziją.

A.Matulas pažymėjo, kad alkoholio reklamos sugriežtinimas leidžia tiesiogiai transliuoti sporto varžybas, ir už šmėkštelėjusį alkoholio logotipą transliuotojai esą negali būti baudžiami. Jis patvirtino, kad dėl šventos ramybės pats užregistravo tai patvirtinančią teisės aktų pataisą.

Kaip LŽ sakė Ekonomikos komiteto pirmininkė Birutė Vėsaitė, jau gruodžio viduryje ji Seimui pateikė įstatymo pataisą, pagal kurią griežti reklamos draudimai būtų netaikomi per sporto varžybų transliacijas ir retransliacijas reklamuojamiems natūralios fermentacijos gėrimams, kurių tūrio koncentracija neviršija 15 procentų.

"Tačiau tai netiko ponams aludariams. Kitai pusei naudingesnė pirmoji pataisa, kuri vėl leistų alkoholį reklamuoti nuo 18 val. ir po kuria slepiasi labai dideli pinigai už alkoholio reklamą", - piktinosi B.Vėsaitė.

Parlamentarė labiausiai sunerimusi dėl vaikų, kuriems toks ankstyvas alkoholio reklamos transliavimas esą neabejotinai turės neigiamą įtaką. "Sunku pasakyti, kokios jėgos, atėjus sprendimo priėmimo laikui, nugalės. Viliuosi, kad galbūt bus pasirinktas kompromisas, ir nugalės sveikas protas. Mano siūloma pataisa yra normali, nes ji išspręstų dabartinę sirgalių pasipiktinimo problemą", - vilties neslėpė Seimo narė B.Vėsaitė.

"Dirbtinė isterija"

Anot Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto pirmininko liberalcentristo Rimanto Remeikos, pastarųjų savaičių laikraščių antraštės, skelbiančios apie sunaikintą antrą lietuvių religiją ir sužlugdytą šalies sportą, yra tik dirbtinė isterija.

"Žmonės yra verčiami kilti į "šventąjį karą" prieš "baisųjį" Seimą, kuris išdrįso pasikėsinti į televizijų ir alkoholio gamintojų pinigus. Nes, pasirodo, nesvarbu nei į ligoninę komos būsenos atvežami nepilnamečiai, nei girtų vyrų mušamos žmonos, nei "karo keliuose" aukos. Televizijoms tiesiog mirtinai reikia alkoholinių gėrimų reklamos atnešamų pinigų, o alkoholio gamintojams būtina erdvė kuo plačiau skatinti pirkti jų gaminamą produkciją. Ir nei sportas, nei religija čia nerūpi - tik pinigai. Dideli pinigai", - įsitikinęs Seimo narys R.Remeika.

Liberalcentristas atkreipia dėmesį, kad supaprastintai visuomenės informavimo priemonių traktuojamas Alkoholio kontrolės įstatymas neva nedraudžia transliuoti krepšinio ar kitų sporto varžybų, nereikalauja nerodyti ir alkoholio gamintojų logotipų. Kalbama esą tik apie alkoholinių gėrimų vartojimą skatinančių reklaminių klipų draudimą.

"Jeigu to nesugeba suvokti Alkoholio kontrolės įstatymo įgyvendinimą turinčios kontroliuoti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovas, tuomet kyla abejonių dėl tokio valstybės tarnautojo nekompetentingumo arba korumpuotumo. Tačiau panašu, kad ties tariamai skandalingu įstatymu visą dėmesį fokusuojanti žiniasklaida parlamentarams ir visuomenei parodė, kokia aktualija artimiausiu metu ir per neeilinę Seimo sesiją bus svarbiausia. Kas kreips dėmesį į kažkokį sudėtingą ir painų naujos atominės elektrinės statybos projektą, kitus įstatymus ir nutarimus, jei tauta dėl alkoholio reklamos draudimo negali žiūrėti krepšinio", - pasipiktinęs retoriškai klausia R.Remeika.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"