TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Didins konkurenciją degalų rinkoje

2009 03 05 0:00
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Bendrovė "Klaipėdos nafta" nedelsiant turės informuoti įmones apie galimybes importuoti degalus, nurodė valdžia, kuri žada liberalizuoti privalomųjų naftos rezervų kaupimo tvarką.

Norint padidinti konkurenciją degalų rinkoje, numatoma, kad artimiausiu metu "Klaipėdos nafta" žiniasklaidoje ir savo interneto svetainėje paskelbs apie terminalo naftos produktų importo sąlygas bei pakvies importuotojus pasinaudoti tokiomis galimybėmis, skelbiama Energetikos ministerijos pranešime.

Apribos monopolį.

Tai, anot ministerijos, turėtų sumažinti bendrovės "Mažeikių nafta" dominavimą degalų rinkoje, pagerinti verslo sąlygas importuotojams bei sumažinti degalų kainas.

"Klaipėdos nafta turėtų būti įpareigota sudaryti sąlygas importuotojams naudotis terminalu lengvųjų naftos produktų importui. Tai yra vienintelis būdas importuoti iš kitur. Arba, nebent, atvežti nedideliais kiekiais automobiliais, bet taip rinkos situacijos nepakeisi", - vakar kalbėjo Vyriausybės kancleris Deividas Matulionis.

Pasak jo, šiuo metu importuojamų naftos produktų dalis yra nedidelė -siekia apie 7-8 procentus. Konkurencinis spaudimas "Mažeikių naftai", jo nuomone, padidėtų, jei importuojamų degalų dalis padidėtų dar bent apie 10 procentų. "Aš manau, kad jei atsirastų papildomų dar kokių 10 proc., tai jau būtų pakankamai gerai. Bet mes neturėtume tikėtis, kad naftos produktai čia pradės plaukti dideliais kiekiais. Turi palaipsniui atsirasti vienas kitas importuotojas", - sakė kancleris.

"Klaipėdos nafta" turi galimybę importuoti naftos produktus, tačiau tuo nebuvo naudojamasi. Dabar terminalas gali krauti produktus iš tanklaivio į talpyklas, paskiau - į geležinkelio cisternas, o artimiausiu metu bus pasirengta ir jų krovai į benzinvežius.

"Mes sieksime, kad per bendrovę "Klaipėdos nafta" tam tikra dalis naftos produktų būtų importuojama, ne tik eksportuojama", - sakė M.Matulionis.

Vyriausybės kancleris teigė, jog ketinama liberalizuoti ir privalomųjų naftos rezervų kaupimo tvarką. "Norima nustatyti didesnį naftos produktų, kurį būtų galima įsivežti be prievolės kaupti atsargas, kiekį", - sakė D.Matulionis. Pasak kanclerio, šiuo metu naftos rezervų neprivalo kaupti tie importuotojai, kurie įveža mažiau nei 200 tonų naftos produktų per metus. Šį kiekį norima padidinti.

D.Matulionis teigė, kad Lietuvoje degalų kainos yra kiek aukštesnės nei turėtų būti, tačiau skirtumas esą nesiekia, kaip anksčiau skelbta, 30 centų. Jo nuomone, kai rinkoje bus daugiau importuotojų, šis skirtumas turėtų sumažėti. "Konkurencijos tarybos vertinimu, šiuo metu skirtumas yra apie 15-19 centų. Gali būti, kad gamintojų ar mažmenininkų maržos yra didesnės, negu turėtų būti", - kalbėjo D.Matulionis.

Palengvins derybas dėl kainos

"Konkurencija degalų rinkoje yra vienintelė reali priemonė, kuri padėtų sumažinti kainas. Kiek ji sumažėtų? Nesu tikras, ar iki 30 centų už litrą, bet tikiuosi, 20 centų tikrai turėtų sumažėti", - paklaustas, kiek padidinus importą galėtų kristi degalų kaina, sakė energetikos ministras Arvydas Sekmokas. Jo teigimu, "Mažeikių nafta" šiuo metu "labai atidžiai stebi situaciją ir nustato tokias kainas, kurioms esant jie gautų maksimalų pelną".

Premjeras Andrius Kubilius yra kreipęsis į Konkurencijos tarybą, kad ši atliktų tyrimą ir paaiškintų, kodėl degalai Lietuvoje kainuoja brangiau nei šalyse kaimynėse. Estijoje populiariausias 95 markės benzinas kainuoja 0,81 euro už litrą, Lenkijoje - 0,83, Latvijoje - 0,88, Lietuvoje - 0,95 euro už litrą.

"Importuotojai nepuls milijonais tonų įvežti degalus - tas kiekis gali siekti 10-20 tūkstančių, gal 100 tūkstančių tonų", - prognozuoja Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas. Anot jo, jeigu "Klaipėdos nafta" norės derėtis su potencialiais degalų importuotojais, kurių jau yra šiandien, tai sudarys geresnes importo galimybes ir prielaidas mažesnei kainai. Jis neprognozuoja, kiek galėtų kisti degalų kainos, bet pabrėžia, jog svarbi pati importo galimybė importuoti - atsiradus realiai alternatyvai, prekiautojai lengviau galės derėtis su "Mažeikių nafta".

Jau šių metų pirmomis dienomis mūsų šalyje padidėjus degalų akcizams, o kaimynėje Lenkijoje kritus zloto kursui, mūsų šalies vežėjai, pirmiausia vilkikai, pradėjo piltis daug pigesnį dyzeliną šioje valstybėje. Ši kryptis tapo dar ryškesnė per vasario mėnesį. Dyzelino pardavimas Lietuvoje krito apie 20 proc., ypač pasienio regionų degalinėse. Vežėjams vengiant mūsų šalies degalinių, biudžeto pajamos mažėjo. Tai privertė atsibusti šalies valdžią ir pradėti ieškoti sprendimo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"