TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Didžiųjų įmonių plėtros į Aziją ar Afriką teks palaukti

2015 04 01 10:53
ianfernando.com nuotrauka

Baltijos šalių didžiosios įmonės nusiteikusios optimistiškai – 63 proc. SEB banko apklausoje dalyvavusių vadovų iš daugiau kaip 150 didžiųjų Lietuvos, Latvijos, Estijos bendrovių šiemet tikisi pardavimų augimo, 21 proc. jų - didesnio negu 10 procentų. Šiems planams įgyvendinti stambus verslas ketina dar labiau įkinkyti eksportą Europos Sąjungos (ES) ir Skandinavijos šalyse.

Po Rusijos rinkos užsivėrimo šios kryptys yra pirmas plėtros pasirinkimas 77 proc. apklaustųjų. Tiesa, įmonės turi ir kur kas egzotiškesnių eksporto planų, tačiau jie kol kas pavieniai. Apklausos, rengtos SEB banko renginio „Baltic Business Summit“ metu, duomenimis Azijos regionu domisi apie 10 proc., Afrikos − apie 5 proc. didžiųjų įmonių.

Pasak Aivaro Čičelio, SEB banko prezidento pavaduotojo ir Verslo bankininkystės tarnybos direktoriaus, nors eksporto rodikliai kol kas rieda žemyn, įmonės nesėdi sudėjusios rankų. „Didžiosios įmonės negali kliautis tik vidaus vartojimo augimo tendencijomis, todėl eksporto uždaviniai, kuriuos sunkina geopolitinė situacija, yra sprendžiami nuolat. Matyti, kad verslas pirmiausia renkasi efektyviausius sprendimus – eksporto augimą sieją su tomis rinkomis, kur turi daugiausia potencialių verslo ryšių ir naudingų kontaktų, kur gali susidurti su mažesniais veiklos reguliavimo, kitais teisiniais ar verslo vykdymo netikėtumais. Vis tik verslas savo plėtros neturėtų apriboti namų geografija − nors tolesnės rinkos reikalauja daugiau investicijų ir laiko, didžiosios įmonės supranta, kad jos gali suteikti naujo impulso veiklai“, − sako A. Čičelis.

SEB banko apklausos duomenimis, labiausiai didžiosios trijų šalių įmonės savo plėtrą sieja su ES šalimis (51 proc.), tarp jų – Baltijos šalimis (16 proc.), Skandinavijos regionu (26 proc.). Tuo tarpu NVS šalių patrauklumas, pačių verslininkų teigimu, šiuo metu yra labai sumenkęs – čia eksporto galimybių įžvelgia 6 proc. apklaustųjų įmonių.

„SEB bankų Baltijos šalyse konsultuojamos didžiosios įmonės, vyraujant gana prieštaringiems ekonomikos ir geopolitikos veiksniams, neatideda plėtros planų. Patys verslininkai įvardina, kad artimiausiu metu veikloje bus svarbiausia inovacijų diegimas, produktyvumo didinimas ir plėtra į naujas rinkas. Toks įmonių prioritetų išskyrimas ir planai dėl pardavimų augimo leidžia tikėtis, kad įmonės investuos ir neatidėlios įvairių investicinių projektų tolesnei ateičiai“, - sako A. Čičelis.

42 proc. apklausoje dalyvavusių Baltijos šalių didžiųjų įmonių vadovų tikisi, kad jų pardavimai šiemet augs iki 10 proc., 21 proc. − planuoja didesnį negu 10 proc. augimą. Tokia pati dalis − 22 proc. − planuoja išlaikyti dabartinį pardavimų lygį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"