TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dovana užkrauna įsipareigojimus

2013 04 05 7:26
flickr.com nuotrauka

Netikėtas pokalbis telefonu su žuvų taukus reklamuojančios įmonės darbuotoja pagal Lietuvos civilinį kodeksą prilygsta raštu sudarytai pirkimo-pardavimo sutarčiai. Tačiau ją anuliuoti telefonu gali nepavykti, kol susikaups nemenka skola nepageidaujamų prekių tiekėjui.

Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) kreipiasi vartotojai, kurie skundžiasi bendrovių, platinančių maisto papildus, veiklos metodais.

Po skambučio - nelaukti laiškai

Klaipėdietė Monika (redakcijai pavardė žinoma - aut.) netikėtai tapo Kaune veikiančios "Natural Pharmaceuticals Sp. Z o.o." įmonės "vertinama kliente" prieš praėjusias Kalėdas - atsiliepusi per pietų ruošą suskambusiu jos namų telefonu.

"Skambino moteris maloniu balsu. Pradėjo pasakoti apie žuvų taukus: kokie jie vertingi sveikatai, kaip mažina cholesterolio kiekį kraujyje, kad tiesiog stebuklus daro... Pasakė, kad atsiųs man 60 kapsulių nemokamai. Pamaniau, kad prieš Kalėdų šventes man, kaip pirmos grupės invalidei, dovanas kažkokias siunčia... - pasiūlymu apsidžiaugė 82-uosius einanti moteris. - Paklausė mano adreso, vardo ir pavardės, pašto, į kurį reikia siųsti nemokamą dovanų pakuotę. Tada pasakė, kad po mėnesio atsiųs antrą pakuotę - 120 kapsulių, už jas jau reikės sumokėti 89,95 lito, taip pat apmokėti siuntimo išlaidas. Tuomet pasakiau, jog tokiu atveju mane išbrauktų, nieko nesiųstų - aš atsisakau ir tų vaistų neimsiu. Bet mane patikino, kad galėsiu bet kada atsisakyti, nes sąskaitoje bus nurodytas jų telefonas", - pasakojo klaipėdietė.

Maždaug po mėnesio moteris vis dėlto sulaukė pirmo pranešimo iš pašto apie jos vardu gautą maisto papildų siuntą. "Tuoj pat nuvažiavau į paštą ir pareiškiau, kad tų vaistų neimu ir neimsiu. Dar pasiteiravau, ar niekur nereikia pasirašyti. Bet praėjo dar mėnuo - gaunu antrą pranešimą. Tuo metu sirgau. Į Klaipėdos centrinį paštą nuėjo kaimynė. Ji išsikvietė pašto viršininkę, paaiškino, kad jokios siuntos neėmiau ir nenoriu jų daugiau gauti, nesu skolinga, ir paprašė, jog daugiau tų norvegiškų žuvų taukų kapsulių man nesiųstų. Pašto viršininkė jai atsakiusi, kad ne viena aš tokia - dešimtys žmonių ateina su tokiais prašymais. Kaimynė ant to pranešimo pasirašė, kad jokių siuntų gauti nebenoriu", - pasakojo Klaipėdos gyventoja.

Tačiau dar po mėnesio ji gavo ir trečią laišką, o prieš pat Velykas - ketvirtą, jau su nurodyta "susikaupusia" 9,95 lito skola bei klientei priskirtu individualiu numeriu. "Aš tikrai nemokėsiu, nes nesu jiems skolinga, - įsitikinusi moteris. - Gal kai kurie žmonės ir susigundo, pasiima pirmą atsiųstą nemokamą pakuotę, bet vėliau, kai tenka mokėti, atsisako. Bet aš net nebuvau prisilietusi prie tų vaistų."

Jai atsiųstoje sąskaitoje - raginime nurodoma žuvų taukų "Omega Marine Forte" kapsules Lietuvoje platinanti norvegų įmonė "Natural Pharmaceuticals Sp. z o.o." (taip vadinasi ir jos padalinys Varšuvoje, iš kur maisto papildai atkeliauja į Lietuvą). O nurodytu telefono numeriu atsiliepia pardavimų bei klientų aptarnavimo telefonu bendrovės "Kaunas Communication Center" darbuotoja.

Nepavyksta anuliuoti "užsakymo"

"Lietuvos žinių" žurnalistui nurodytu telefonu pavyko prisiskambinti tik iš ketvirto karto. Darbo metu atsakiklis moters balsu pranešdavo, kad "telefonas šiuo metu yra išjungtas".

Galiausiai atsiliepusi darbuotoja Gintarė paaiškino, kad minėtai klientei raginimas susimokėti 9,95 lito skolą išsiųstas per klaidą. "Šiuo atveju mokėti nereikia, nes kapsulių pakuotė mums grąžinta", - klaipėdietės Monikos  tstovu prisistačiusiam LŽ žurnalistui teigė darbuotoja. Tačiau ji patikslino, kad klientei vis tiek reikės sumokėti, kai ši gaus antrą pakuotę - su 120 žuvų taukų kapsulių ir 89,95 lito sąskaita.

Į pastabą, kad Monika tvirtina visų įmonės paslaugų atsisakiusi, Gintarė atsakė: "Taip, matau, kad programa sustabdyta - kovo 25 dieną kreiptasi dėl to, kad nieko nebesiųstų. Bet kovo 4 dieną jau buvo išsiųsta antra pakuotė. Ar jūs jos nesate gavę? Tokiu atveju jums atsiųsime laišką, kuriame jūs pažymėsite, kad antros pakuotės tikrai negavote, ir pažymėsite, ar norite, ar nenorite gauti antrą pakuotę. Išsiųsite mums atgal, ir taip bus anuliuota antroji sąskaita."

Gintarė aiškino, kad kapsulės pirmiausia siūlomos išbandyti. "Tai tiesiog reklama telefonu. Jeigu kapsulės klientui patinka, siunčiamos ir kitos pakuotės. Telefonu sutariama, pokalbiai įrašomi, klientui pateikiama visa informacija apie kapsulių pakuotes, apie sąlygas. Teiraujamasi, ar sutinka naudotis "Omega-3" sveikatos programa", - dėstė telefonininkė.

Ji atskleidė, kad potencialiems klientams skambinanti ir žuvų taukus siūlanti operatorė neturi galimybių anuliuoti kliento "sutikimo". Pasak jos, klientui sutikus priimti siuntą, kapsulių pakuotė siunčiama automatiškai, ir kol pirmoji neišsiųsta, pardavimo darbuotojai nėra galimybių pažymėti, kad klientas atsisako užsakymo.

"Pokalbio metu, kai klientas prekę užsisako, darbuotoja iš pardavimo skyriaus negali iš karto to atšaukti, ji neturi tokios teisės ir galimybių prisijungti prie sistemos", - aiškino Gintarė.

Anot jos, pirma norvegiškų žuvų taukų pakuotė siunčiama nemokamai, klientas sumoka tik pašto išlaidas. Jeigu jis nepaskambina ir neatsisako, po mėnesio jam siunčiama antra pakuotė, kuri kainuoja 89,95 lito. Paskui tokia pat pakuotė bus siunčiama kas du mėnesius tol, kol klientas nepaskambins ir neatsisakys dalyvauti programoje arba neišsiųs pakuotės atgal. Potencialius klientus, anot Gintarės, įmonė susiranda fiksuotojo ryšio telefonų numeriais, kurie yra vieši.

Erlendo Bartulio nuotraukos/Kaune veikianti įmonė "Natural Pharmaceuticals Sp. Z o.o." klientams telefonu siūlo žuvų taukų kapsules, kurių siuntų nebenorintiems gauti klientams atsisakyti jų gali užtrukti kelis mėnesius.

Turi teisę atsisakyti

Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipėsi jau keli vartotojai, kurie skundžiasi bendrovių, platinančių maisto papildus, veikla. Bendrovių atstovai telefonu siūlo Lietuvos vartotojams įsigyti maisto papildų informuodami, kad pirmąją siuntą vartotojai gali išbandyti nemokamai (sumokėdami tik pašto išlaidas), o jeigu maisto papildai netiks, vartotojai galės jų atsisakyti. Nusprendę pasinaudoti pasiūlymu, o vėliau nutarę atsisakyti sutarties vartotojai skundžiasi, jog nepavyksta susisiekti su platintojais, kad šie nebesiųstų naujų siuntų bei sąskaitų.

VVTAT yra gavusi vartotojų nusiskundimų ir dėl bendrovės "Natural Pharmaceuticals Sp. z.o.o" veiklos.

"Tarnyba kreipėsi į bendrovę ir paprašė pateikti paaiškinimus bei įrodymus, kokiu pagrindu vartotojams siunčiami maisto papildai. Minėtos bendrovės atstovas pateikė telefoninio pokalbio su vartotoju įrašą, kuriame girdėti, kad vartotojui suteikiama informacija apie pasiūlymo sąlygas, o vartotojas sutinka dalyvauti "Omega-3" sveikatos programoje bei gauti "Omega Marine Forte" maisto papildus", - LŽ teigė Neringa Baronienė, VVTAT Maisto produktų ir rekreacinių paslaugų skyriaus laikinoji vadovė.

Ji pabrėžė, kad pagal Civilinį kodeksą sandoriai, kuriems įstatymai ar šalių susitarimas nenustato rašytinės formos, gali būti sudaromi žodžiu. Jie turi tokią pat teisinę galią kaip ir sudaryti raštu.

Tačiau, pasak N.Baronienės, vartotojai, kurie telefonu buvo užsisakę maisto papildus, turi teisę nutraukti sutartį apie tai pranešdami bendrovei. Jeigu telefonais neįmanoma prisiskambinti, vartotojas turėtų išsiųsti įmonei registruotą laišką su aiškiu prašymu nutraukti šių maisto papildų tiekimą. Svarbu išsaugoti laiško siuntimą patvirtinantį kvitą ir išsiųsto prašymo kopiją. "Jeigu maisto papildai siunčiami ir toliau, vadovaujantis Civiliniu kodeksu, vartotojas gali jais naudotis savo nuožiūra neatlygintinai", - tikino VVTAT pareigūnė.

Jeigu net raštu atsisakę siuntų vartotojai vis tiek gautų maisto papildų siuntas ir sąskaitas, siūloma kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, prie prašymo pridedant turimus įrodymus: sąskaitų kopijas, atsisakymo rašto kopiją, pašto kvitus.

Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė LŽ teigė, kad siuntinių iš įmonių nenorintys gauti klientai turėtų kreiptis ne į paštą, o į jų siuntėjus. Ji patikino, jog Lietuvos paštas už siuntų saugojimą mokesčio iš klientų neima, jeigu siunta sveria iki 500 gramų. Tokios siuntos nemokamai saugomos apie mėnesį, o paskui grąžinamos siuntėjui. Sunkesnių siuntų neatsiėmus per 15 kalendorinių dienų, už jų saugojimą imamas 1,21 lito už parą mokestis. Tačiau ir šios siuntos saugojamos tik apie mėnesį.

Faktai

Pagal Civilinį kodeksą (CV) sandoriai, kuriems įstatymai ar šalių susitarimas nenustato rašytinės formos, gali būti sudaromi žodžiu. Jie turi tokią pat teisinę galią kaip ir sudaryti raštu.

CV nuostatose, reglamentuojančiose daiktų pardavimą pagal sutartis, sudaromas naudojant ryšio priemones, nustatyta, kad iki sutarties sudarymo, o kai daiktai teikiami - iki daiktų pateikimo, pirkėjas turi gauti informaciją raštu apie siūlomo daikto pagrindines savybes bei pardavėjo buveinės adresą.

Be to, pardavėjas privalo nurodyti, kur ir kam pirkėjas gali adresuoti bet kokį skundą. Pardavėjas taip pat privalo vartotojui raštu nurodyti sutarties atsisakymo sąlygas, jeigu sutartis neterminuota arba sudaryta ilgesniam nei vienų metų terminui.

CV nustatyta pirkėjo teisė atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties, sudarytos naudojant ryšio priemones, pranešus raštu apie tai pardavėjui per 7 darbo dienas nuo daikto pristatymo dienos. Jeigu ankščiau nurodyta informacija raštu pirkėjui nebuvo pateikta, jis turi teisę atsisakyti sutarties per 3 mėnesius nuo jos sudarymo dienos.

Šaltinis: VVTAT

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"