TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Drabužių rinką sujudins mažesnės kainos

2013 08 07 6:00
Kiekvienoje rinkoje ”H&M” susiduria su tarptautinių mados kompanijų, universalinių parduotuvių ir nepriklausomų mažmenininkų konkurencija.. nuotrauka

Rugpjūčio pabaigoje pirmoji prekybos tinklo "H&M" parduotuvė Lietuvoje žada drabužių rinkoje sumaišyti kortas. Labiausiai spaudimą pajus pigesnių drabužių segmente veikiantys prekybininkai, kurie gali būti priversti mažinti kainas. Ramiausiai rinkos pokyčius stebės šalies drabužių gamintojai.

„Tinklas "H&M" yra labai didelis mažmenininkas, o Lietuvos drabužių mažmeninėje rinkoje, priešingai nei baldų, dominuoja prekybininkai - ne gamintojai. Lietuvos drabužių gamintojai, 2012 metų duomenimis, 77,6 proc. savo produkcijos realizuoja eksporto rinkose. O bendra vietinių gamintojų užimama rinkos dalis, 2011 metų duomenimis, siekia apie 11 proc. mažmeninės drabužių rinkos. Todėl tikėtina, kad „H&M“ atėjimas turės reikšmingos įtakos Lietuvos drabužių pramonės įmonėms arba jų eksportui", - sakė “Verslios Lietuva” vyriausiasis analitikas Vadimas Ivanovas.

Tinklas "H&M" yra pranešęs apie šiais ir kitais metais atidaromas parduotuves Vilniaus prekybos centruose - „Akropolis", „Panorama“, „Ozas“ ir „Gedimino 9“, taip pat prekybos centruose „Akropolis" Klaipėdoje bei Šiauliuose. Pirmoji parduotuvė duris atvers rugpjūčio 24 dieną Vilniaus "Akropolyje".

Šalies gamintojai ramūs

Tuo tarpu Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos generalinis direktorius Linas Lasiauskas pažymėjo, kad užsienio rinkose mūsų šalies gamintojai parduoda 90 proc. savo produkcijos. O naujas žaidėjas eksporto masto, kaip ir lietuvių užimamos pozicijos vietinėje rinkoje, pakeisti neturėtų. Pašnekovas paaiškino, kad „H&M“ prekiauja pigiomis prekėmis, todėl šios kompanijos tikslinė grupė gerokai skiriasi nuo Lietuvos gamintojų segmento. Pašnekovas sakė sunkiai galįs įvardyti bent keletą Lietuvos gamintojų, taikančių į tą patį segmentą kaip „H&M“.

„Šis tinklas ir šalies gamintojai visiškai skiriasi tiek produkcijos kiekiais, tiek kainodaros politika. „H&M“ yra globali įmonė – pirmas pasaulyje pagal apyvartos mastą prekybos tinklas, veikiantis labai didele apimtimi. Tuo tarpu mūsų šalies gamintojai labiau orientuoti į nišines rinkas: mažas kolekcijas, turinčias tam tikrą istoriją, dizainą, specifiką“, - aiškino L.Lasiauskas.

Anot jo, naujas rinkos žaidėjas gali šiek tiek paveikti nebent apatinio trikotažo ar masinio vartojimo prekių gamintojus. Tačiau ir šioje produkcijos kategorijoje Lietuvos gamintojai taiko šiek tiek kitokius techninius, pavyzdžiui, gaminio sudėties, reikalavimus.

Kainų mažėjimas neišvengiamas

„Konkurenciją labiausiai pajus žemesnių kainų ir kokybės drabužių pardavėjai. Kaip įprasta, viena iš padidėjusios konkurencijos pasekmių yra kainų korekcija atitinkamame sektoriuje. Tačiau dar anksti spėlioti, koks bus galutinis kainų pokytis“, - sakė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorius Laurynas Vilimas. Jis pažymėjo, kad “H&M“ yra reikšmingas drabužių ir aksesuarų rinkos dalyvis visose šalyse, kuriose vykdo veiklą. Lietuva, anot pašnekovo, nebus išimtis.

L.Lasiauskas taip pat atkreipė dėmesį, kad bet kokia konkurencija rinkoje lemia ir didesnę prekių pasiūlą, ir mažesnę jų kainą. „Tai, kad kompanija į rinką ateina tiesiogiai, be tarpininkų, leidžia tikėtis gana patrauklių kainų. Galima tikėtis, kad mažės ir analogiško segmento prekių kainos Lietuvoje, taigi vartotojai šiek tiek lengviau įkvėps“, - svarstė jis.

Pašnekovas spėjo, kad šalies rinkoje veikiantys prekybininkai kainas mažins 5-10 proc., tačiau sakė dar negalįs tiksliai prognozuoti. Mat tai priklausys nuo tinklo pasirinktos strategijos. „Tinklas veikia net agresyviai, todėl natūralu, kad kitiems, norintiems būti konkurencingiems rinkoje, reikės sekti jo diktuojamas madas ir taikytis prie jo taisyklių. Kitu atveju išlikti rinkoje turbūt bus sunku. Galbūt tinklas bus linkęs investuoti į rinką ir mažesnes kainas net siūlys kitose rinkose veikiančių parduotuvių pelno sąskaita. Tačiau tik pats prekybos tinklas galėtų pasakyti, kokią politiką taikys įeidamas į rinką“, - sakė pašnekovas.

L.Lasiauskas priminė, kad šalies rinka yra gana nedidelė, todėl Lietuvoje pelno marža turi būti šiek tiek didesnė nei kitose didesnėse rinkose, kur veikia masto ekonomijos principas ir pelną galima daugiau generuoti per parduodamų prekių kiekį, o ne antkainius. Vis dėlto rimto žaidėjo atėjimas į rinką gali šias taisykles pakoreguoti.

Komentuoti nėra linkę

L.Lasiausko manymu, „H&M“ tinklo segmentas Lietuvoje atitinka „Aprangos“ grupės atstovaujamą kompanijos „Inditex“ segmentą. Todėl, anot jo, konkurenciją pajus pagal franšizės kontraktus „Aprangos“ grupės valdomos parduotuvės: „Zara“, „Pull and Bear“, „Bershka“, „Next“ ir kt.

Tačiau trečdalį drabužių prekybos rinkos ir trečdalį sektoriaus apyvartos apminanti „Aprangos“ grupė komentuoti galimų pokyčių neskuba. „Aprangos" grupės pardavimų ir marketingo direktorė Irma Marcinkienė tinklo „H&M“ atsiradimą Baltijos šalyse įvertino kaip sveikintiną ir sakė, kad jis padidins ne tik konkurenciją rinkoje, bet ir pirkėjų srautus. „Tai didelis rinkos žaidėjas, su kurio atsiradimu tikėtini ir papildomi srautai į prekybos centrus. O tai nauda ir visiems kitiems rinkos dalyviams“, - teigė ji.

„Aprangos“ grupę, kaip teigiama oficialiame jos tinklalapyje, sudaro pagrindinė įmonė APB „Apranga“ ir 16 antrinių įmonių. „Aprangos“ grupė plėtoja nuosavus parduotuvių tinklus: „Apranga“, „Aprangos galerija“, „City men&women“, „Mados linija“, taip pat pagal franšizės kontraktus valdo 14 prekės ženklų parduotuves.

Konkurentus stebi tyliai

Nuo detalių prognozių susilaiko ir pats tinklas „H&M“. Pirmos parduotuvės atidarymas Lietuvoje, kaip teigė kompanijos ryšių su visuomene ir komunikacijos vadovė Tiina Miettinen, bus ekspansijos į Baltijos regioną tęsinys po sėkmingo šio tinklo parduotuvės debiuto Rygoje praėjusių metų rudenį. “Mes kelerius metus jautėme didelį susidomėjimą “H&M” parduotuvės atidarymu Lietuvoje. Tai yra įdomi rinka su didele, jauna ir mados atžvilgiu sąmoninga populiacija", - sakė ji.

Pasak T.Miettinen, kiekvienoje rinkoje ”H&M” susiduria su tarptautinių mados kompanijų, universalinių parduotuvių ir nepriklausomų mažmenininkų konkurencija. ”Mes nuolat vertiname save pagal ankstesnį darbą ir stengiamės nustebinti savo klientus, viršyti jų lūkesčius”, - aiškino atstovė.

Paklausta, ar pastebima, kad atėjus į rinkas konkurentai koreguotų savo produkcijos kainas, T.Miettinen atsakė, jog kompanija konkurentų veiklą stebi, tačiau sukoncentruoja dėmesį į savo pačių pasiūlymus. “Mūsų pozicija - nekomentuoti individualių konkurentų”, - sakė pašnekovė. Anot jos, pasiūlyti patrauklias kainas „H&M” sugeba dėl kelių veiksnių: vidaus dizaino, veiklos be jokių tarpininkų, didelės apimties pirkimų iš reikiamų rinkų, efektyvios logistikos ir „ekonomiškai sąmoningų“ kainų.

Kaina svarbi, bet neesminė

Mažiausią „H&M“ įtaką Lietuvoje, anot L.Vilimo, pajus prekių ženklai, orientuoti į dideles pajamas turinčius bei vyresnio amžiaus pirkėjus. Jo manymu, tikėtina, kad į „H&M“ pirkėjų gretas taip pat „neperbėgs“ tik geros kokybės drabužius bei aksesuarus perkantys gyventojai.

„Kaina yra esminis veiksnys tik renkantis iš lygiaverčių drabužių, avalynės ir aksesuarų segmentų. Pavyzdžiui, jei žmogui reikia puikios kokybės ir žymaus prekės ženklo batų, jis tikrai nepirks batų kasdienio vartojimo prekių prekybos centre, net jei ten kaina bus dešimtis kartų mažesnė“, - sakė L.Vilimas.

Anot jo, neįmanoma išskirti svarbiausio kriterijaus, pagal kurį lietuviai renkasi drabužius ar avalynę. Tačiau įtakos parenkant, be kainos, taip pat turi mados tendencijos, kiekvieno žmogaus individualus skonis, lojalumas tam tikram prekės ženklui, kokybė, pardavėjo vykdoma rinkodaros strategija ir kt.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"