TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Draudikai žino, kas neužlies kaimynų

2014 08 20 6:00
Draudikai yra nustatę, kad vandentiekio avarijos du kartus rečiau vyksta 40-mečių butuose negu 25-mečių ar 60-mečių. LŽ archyvo nuotrauka

Ne gyvybės draudimo bendrovės savo klientų rizikingumą vertina pagal keliasdešmt savybių, tarp kurių yra ir diskriminacinio atspalvio. Kita vertus, prieš keletą metų uždraudus diskriminuoti draudėjus pagal amžių ir lytį, neliko vienos kurios nors savybės, kuri dominuotų vertinant klientus ir nustatant sutarčių kainas.

Tai, kaip draudimo bendrovė sugeba valdyti prisiimamas draudėjų rizikas, daug lemia jos pačios finansinės veiklos sėkmę.

Padeda „selekcija“

„Esame vieni iš pelningiausiųjų rinkoje. Pernai vėl šokome aukštyn. Daugiau pelno pavyksta uždirbti ne tiek orientuojantis į mažiau nuostolingas draudimo rūšis, kiek dėl gero klientų segmentavimo, matematinių prognozių modelių taikymo ir gebėjimo prognozuoti klientų elgesį. Geram klientui siūlome gerą draudimo kainą, o rizikingam – labai didelę“, – verslo sėkmės receptą LŽ atskleidė draudimo bendrovės BTA filialo Lietuvoje direktoriaus pavaduotojas Giintaras Markevičius. Pernai jo atstovaujama bendrovė uždirbo 18,7 mln. litų ikimokestinio pelno, o jos apyvarta buvo 27 mln. litų didesnė nei ankstesniais metais.

G. Markevičius patikino, kad jo atstovaujama bendrovė klientams moka tiek išmokų, kiek reikia mokėti pagal tipines sutartis ir taisykles. „Mūsų draudimo taisyklės yra labai "švarios", tačiau draudimo kaina nustatoma pagal draudėjų elgesį ir jo ypatybes“, – sakė G. Markevičius. Jis patikslino, kad draudimo bendrovei yra svarbu draudėjo sutarčių praeitis, gatvė, kurioje jis gyvena, darbas, amžius ir kiti asmeniniai dalykai.

„Mūsų sukurto modelis leidžia prognozuoti, kad tokio elgesio ir amžiaus žmogus tikriausiai nebus eismo įvykio kaltininkas, netaps nelaimingo atsitikimo auka, tikriausiai neužpils vandeniu kaimyno buto. Pavyzdžiui, yra nustatyta, kad vandentiekio avarijos du kartus rečiau vyksta 40-mečių butuose negu 25-mečių ar 60-mečių, - aiškino G. Markevičius. – Jaunas ir gal dar ne toks atsakingas žmogus rečiau rūpinasi savo buto santechnikos kokybe, o jau senyvas žmogus dažniau užmiršta užsukti čiaupą, gal stokoja pinigų investuoti į namą ar butą. Tokius dalykus sugebame atpažinti, ir geras kainas gauna tam tikro amžiaus tvarkingi draudėjai.“

Svarbiau lojalumas

Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ komunikacijos vadovė Jovita Aukštuolyė-Minderienė LŽ teigė, jog ir ši bendrovė, kaip, beje, ir kitos draudimo rinkos dalyvės, skirtingiems klientams nustato skirtingas draudimo kainas, tačiau jos labiau skiriasi apdraudžiant transporto priemones ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu.

„Draudėjo amžius mums mažiau svarbus, nors iš tikrųjų jauni vairuotojai kelyje elgiasi mažiau atsakingai, todėl ir už privalomąjį draudimą jie moka brangiau“, – sakė pašnekovė. Anot jos, „PZU Lietuva“ ypač vertina savo klientų lojalumą, o net iki 40 proc. nuolaidų apdraudžiant įvairiomis draudimo rūšimis suteikiama tiems, kurie sudaro daugiau įvairių draudimo sutarčių. „Tai paranku ir mums, nes valdydami daugiau to paties kliento draudimo sutarčių geriau pažįstame jį patį ir galime pasiūlyti įvairesnių draudimo variantų“, – pažymėjo J. Aukštuolytė-Minderienė.

Kita vertus, anot jos, jei klientas ir labai lojalus, bet jam reikia dažnai mokėti išmokas, labai palankių draudimo sąlygų jis neturėtų tikėtis.

Ji pripažįsta, kad kai kada ne tik į kliento amžių, bet ir lytį bendrovė atsižvelgia apdrausdama kai kuriomis kitomis ne gyvybės draudimo rūšimis, pavyzdžiui, nuo nelaimingų atsitikimų arba sveikatos draudimu: jauni vyras paprastai būna aktyvesni, todėl jiems daugiau rizikos patirti nelaimingą atsitikimą, senyvo amžiaus žmonės – labiau išsiblaškę, o moterys turi mažiau žalingų įpročių už vyrus ir jos statistiškai gyvena ilgiau.

Komercinė paslaptis

„Draudimo bendrovės klientų pagal amžių ir lytį "nerūšiuoja", bent jau šie požymiai sudarant draudimo sutartis negali dominuoti“, – LŽ tvirtino Lietuvos draudikų asociacijos vykdomasis direktorius Andrius Romanovskis. Jo teigimu, kiekviena draudimo bendrovė turi parengusi po 25–30 kriterijų, pagal kuriuos įvertina kiekvieną klientą ir nustato draudimo sutarties su juo kainą. Bendras principas – vertinimas negali būti diskriminuojantis“, – pabrėžė asociacijos vadovas.

Jo teigimu, visos draudimo bendrovės savo aktuarijų (draudimo matematikų) darbo rezultatus laiko komercine paslaptimi, nes tai, kaip draudikas sugeba valdyti prisiimamas rizikas, lemia bendrovės finansinės veiklos sėkmę konkurencinėje rinkoje.

Dažna draudimo bendrovė yra susikūrusi kompiuterines programas, kuriomis, įvedus draudikui rūpimus duomenis apie klientą, kiekvienu atveju nustatomas skirtingas rizikingumo rodiklis ir nurodoma sutarties kaina.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"