TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Draudimo kainos kanda vežėjams

2010 06 28 0:00
Brokerių teigimu, dažniausiai pasitaikanti žala - įvairus krovinio apgadinimas jį vežant ar kraunant.
LŽ archyvo nuotrauka

Daugėjant gabenamų tarptautinių krovinių - daugėja ir pasirašomų krovinių draudimo sutarčių. O tai sudaro sąlygas draudikams kelti šios rūšies draudimo kainą.

Draudimo bendrovės džiaugiasi atsigaunančia tarptautinių vežimų rinka ir fiksuoja 10 proc. vežėjo civilinės atsakomybės (CMR) draudimo sutarčių augimą. Draudikai taip pat stebi pakitusį šio draudimo žalų pobūdį - esą gerokai sumažėjo vežėjų CMR draudimo liudijimų klastojimo atvejų.

Tačiau patys vežėjai piktinasi didėjančiomis šio draudimo kainomis ir tvirtina, kad vien šiais metais jos pakilo kelis kartus. Neva draudikai vis dažniau atsisako drausti vežėjų civilinę atsakomybę, motyvuodami tai dideliais nuostoliais.

Dabar, draudžiant įvairiomis draudimo rūšimis vieną vilkiką ir mokant sunkiajam transportui priskirtus mokesčius, už kiekvieną transporto priemonę tenka pakloti po 12-13 tūkst. litų. Vežėjai tvirtina, kad šiai sumai dar padidėjus, darbas paprasčiausiai taps nuostolingas.

Kaip teigė vežėjų asociacijos "Linava" generalinis sekretorius Valdas Gilys, asociacija raštu kreipsis į Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisiją ir prašys išsiaiškinti vis dažnesnius draudikų atsisakymus išmokėti kompensaciją už patirtą žalą bei tuos atvejus, kai siūloma metinė draudimo įmoka yra tokia didelė, kad vežėjai priversti atsisakyti draudiko paslaugų. Pasak jo, "Linava" užfiksavo, kai atskiroms įmonėms vietoj 4,3-5 tūkst. litų buvo siūlomos 14-15 tūkst. litų įmokos.

Žalos patiria mažiau

Bendrovės "ERGO Lietuva" Krovinių, technikos ir garantijų draudimo skyriaus vadovas Darius Bivainis kalbėjo, kad šiemet žalos atvejų šiek tiek sumažėjo, tačiau beveik penktadaliu padidėjo patiriama vidutinė išmoka - praėjusių metų sausio-gegužės mėnesiais ji siekė 4,9 tūkst. litų, o šiemet tuo pačiu laikotarpiu šoktelėjo iki 5,8 tūkst. litų. Anot D.Bivainio, paprastai daugiausia nuostolių patiriama kilus gaisrui.

"Šiais metais jau pasitaikė pora įvykių, kai ugnis suniokojo krovinius. Tai turėjo įtakos ir vidutinės žalos dydžio augimui. Taip pat matyti, kad rinkoje vis dar neatslūgsta vagysčių banga - daugiausia jų registruojame Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje ir Latvijoje, - LŽ pasakojo D.Bivainis. - Be to, padaugėjo atvejų, kai į tentinę priekabą slapčia įsibrauna nelegalai, norintys nepastebėti muitinės darbuotojų patekti į Didžiąją Britaniją, ir keliaudami apgadina krovinį. Šioje šalyje taip pat pagausėjo smulkių vagysčių, tačiau sumažėjo avarijų, per kurias apgadinami kroviniai."

Įmonės "Investicijų brokeris" draudimo brokerė Justina Sinkevičiūtė LŽ aiškino, kad sumažėjus vežėjų bendrovių skaičiui sumažėjo ir sudaromų sutarčių. Esą papildomų krovinių draudimu labiau draudžiasi krovinio siuntėjai, gavėjai ir ekspeditorių įmonės. Pasak brokerės, dažniausiai pasitaikanti žala - įvairus krovinio apgadinimas jį vežant, pakraunant ar iškraunant, gabenami daiktai taip pat neretai sušlampa arba nukenčia per eismo įvykius.

"Pavienius krovinius draudžiant krovinių draudimo sutartimi įmoka siekia apie 100 litų, tačiau su sąlyga, kad krovinys nėra didesnės rizikos ir jo vertė - apie 100 tūkst. litų. Atskirai vertinama kiekviena sutartis. Atsižvelgiama į vežamų krovinių skaičių, jų vertę, įmonę, kuri nori drausti, taip pat sutarties ir apsaugos sąlygas", - dėstė J.Sinkevičiūtė.

Mažėja sukčiavimo atvejų

D.Bivainio teigimu, gerokai sumažėjo krovinių apgadinimo atvejų dėl vairuotojų kaltės ir net keturis kartus sumažėjo įvykių, kai žala kroviniui padaroma dėl vairuotojo neblaivumo. "Sunkmečiu kritusi vairuotojų paklausa suteikė galimybę tarptautinių vežimų įmonėms įdarbinti profesionalius ir atsakingus darbuotojus - tai ryškiai atspindi žalos specifika", - pabrėžė draudimo ekspertas.

Draudikai pasakojo, kad praėjusių metų pabaigoje buvo gerokai padaugėję atvejų, kai krovinio vežėjai sudarydavo draudimo sutartį, bet už paslaugą nesumokėdavo. Tada draudimo apsauga negaliodavo, o patyrus žalos pirmiausia nukentėdavo krovinio savininkai ir ekspeditoriai, nes jų turtas likdavo neapsaugotas. "Atkreipėme dėmesį, kad sukčiauti ryždavosi trumpai veiklą vykdžiusios įmonės, turėjusios finansinių problemų ir savo paslaugas siūliusios mažesnėmis už savikainą kainomis. Šios įmonės, bandydamos be kokia kaina teikti pigias paslaugas ir užsidirbti, savo nekokybiškomis paslaugomis metė šešėlį visai vežėjų rinkai. Nukentėjo kokybiškas paslaugas už realią kainą teikiantys sąžiningi vežėjai", - kalbėjo D.Bivainis.

Kratosi žalos kompensavimo

Tačiau vežėjai tikina, jog neigiamų tendencijų matyti ir draudikų stovykloje, mat patyrus didesnę žalą jie ieško būdų, kaip nemokėti kompensacijos. "Linavos" atstovas spaudai Gytis Vincevičius LŽ pasakojo, kad viena draudimo bendrovė atsisakė mokėti 200 tūkst. litų išmoką už krovinį, kuris iš transporto įmonės "Berita" buvo pavogtas kartu su vilkiku ir puspriekabe prie Kauno esančioje saugomoje aikštelėje. "Laiške nukentėjusiam vežėjui šios bendrovės vadovas paaiškino, neva draudikas neįpareigotas tenkinti pretenzijų, kai nuostoliai atsiranda dėl draudėjo arba jo vadovaujamų darbuotojų kaltės. Žalos bylos administravimo metu nustatyta, kad transporto priemonės vairuotojas į mokamą nesaugomą aikštelę atvažiavo po darbo valandų ir, palikęs mašiną, išvyko namo, - prisiminė pašnekovas. - Kitą dieną vairuotojas vilkiko neberado. Tačiau įdomu tai, kad nesutampa draudiko ir teisėsaugos institucijų duomenys, o jie yra esminiai šiame ginče."

Anot G.Vincevičiaus, pateiktoje tyrėjų išvadoje aiškiai nurodoma, jog aikštelė buvo saugoma. Tai patvirtina ir Tarptautinės vežėjų sąjungos informacinėje vilkikų aikštelių duomenų bazėje pateikiama informacija. Tačiau draudikas bando įrodyti priešingai.

Faktai

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" duomenimis, šių metų pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu pernykščiu laikotarpiu, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės su vadinamąja žalia korta draudimas kroviniams ir keleiviniam transportui, važinėjančiam tarptautiniais reisais, didėjo maždaug 13 proc., o atskirais atvejais - net kelis kartus. Vežėjams taip pat kelia nerimą transporto priemonių draudimo KASKO prisiimamos rizikos valdymas. Esą šios draudimo grupės įmokos šiemet siekė 71,2 mln. litų, o išmokos - 73,8 mln. litų. Sudarytų sutarčių skaičius, palyginti 2010 metų kovą su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, padidėjo 18,6 proc. ir pasiekė 470,9 tūkstančio. Sutarčių balandį, lyginant su pernykščiu balandžiu, buvo sudaryta 5,1 proc. daugiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"