TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Draudimo lėšų panaudojimas nuskaidrės

2007 08 10 0:00

Į investicinio gyvybės draudimo klientų pašto dėžutes iki šių metų pabaigos turi įkristi detalios ataskaitos apie tai, kaip juda jų pinigai. Draudikai tokio įpareigojimo nesibaido, nors pripažįsta, kad jį įgyvendinti kainavo ne vieną tūkstantį litų. Tik kai kurie jų iš anksto buvo tam pasiruošę.

Draudimo priežiūros komisija (DPK) draudikams įvedė dar vieną prievolę: bent sykį per metus investicinio gyvybės draudimo klientams teikti detalias ataskaitas apie tai, kaip buvo investuojami jų pinigai.

Anot Audriaus Linarto, DPK pirmininko pavaduotojo, jau anksčiau draudikai klientams siųsdavo ataskaitas. Tačiau ne visi jose atskleisdavo detalią informaciją.

"Nepakanka klientui pranešti, kad jo investavimo krypties vieneto vertė padidėjo 20 proc., o metų pabaigoje jis sukaupė 1000 litų. Klientas turi matyti, kaip susidarė ta 1000 litų suma. Juk kartais viena įmoka būna didesnė nei investicijų vertė baigiantis metams, nors draudikas skelbia, kad fondo investicinė grąža - 5 procentai. Klientams nebuvo pranešama, jog atskaitoma už valdymą, įmokas, kad draudimo įmoka skirta ne tik investuoti, bet ir draudimo rizikai padengti. Tarkime, klientas sumoka 1200 litų. Gali būti, kad 300 litų draudikas atskaito už draudimo riziką. Vadinasi, fonduose sukasi tik 900 litų. Jiems padidėjus 10 proc., susidaro 1000 litų suma. Gali būti, kad pamatęs tokią ataskaitą klientas liks nepatenkintas fondo veikla", - aiškina A.Linartas.

Jis mano, kad retas draudikas savo noru imdavosi teikti detalias ataskaitas, nes baiminosi klientų reakcijos. A.Linartas svarsto, kad kai kuriuos klientus gali išgąsdinti informacija apie atliktus neišvengiamus nuskaitymus, nes įmanoma, kad kol šie nebuvo detaliai pateikti, klientai apie tokius nuskaitymus net nenutuokė.

"Norime tikėti, kad nutarimas teikti detalias ataskaitas draudikų buvo priimtas gerai. Galiausiai juk tai nebuvo daroma be jų žinios", - sako A.Linartas.

Tačiau pati DPK nesiims aiškintis, ar visos investicinio gyvybės draudimo paslaugas teikiančios įmonės klientams siunčia detalias ataskaitas. Viskas priklausys nuo to, kokie aktyvūs bus draudėjai. Jei jų skundai pasieks DPK, A.Linartas pažadėjo, kad bus imtasi aiškintis pažeidimą, kuris bus svarstomas kaip teisės aktų pažeidimas.

"Hansa gyvybės draudimas" yra viena tų bendrovių, kurios detalias investicinio gyvybės draudimo ataskaitas siųsdavo ir iki oficialaus DPK nurodymo.

Kaip aiškina Mindaugas Jusius, "Hansa gyvybės draudimo" direktorius, ataskaitose nurodoma, kokius mokesčius klientas sumokėjo, kokia jo sukaupta įmokų suma, kur ji investuojama, kokios kliento pasirinktos draudimo paslaugos, kokia jų kaina, mokėjimo periodiškumas ir panašiai.

Nors tokios ataskaitos klientus pasiekia kartą per metus, tačiau M.Jusius sako, kad žmonės turėtų dažniau domėtis, kaip juda jų pinigai, ir bent kas pusmetį apsvarstyti, ar nevertėtų pakeisti investavimo krypties.

"Tačiau jei bendrovės būtų priverstos ataskaitas siųsti dažniau, padidėtų sąnaudos. Vieno laiško siuntimas vienam klientui atsieina 3-4 litus, - kalba M.Jusius. - Norintieji dažniau gauti ataskaitas apie tai, kokios operacijos atliekamos su jų pinigais, gali pasinaudoti internetu."

Anot Vaidoto Aleksiūno, "Commercial Union Lietuva Gyvybės draudimo" atstovo, iki šiol detalią ataskaitą apie tai, kas vyksta su pinigais, klientas gaudavo susitikęs su konsultantu. Taip žmones pasiekdavo paruošta juos dominanti informacija.

"Tačiau įsigaliojęs DPK nutarimas, įpareigojantis klientams teikti detalias ataskaitas, iš mūsų pareikalavo papildomo techninio pasirengimo. Tam, kad klientams būtų sistemingai siunčiami laiškai, o jų turinys atitiktų DPK nutarime nurodytus reikalavimus, turėjome modifikuoti informacinių technologijų sistemas, parengti DPK reikalavimus atitinkantį laiško turinį ir formatą bei pasirūpinti, kad klientams informacija būtų pateikiama kuo aiškiau ir suprantamiau. Visa tai bendrovei atsiėjo apie 60 tūkst. litų", - skaičiuoja V.Aleksiūnas.

Tačiau, jo teigimu, tokie pokyčiai bendrovei nebuvo naujiena, mat iš klientų ji nuolat gaudavo pageidavimų parengti ataskaitas, kaip juda pinigai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"