TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Draudžiamasi ir skundžiamasi daugiau

2008 01 21 0:00

Pernai į Draudimo priežiūros komisiją (DPK) kreipėsi 59 proc. daugiau apdraustųjų nei 2006 metais, tačiau vartotojai ne visada pasirengę ginti savo teises. Pažymima, kad kartais išmokas bandoma gauti apgaulės būdu.

2007 metais į DPK kreipėsi 360 vartotojų, 2006 metais - buvo kreiptasi 227 kartus.

Praėjusiais metais apdraustieji daugiausia skundėsi per mažomis draudimo išmokomis, išmokų mokėjimo terminais. Skųstasi dėl įvykių pripažinimo nedraudžiamais, netinkamai supažindintomis draudimo sutarties sąlygomis, nesuteikta informacija apie draudžiamojo įvykio administravimo tvarką. "Pernai sudaryta net 4,2 mln. draudimo sutarčių, todėl ginčų ir skundų skaičius nėra didelis. Tačiau tai galėjo būti ir dėl to, kad vartotojai dar ne visada yra pasirengę ginti savo teises", - pažymėjo DPK pirmininkas Mindaugas Šalčius.

DPK teigimu, nors ginčų nagrinėjimo rezultatas ne visuomet palankus vartotojui, ši procedūra yra alternatyva teismo procesui ir leidžia draudėjams išvengti bylinėjimosi teisme su draudimo įmone, arba įvertinti, ar verta pradėti bylinėjimosi procesą.

DPK duomenimis, vartotojai 2007 metais pateikė 192 skundus dėl draudimo bendrovių veiklos - tai beveik 1,5 karto daugiau nei 2006-aisiais. 57 proc. šių skundų sudarė nusiskundimai dėl "Baltikums draudimo" veiklos. Padidėjusį skundų skaičių lėmė tai, kad bendrovės šiuo metu nesudaro sutarčių ir yra pareiškusi ketinimus pasitraukti iš Lietuvos rinkos.

DPK siūlo aktyviau domėtis draudimo produktų teisiniu reglamentavimu.

Siūloma kreipti dėmesį, kad privalomojo draudimo rūšių pagrindinės sąlygos dažniausiai yra nustatytos teisės aktais. Savanoriško draudimo rūšių draudimo sąlygas draudimo bendrovė gali nusistatyti pati, todėl kiekvienoje draudimo bendrovėje iš pirmo žvilgsnio panašaus draudimo produkto sąlygos gali skirtis.

D.Andriukaitis sako, kad vartotojai, prieš sudarydami sutartis, turėtų atidžiai išnagrinėti jų sąlygas ir žinoti savo teises ir pareigas.

Komisija siūlo draudėjams būti aktyviems ne tik sudarant sutartį su draudiku, bet ir įvykio administravimo metu - pačiam domėtis proceso eiga, teikti ir gauti informaciją iš draudiko.

Kai nesutariama dėl turto vertės, žalos dydžio skaičiavimais, rekomenduojama kreiptis į nepriklausomus ekspertus ar turto vertintojus. "Kreipimasis į nepriklausomą turto asmenį leidžia pagrįsti savo poziciją. Eksperto žodis turi savo svorį", - primena D.Andriukaitis. Anot jo, išmokos dydžio nustatymas - subjektyvus dalykas. "Vienam vertintojui, tarkime, draudimo įmonės atstovui svarbi atrodo vienokia suma, nepriklausomam vertintojui - kitokia. Tam tikrą paklaidą numato ir teisės aktai", - minėjo D.Andriukaitis. Pasak jo, sprendimą lemia patys įrodymai ir įrodymų kokybė, ekspertų kokybė ir panašiai.

DPK pripažįsta, kad pasitaikė atvejų, kai vartotojas apgaulės būdu bando gauti išmokas. "Tokius dalykus įrodyti būna gana sunku, bet iš patirties sakome, kad taip yra", - teigė D.Andriukaitis. Visgi, jo žodžiais, tokių vartotojų - mažuma.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"