TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Draudžiamų prekių nepastebi

2011 10 28 7:00

Reklamos tvarką prekyboje kontroliuojančios įstaigos nepastebi neleistinų smulkių prekių, bet jas lengvai randa ir įsigyja bet kuris vaikas.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) atstovai teigia, kad šiemet prekyboje neaptiko alkoholio, tabako prekes imituojančių prekių-žaisliukų. Tačiau skaitytojai skundžiasi, kad ant prekystalių vaikų akis traukia cigaretes ir alkoholio butelius primenančios prekės.

Paprašė, todėl pardavė

LŽ skaitytoja Nida pasakojo, kad viename Vilniaus miegamajųjų rajonų veikiančiame prekybos kioske paauglys sūnus nusipirko jo akį patraukusį pakabutį raktams su prikabintu cigaretės pavidalo rašikliu.

Pirkėja pasakojo nunešusi prekę atgal į kioską, atsiėmusi pinigus ir pareikalavusi, kad pardavėja tokių prekių nepilnamečiams neparduotų. "Tame kioske matomoje vietoje radau išdėliotų prekių, kurios, mano manymu, pažeidžia įstatymo draudimą nereklamuoti alkoholio ir cigarečių jas imituojančiomis prekėmis. Tuo labiau, mano manymu, jų negalima parduoti nepilnamečiams. Tačiau pasižvalgiusi kituose nuošaliuose kioskuose ir turgeliuose sostinėje pastebėjau, kad tušinukai-cigaretės ir šokoladai-buteliukai kai kur atvirai siūlomi pirkėjams tarp įprastų prekių. Kolegė pasakojo mačiusi parduodamą ir "cigarečių" pakelį, pilną prikimštą saldainiukų, identiškų cigaretėms. Žinoma, jie labiausiai traukia vaikus ir man tai atrodo nepriimta. Kai pasakiau apie tai pardavėjai, ji atkirto nieko nė negirdėjusi apie tokius prekybos draudimus, o mano vaikui cigaretės formos tušinuką pardavusi todėl, kad "jis pats paprašė parduoti". Argi tokie dalykai pateisinami?" - pasipiktinusi teiravosi vilnietė.

Nepasitaikė, nematė, nežino

Septynių prekybos kioskų sostinėje savininkė ir Kioskų asociacijos vadovė Ramutė Strolienė nenorėjo pripažinti ką nors girdėjusi apie atvirą tokių prekių pardavimą kioskuose ir LŽ tikino, kad kioskai visokių valstybės institucijų yra tikrinami gana dažnai, pasak jos pačios, todėl, kad "juos lengva patikrinti". Ji aiškino neva reklamos draudimo pažeidimų jų darbe nepasitaiko.

Pasirodo, jokių smulkių reklamos pažeidimų taip pat nėra pastebėjęs ir NTAKD. Per pastaruosius dvejus metus NTAKD darbuotojai aptiko kelis alkoholio ir tabako reklamos nuostatų pažeidimus, tačiau, išskyrus "Boscos" ir "Alitos" putojančio vyno reklamą paaugliams ir vaikams skirtame žurnale, esą kitų pažeidimų, susijusių su jaunimu ir vaikais, šiemet NTAKD iš viso nepastebėjo. Už minėtą draudimo reklamuoti alkoholį nepilnamečiams pažeidimą NTAKD nusižengusiems leidėjams ir reklamos savininkams skyrė baudas - po 10 tūkst. litų.

NTAKD Kontrolės skyriaus vedėjo pareigas laikinai einanti Eglė Latauskienė LŽ netgi tikino, kad tokie reklamos pažeidimai, apie kuriuos pasakojo su jais susidūrusi LŽ skaitytoja, neva jau praeitis. Ji sakė, kad prekių, imituojančių alkoholio butelius ir cigaretes, prekybos vietose buvo randama 2006-2007 metais, bet tuo metu NTAKD  esą dar nebuvo įsteigtas, taigi detalių pateikti ji negalinti - nieko apie tai nežino.

Tiekėjų įkaitai

Tuo tarpu didieji prekybos tinklai gali tapti tiekėjų įkaitais: didžiulis prekių srautas ir gausus jų asortimentas kartais tampa priedanga, pro kurią tiekėjai gali nepastebėtą prastumti į prekių lentynas neleistiną prekę.

Tai, kad neseniai prekybos tinklo "Maxima" parduotuvėse buvo parduodamos šlepetės su užrašu, raginančiu legalizuoti narkotinę "žolę" ("Legalize pot" - angl.), pastebėjo pirkėjas. "Maximos" darbuotojai, gavę signalą, suskubo "narkotines šlepetes" iš prekybos išimti. Šio prekybos tinklo atstovė spaudai Olga Malaškevičienė LŽ užtikrino, kad su prekių tiekėjais dėl tokių dalykų kalbama griežtai: "Tokias problemas, kurios pasitaiko itin retai, visada sprendžiame kartu su tiekėjais - aiškinamės situaciją, priežastis, kodėl tokia prekė galėjo pakliūti į tinklą, ir ieškome būdų, kad ateityje tai nepasikartotų."

Lauryna Macijauskaitė, Lietuvos reklamos agentūrų asociacijos (KOMAA) atstovė, sakė, kad Europos šalyse daugiausia tokių pažeidimų, kurie susiję su alkoholio reklama, adresuojama jaunimui.

NTAKD Kontrolės skyriaus vedėjo pareigas laikinai einanti E.Latauskienė minėjo, kad dažniau pasitaiko reklamos pažeidimų leidiniuose, kurie alkoholio vartojimą sieja su psichinės veiklos pagerėjimu ar stimuliuojančiomis savybėmis - vadina neva atgaivą arba malonius pojūčius teikiančiais gėrimais. O prekybos tabako gaminiais vietose pasitaikė atvejų, kai vieno ženklo cigarečių pateikimas buvo pripažintas neleistina tabako gaminių reklama, kuri tiesiogiai skatina juos įsigyti ir vartoti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"