TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dujovežiai atplaukia vis dažniau

2016 04 08 6:00
Dujų tiekimas per metus tapo įprasta Klaipėdos uoste veikla. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Išskirtinio dizaino dujų tiekimo laivai Klaipėdos uoste tampa kasdienybe, bet jų pasirodymas akvatorijoje sukelia tokį pat stiprų įspūdį kaip ir išvydus pirmąjį į Lietuvą suskystintas gamtines dujas atplukdžiusį laivą 2014-ųjų pabaigoje.

Bendrovė „Klaipėdos nafta“ pranešė, kad pirmąjį ketvirtį didėjo ne tik naftos produktų krova, bet ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) išdujinimas. Iki rugsėjo pabaigos į terminalą turėtų atplaukti dvigubai daugiau dujovežių nei pernai, kurie iš viso atgabens apie 1,35 mlrd. kubų dujų iš Norvegijos kompanijos „Statoil“. Klaipėdos uostas – kol kas vienintelis Baltijos valstybių uostas, turintis SGD terminalą, todėl jūriniuose žemėlapiuose rytinėje Baltijos pakrantėje išskiria dujinių laivų maršrutų linijomis.

Triskart daugiau dujų

Skaičiuojant vien kovo mėnesio rezultatus, SGD terminale į gamtinių dujų perdavimo sistemą patiekta 2,3 mln. MWh gamtinių dujų – 3,5 karto daugiau nei praėjusių metų kovą, kai buvo išdujinta 518 tūkst. MWh. Iš viso per ketvirtį išdujinta 2,6 karto daugiau nei pernai .Bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška nurodo, kad SGD terminalas nuo metų pradžios turi tris stambius naudotojus, šiuo metu patenkina apie 90 proc. Lietuvos vartotojų ir tiekimo įmonių gamtinių dujų poreikio. Todėl apyvartos didėjimas atspindi gamtinių dujų importo situaciją rinkoje, kurią lėmė palankios SGD kainos.

Per ketvirtį į uostą atplaukė 6 dujas pristatę laivai. Dažniausiai uoste matomas dujovežis, buvęs pirmasis dujų tiekimo laivas 2014 metų pabaigoje, Bahamose registruotas 290 metrų ilgio ir 48 metrų pločio „Arcit Voyager“. Kartais atplaukia panašių parametrų Maltos dujovežis „Arctic Aurora“ ir Maršalų salų laivas „Golar Seal“. Į uostą juos įveda ir švartuoja, nelygu oro sąlygos, 3–4 jūriniai vilkikai.

Locmanai įgudo

Uosto kapitonas Adomas Alekna pripažįsta, kad tokie laivai buvo rimtas iššūkis uosto navigacijos specialistams ir ypač – juos lydintiems locmanams. Bet dabar, kai uoste jau yra apsilankę 14 dujovežių (pastaruoju metu jie atplaukia dukart per mėnesį), galima teigti, kad locmanai įgudo. Iš viso šiais metais numatyta, kad atplauks iki 20 tokių laivų.

Atsakomybės įtampą locmanams kelia ne kokie nors navigaciniai laivo ypatumai, o krovinio vertė.

Vienas dujovežis į Klaipėdą atplukdo maždaug 140 tūkst. kubinių metrų suskystintų dujų, skaičiuojant tonomis – vidutiniškai 60 tūkstančių. Atšildžius ir perpumpavus dujas į sistemą šis kiekis siekia 84 mln. kubinių metrų. Klaipėdos uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, vienas laivas į Klaipėdą patiekia dujų už 35 mln. eurų.

Pasak uosto kapitono A. Aleknos, saugų laivo plaukimą užtikrina eismo ribojimas. Visi laivai ir uosto naudotojai gauna pranešimą, kad įplaukia ar išplaukia dujovežis.

Kapitonai ir jų padėjėjai dujovežių įvedimo į Klaipėdos uostą iš pradžių mokėsi užsienyje, vėliau – Klaipėdos jūreivystės mokykloje, įsigijusioje uosto įplaukos simuliatorių, sukuriantį tikroviškas plaukimo akvatorija sąlygas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"