TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Duona - mokymai ir seminarai

2012 10 27 11:16
Lietuvoje yra lektorių, kurie pragyvena iš savo individualių seminarų, tačiau reikia būti geru vadybininku, kad galėtum save parduoti. /LŽ archyvo nuotrauka  

Žmonės nori mokytis. Tačiau jie nenori dėl to net kojos iš namų iškelti. Šie du aspektai sukuria puikią nišą verslui.

Sertifikuoti lektoriai mano, kad mokamų internetinių seminarų verslui Lietuvos rinka yra per maža. Tačiau tokius produktus parduodančių portalų vadovai savo sėkmingu pavyzdžiui tai neigia ir yra įsitikinę, kad jų klientų neabejotinai daugės.

Jau metus seminarus internetu parduodančios VšĮ "Gyvenimo universitetas" atstovai tvirtai tiki savo veiklos ateitimi.

"Kuo toliau, tuo daugiau verslų kelsis į internetą. Rusijoje, JAV mokymai internete seniai yra pasiekę aukštą lygį. Lietuvoje irgi taip nutiks, nes žmonės nebeturės laisvo laiko važinėti nurodytu metu į nurodytą vietą", - tvirtino šios įstaigos projektų vadovas Jurgis Gudauskas.

Dar neilgai šį verslą plėtojanti įstaiga jau turi konkurentų, bet jos stiprioji vieta, J.Gudausko žodžiais, yra patirtis internetinių projektų srityje, ji padeda pritraukti lankytojų. Anot jo, klientų poreikiai labai skirtingi, todėl naujų pritraukimas yra ilgas procesas. Juos privilioti padeda ir nemažai nemokamų seminarų, parduodamų sukurtame portale Egu.lt. Vasarą populiarūs laisvalaikio mokslai - tai mokymai fotografuoti, vyną degustuoti, o rudenį paklausesni tampa internetiniai verslo gudrybių mokantys seminarai.

Donatas Brikas, sertifikuotas apribojimų teorijos ("Theory of Constraints", TOC) specialistas, sako vertinantis veiksmingesnį, gyvą bendravimą su auditorija. Tuo tarpu kitas sertifikuotas TOC ekspertas Nerius Jasinavičius, UAB "TOC sprendimai" direktorius, mano, kad

Lietuvos rinka yra per maža internetiniam verslui, todėl bendrovė seminarus, kuriuos taip pat parduoda interneto portale Versloakademija.lt, labiau orientuos į daug platesnę rusakalbę auditoriją.

J.Gudauskas gindamas savo nuomonę priduria, kad reikia nepamiršti periferijoje gyvenančių verslininkų ir kitų žmonių, kurie nori tobulinti žinias, bet dėl seminaro į didmiesčius važiuoti jiems nepatogu. Be to, internetu parduodami seminarai yra šiek tiek pigesni negu vedami gyvai.

Pragyventi sudėtinga

Apie privatų verslą LŽ kalbinti sertifikuoti lektoriai, paklausti, ar įmanoma įsigijus sertifikatą išgyventi iš seminarų, sako pažįstantys tokių žmonių - iš esmės toks verslas esąs įmanomas, tačiau pažymi, kad visgi dauguma jų ištikimai bendradarbiauja su seminarus rengiančiomis bendrovėmis. Tiesa, lektorius, be seminarų skaitymo, gali leisti savo knygas, parduoti vaizdo kompaktinius diskus arba internetinius seminarus. Tačiau nuolatinį klientų ir, žinoma, pajamų srautą užtikrina būtent toks bendradarbiavimas.

D.Brikas pasakojo, kad apribojimo teorijos (TOC) sertifikatą įgijo dalyvaudamas Vilniaus verslininkų ir darbdavių konfederacijos organizuojamame projekte. Pasak jo, apribojimo teorija remiasi mąstymo proceso aiškinimu.

"Tarkime, į santykius tarp žmonių žiūrima kaip į srautą, kurį siekiama pakreipti norima linkme. Jei tai nepavyksta, vadinasi, susiduriama su apribojimu, kurį reikia panaikinti, kad srautas judėtų toliau. Apribojimo teorija taikoma ir įmonėse, ir valstybinėse institucijose, ir žmogiškųjų resursų srityse", - aiškino jis.

Sertifikatas, D.Briko teigimu, reikalingas tam, kad parodytų, jog lektorius iš tiesų turi kompetencijos, nes yra ir tokių, kurie skelbiasi neva jos turį, bet realiai neturi. Pats D.Brikas domisi asmenybės tobulėjimo tema, kuri, anot jo, yra labai plati.

"Jeigu būčiau tik lektorius, turėčiau skirti daug laiko tobulėti, todėl jo nebeliktų seminarams organizuoti ir parduoti. Taigi samdome pranešėjų ir iš šalies", - aiškino jis savo pasirinkimą.

Pasak D.Briko, Šiauliuose veikiančiai UAB "Saviugdos mokykla" nėra sunku organizuoti seminarus bet kuriame mieste, nes atstumai Lietuvoje palyginti nėra dideli. Bendrovė daugiau orientuojasi į atvirus seminarus, kurie skirti plačiai auditorijai. Jis pasakoja šią vasarą organizavęs 3 projektus: neurolingvistinio programavimo, meno būti laimingam šeimoje ir 10 dienų seminarą, kaip greitai išmokti anglų kalbos pagal tam tikrą metodą. Pastarojo seminaro kaina buvo skaičiuojama tūkstančiais litų, bet, paties D.Briko nuostabai, sulaukta didžiausio pasisekimo.

Vargas atsiperka

N.Jasinavičius sako, jog Lietuvoje yra lektorių, kurie pragyvena iš savo individualių seminarų. Tačiau reikia būti geru vadybininku, kad galėtum save parduoti, o jeigu neturi tam laiko ar savybių, tenka bendradarbiauti su firmomis, kurioms atiduodi dalį savo uždarbio.

Jis pats teigia, kad TOC sertifikatui gauti laikęs egzaminus Amerikoje, ir iš savo vadovaujamos įmonės darbuotojų reikalauja turėti šį sertifikatą. Paklaustas, iš ko išsilaiko jo vadovaujama įmonė "TOC sprendimai", N.Jasinavičius atsako, kad daugiausia iš konsultacijų verslo įmonėms, kuriose diegiama apribojimo teorija. "Naujus rodiklius reikia įvesti, naują darbo tvarką, gamybos, užsakymų, pardavimų valdymą", - diegimo procesą nupasakojo jis. Tokioms konsultacijoms, anot jo, verslas pinigų randa, nes tai yra gana greitai atsiperkantis dalykas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"