TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Džiūstančioms gerklėms - alaus upės

2010 08 02 0:00
Prekybininkų teigimu, alinantys karščiai alaus pardavimą padidino 30 procentų.
LŽ archyvo nuotrauka

Prekybininkų teigimu, per karščius gyventojai renkasi šviesų, lengvesnį alų. Pasak aludarių, šįmet net 3 kartus padidėjo nealkoholinio alaus pardavimas.

Liepą šalies gyventojus stebinę rekordiniai karščiai gynė ne tik kuo arčiau vandens telkinių, bet ir gerokai išdžiovino gerkles, tad dažnas lietuvis gaivinosi alumi. Ir aludariai, ir prekybininkai džiaugiasi išaugusiu alaus pardavimu. Praėję metai alaus gamintojams įsiminė dėl pardavimo smukimo, šių metų pradžia taip pat nežadėjo nieko gero, tačiau užsitęsę karščiai neabejotinai pagerino situaciją.

Lietuvos aludarių gildijos prezidentas Saulius Galadauskas, remdamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, LŽ teigė, kad šių metų pirmąjį pusmetį alaus parduota 0,2 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. "Tačiau eksportuoti alų sekasi gerai. Eksportas gelbsti aludarius, nes šiaip alaus rinka pernai krito net 9 proc., o ir šių metų tendencijos kol kas nėra geros. Tikimės, kad liepą rezultatai pagerės, ir jeigu dar rugpjūtis bus gražus, matyt, metai bus sėkmingi ir nepatirsime tokio kritimo, koks buvo pernai", - dėstė jis.

Anot S.Galadausko, daugiausia lietuviško alaus eksportuojama į Angliją, JAV, Airiją, Ispaniją bei Rusiją.

Daugiausia parduoda per šventes

AB "Ragutis" Prekybos ir rinkodaros skyriaus direktorius Nauris Vaitkevičius LŽ patikino, kad nors ir esama ekonomikos atsigavimo ženklų, alaus parduodama panašiai tiek pat, kaip ir pernai. Jo teigimu, šiais metais šiek tiek išaugusi lengvesnei kategorijai priklausančio šviesaus alaus paklausa.

Pasak N.Vaitkevičiaus, pastebima, kad per pastaruosius karščius pilstomo alaus kavinėse parduoda daugiau nei įprastai vasarą. Jis pažymėjo, kad ypač daug jo parduodama per įvairias miestų šventes ir renginius. Tuo metu parduotuvėse šios bendrovės gaminamo alaus nuperkama maždaug tiek pat, kiek ir visada.

"Matyt, žmonės gali mažiau sau leisti, rečiau važiuoja poilsiauti į užsienį, tad daugiau pinigų išleidžia per miesto šventes. Antai per Kauno dienas šįmet alaus pardavimas buvo gerokai didesnis nei pernai", - pasakojo jis.

N.Vaitkevičiaus teigimu, nematyti džiugaus augimo ir eksporto srityje. Esą bendrovė išveža nedidelį kiekį alaus, tad eksportas didelės įtakos bendrai situacijai neturi.

Atranda nealkoholinį alų

Tuo metu UAB "Švyturys-Utenos alus" Ryšių su visuomene vadovas Dainius Smailys LŽ patikino, kad dėl karščių alaus pardavimas padidėjo net apie 15 procentų. Pasak jo, šįmet liepą bendrovė parduoda vidutiniškai apie 10 proc. daugiau alaus nei pernai tą patį mėnesį, o birželį, kai dar nebuvo tokių karščių, šio gėrimo paklausa didėjo 5 proc., palyginti su pernai birželiu.

"Iki šių dviejų mėnesių visa alaus rinka vidutiniškai buvo nukritusi 5 procentais. Jeigu nebūtų taip karšta, manome, kad alaus parduotume apie 5 proc. mažiau nei pernai. Tad bendras kilimas yra apie 15 proc., ir tai yra labai daug", - kalbėjo jis.

Anot pašnekovo, gyventojai ir kurortuose, ir didžiuosiuose miestuose alaus perka maždaug tiek pat. Esą skirtumas tik tas, kad metų pradžioje žmonės daugiau pirko pigesnio alaus, t. y. buvo stipriai išryškėjęs kainos faktorius, o dabar labiau perka aukštesnės kokybės, brangesnį alų.

D.Smailys pažymėjo, kad keičiasi ir žmonių alaus rūšių pasirinkimo įpročiai - perkamas ne tik populiariausias vadinamasis tradicinis alus, bet ir alaus kokteiliai, kitos naujovės.

"Mus džiugina net 3 kartus išaugęs nealkoholinio alaus pardavimas. Iki šiol minėtos rūšies alus lietuvių nebuvo vertinamas, tad smagu, kad žmonės pagaliau jį atrado. Tuo metu alaus kokteilių paklausa šįmet po truputį mažėja, jų pikas buvo prieš 2-3 metus", - dėstė jis. - Dabar populiarėja baltas, nefiltruotas, tamsus ar įmantresnio skonio alus. Mes tai vertiname kaip žmonių norą paragauti įvairių rūšių alaus. Jeigu anksčiau retesnės alaus rūšies įvedimas į rinką ir kėlė rūpesčių, pastaraisiais metais, pavyzdžiui, nefiltruotas alus per kelis mėnesius rado savo pirkėjus."

Anot D.Smailio, vasarą visada padidėja pilstomo alaus pardavimas, nes atsidaro daugiau lauko kavinių, kur galima prekiauti šiuo alumi, taip pat vyksta įvairių miesto švenčių ir pan. Tačiau metinis santykis esą išlieka stabilus. Apie 10 porc. parduodama pilstomo alaus ir 90 proc. išpilstyto į stiklo tarą.

"Labai gera yra eksporto padėtis. Pernai eksportavome 11 mln. litrų bendrovės produkcijos, jos didžioji dalis - alus. Tuo metu bendras pagaminto alaus litrų skaičius per metus siekia 130 milijonų. Šiais metais tikimės didinti eksporto apimtį", - teigė jis.

Pašnekovo teigimu, daugiausia bendrovės pagaminto alaus išvežama į Kaliningrado sritį ir kitus Rusijos regionus, taip pat Angliją bei Airiją. D.Smailio nuomone, didelei alaus paklausai pastarosiose šalyse neabejotinai įtaką daro ten gyvenantys tautiečiai.

Prekių ženklą išmainė į mažą kainą

"Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė LŽ patikino, kad dėl karščių alaus pardavimas padidėjo kone 30 procentų. Pasak jos, apie 80 proc. parduodama lietuviško alaus, o 20 proc. - importuoto. R.Saulytės teigimu, pastarojo alaus mados kryptys dar tik formuojasi, o kol kas populiariausias yra vokiškas ir čekiškas alus.

"Šįmet pirmą kartą sumenko gyventojų lojalumas konkrečiam prekių ženklui. Jeigu alaus kaina yra palanki, per sunkmetį pirkėjas lengva ranka numoja į prekių ženklą ir perka pigesnį alų, nesvarbu kur pagamintą. Anksčiau to Lietuvoje nebuvo dėl vyravusių senų tradicijų", - dėstė ji.

Anot R.Saulytės, per karščius žmonės pirko daugiausia šviesaus, lengvo alaus. Esą sumenko stipriųjų alkoholinių gėrimų paklausa.

"Krito net vyno pardavimas. Tikriausiai žmonės kaip alternatyvą rinkosi alų. Šįmet neturi reikšmės ir pakuotės. Svarbiausia - kaina, jeigu pakuotė kainuoja pigiau, tada ją ir renkasi, jeigu supilstyta į stiklinę tarą, perka vienetais", - konstatavo R.Saulytė.

Svarbu, kad gaivintų

Restoranų tinklo "Fortas" rinkodaros vadybininkas Kęstutis Markevičius LŽ patikino, kad per karščius restoranų lankytojai renkasi pačius įvairiausius gaiviuosius gėrimus. Esą svarbiausia, kad šie būtų šalti.

"Nėra tokios tendencijos, kad per karščius išskirtinis gėrimas būtų alus. Itin populiari šią vasarą mūsų pačių gaminama duonos gira, ji net lenkia alų. Taip pat užsisakoma daug šaltų arbatų, šaltos kavos ir kitų vėsių gėrimų. Net ir gerai atvėsinto vyno pardavimas per karščius yra smarkiai išaugęs", - dėstė jis.

Anot K.Markevičiaus, vasarą visada padidėja alaus pardavimas, ypač dėl karščių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"