TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Eksporto kvėpavimą palaiko baldininkai

2012 08 22 7:35
LŽ archyvo nuotrauka/Baldų pramonės eksporto augimas išlieka stabilus.

Šį birželį Lietuvos eksportuotojai priartėjo prie mėnesio rekordo, prie jo labiausiai prisidėjo baldų, maisto, laivų statybos ir chemijos pramonė.

Prekių eksporto apimtys birželį sudarė 6,39 mlrd. litų, o rekordinis šio eksporto mėnuo buvo praėjusių metų rugsėjis, kai iš Lietuvos buvo išvežta prekių už 6,41 mlrd. litų. VšĮ "Versli Lietuva" duomenimis, šių metų antrąjį ketvirtį, palyginti su 2011-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, daugiausia eksportuota baldų, maisto, laivų statybos ir chemijos pramonės produkcijos.

Maisto pramonės produktų išvežta 8,2 proc. daugiau - sūrių ir varškės pardavimas užsienyje augo 33,6 mln. litų. Žemės ūkio produkcijos eksportuota 28,2 proc. daugiau, ypač padidėjo rapsų eksportas. Chemijos pramonės paklausa užsienyje išaugo 5,1 proc., iki 1,5 mlrd. litų. Šioje grupėje išsiskiria plastiko gaminiai.

Šį birželį, palyginti su 2011 metų birželio mėnesiu, lietuviškų trąšų eksportas rodė įspūdingą 25,8 proc. augimą, tačiau net ir to nepakako blogesniems balandžio ir gegužės mėnesių rezultatams persverti: 2012 metų antrąjį ketvirtį, palyginti su 2011-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, trąšų eksportuota 2,1 proc. mažiau.

Per šių metų antrąjį ketvirtį, palyginti su 2011-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, naftos produktų eksportas sumažėjo beveik ketvirtadaliu (24,6 proc.), arba 971 mln. litų, daugiausia įtakos tam turėjo kritusios naftos produktų kainos ir daugiau nei mėnesį trukę "Orlen Lietuva" gamyklos Mažeikiuose kapitalinio remonto darbai.

Auga kas mėnesį

"Verslios Lietuvos" analitikai pažymi, kad baldų pramonės eksporto augimas išlieka stabilus: jis didėjo 17,9 proc., iki 764,2 mln. litų. Šios pramonės šakos eksportas pastarąjį kartą mažėjo 2009 metų spalį. Nuo to laiko, palyginti su atitinkamu praeitų metų laikotarpiu, jis auga kiekvieną mėnesį.

"Pagrindinis veiksnys - mūsų baldų įmonių gebėjimas pasiūlyti partneriui IKEA koncernui kokybiškos produkcijos už patrauklią kainą. Taip pat labai svarbu, kad keletas Lietuvos įmonių sėkmingai plėtoja savo prekių ženklus Rusijos ir Skandinavijos rinkose", - aiškino "Verslios Lietuvos" atstovė ryšiams su visuomene Ingrida Šulcienė.

Eksportuoja su nauju ženklu

SBA septynių baldus eksportuojančių įmonių grupės pardavimas 2012 metų pirmąjį pusmetį augo 26,5 proc. ir pasiekė 299,3 mln. litų. Šios grupės strateginės rinkodaros direktorius Nerijus Kalinauskas teigė, kad konkurencingumą tarptautinėse rinkose didina naujai atidaryta "Germanikos" gamykla Šilutės rajone, kur įdiegta vilktų korpusinių baldų technologija ir laimėti keli dideli europiniai baldų gamybos konkursai.

N.Kalinauskas pasakojo, kad dar nuo 2009 metų SBA baldai Rusijoje pristatyti naujai sukurtu prekių ženklu "Parra" - buvo eksponuojamos naujos korpusinių ir minkštų baldų kolekcijos. Taip pat šie baldai buvo dukart parodyti Milano baldų parodoje "Salone Internazionale del Mobili". Šio ženklo baldai jau įsitvirtino Rusijoje, Ukrainoje, o dabar su šiuo ženklu SBA žengia į Vakarų rinkas - Belgiją, Olandiją, Vokietiją. Šiemet SBA baldų įmonių grupė planuoja 40 proc. apyvartos augimą, palyginti su praėjusiais metais.

Parduoda projektus

"Ergolain" įmonių grupės vadovas Romualdas Bėkšta tvirtino, kad nuo 1999 metų grupė parduoda baldus su savo ženklu užsienyje ir siūlo sudaryti biurų ir viešbučių apstatymo baldais sutartis. "Mes pirmiausia siūlome projektavimo, konsultavimo, garantinės, pogarantinės priežiūros paslaugas. Baldai yra tik mūsų kompleksinės paslaugos dalis", - pažymėjo vadovas.

"Ergolain" baldų eksportas šiemet augo mažiausiai 30 proc., o 85 proc. užsakymų sudaro baldų biurams projektai. Tokias paslaugas bendrovė teikia stambioms įmonėms Ukrainoje, Baltarusijoje, Rusijoje, Vokietijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Liuksemburge. Vienas konteineris su parduotuvei skirtais baldais išvažiavo ir į JAV. Kasmet milijono eurų vertės baldų iš Lietuvos keliauja į Latviją, kur "Ergolain" turi savo biurą.

Paklaustas, kaip teikia garantinės priežiūros paslaugas užsienyje, R.Bėkša atsakė, kad sunkiausia tai daryti Rusijoje, nes naujas baldų detales reikia forminti kaip eksportą, mokėti muitus ir tik po savaitės jos pasiekia klientą. "Ergolain" klientai tiek Lietuvoje, tiek užsienyje yra labai stambios įmonės. "Ne kiekviena įmonė gali įsirengti 200-500 vietų biurus. Baltijos rinkoje yra gal tik kokie penki panašiu principu veikiantys žaidėjai. Vien baldų surinkėjų mes turime apie 20, o baldų projektuotojų - 17", - teigė R.Bėkša.

Iš dešimties kontaktų - vienas naudingas

UAB "Baldai Jums" vadovas Alfonsas Meškauskas sakė, kad šių metų pirmąjį pusmetį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, eksporto apimtis išliko tokia pati.  

"Stengiamės išlaikyti praėjusių metų eksporto augimą, kuris siekė net 60 procentų. Gaminame baldus su Vokietijos, Švedijos, Anglijos rinkose pripažintų žaidėjų vardais. Labai džiaugiuosi, kad turime naują sutartį su danų užsakovu, kuriam jau gaminame baldų pavyzdžius, o šiemet pradėsime šių baldų gamybą, kad kitų metų pradžioje danai galėtų jais prekiauti", - sakė A.Meškauskas.

Paklaustas, ar lengva gauti naujų užsakymų užsienyje, vadovas atsakė, kad reikia visada judėti. Anot jo, būtina kantriai dirbti visomis įmanomomis kryptimis: dalyvauti verslo misijose, parodose, susitikti su užsienyje dirbančiais komercijos atašė, patiems juos kviestis į svečius. "Didžiosios Britanijos ambasadorius buvo pas mus atvykęs. Glaudžiai bendraujame ir su VšĮ "Versli Lietuva", jos darbuotojai už keletą tūkstančių litų suorganizuoja susitikimą su potencialiais užsienio partneriais. Būtų neprotinga tuo nepasinaudoti. Kartais ir patys užsieniečiai ieško partnerių Lietuvoje, interneto svetainę aplanko, tačiau patirtis rodo, kad iš 10 susitikimų naudingas būna vienas", - neslėpė A.Meškauskas.

Kalbėdamas apie planuojamą bendrovės produkcijos pardavimą jis taip pat turi savo požiūrį: svarbiausia, ne kiek parduodi, o kas iš to lieka. Uždirbtus pinigus bendrovė nuolat investuoja į verslo ateitį: neseniai įrengė baldų apdailos, šlifavimo linijas, gamybos valdymo programą "Monitor", leidžiančią valdyti atsargas, apšiltino baldų sandėlius.

Prekių eksporto dinamika, mln. litų

2010 metai    2011 metai    2012 metai

Sausis    3,10    4,96    5,62    

Vasaris    3,59    5,16    5,70

Kovas    3,85    5,66    6,34

Balandis    4,15    5,29    6,33

Gegužė    4,31    6,12    5,30

Birželis    4,64    6,14    6,39

Liepa    4,53    5,73

Rugpjūtis    4,93    6,03

Rugsėjis    4,98    6,41

Spalis    5,36    6,10

Lapkritis    5,35    6,19

Gruodis    5,42    6,02

Šaltinis: "Versli Lietuva"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"