TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Elektroninė prekyba: stabilus augimas Europoje ir šuolis Lietuvoje

2016 07 01 17:00
Apranga ir aksesuarai pastaruoju metu yra perkamiausios prekės internetu tarp 15 – 24 metų interneto pirkėjų Europoje. Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Europos elektroninės komercijos rinkos tyrimo ataskaita ir Lietuvos statistikos duomenys atskleidžia, kad žmonės vis daugiau perka internetu, o pirkinio krepšeliui elektroninėje erdvėje išleista pinigų suma auga.

Vis dėlto lietuviai leidžia gerokai mažiau nei vidutinis žemyno gyventojas. Be to, duomenys atskleidžia, kad Europoje internetu žmonės daugiausiai perka aprangą ir aksesuarus – tai pastebima ir Lietuvoje.

Europoje jau ne pirmus metus pastebimas stabilus elektroninės komercijos rinkos augimas: kasmet elektroninė apyvarta auga apie 12 – 13 proc., šiemet tikimasi 12 proc. augimo, kai pernai buvo fiksuota 13,3 proc. Tokius duomenis atskleidžia Europos elektroninės komercijos 2015 m. tyrimo ataskaita („European B2C E – commerce Report 2016“). Vis dėlto didžiųjų Europos valstybių augimas jau kiek lėtesnis nei buvo anksčiau, tuo tarpu Lietuva šiandien išgyvena lyg ir naują elektroninės prekybos pakilimą – šių metų sausio – balandžio mėnesiais, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2015 m., užsakomasis pardavimas paštu arba internetu augo 34,4 proc.

„Žmonės perka ne tik vietinėse elektroninėse parduotuvėse, bet įgiję pakankamai pirkimo internetu įgūdžių, pasitikėjimo elektronine prekyba, atranda ir užsienio elektronines parduotuves, nevengia jose apsipirkti ir siųstis prekių į Lietuvą. Be to, pastebime, kad elektroninę prekybą atranda ir vyresnė karta. Nors didžioji dalis internetu pirktų prekių yra pristatoma Vilniuje, bet pastebimas augimas ir regionuose. Pavyzdžiui, „DPD Pickup“ siuntų taškuose siuntų atsiėmimas, per 2015 metus, lyginant su 2014 metais, augo 77,6 proc“, – komentuoja tarptautinės siuntų pristatymo bendrovės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Paskutiniais duomenimis, kiekvienas iš 296 milijonų elektroninių parduotuvių klientų visoje Europoje per metus vidutiniškai pirkiniams internete išleidžia 1540 eurų. Ši suma yra beveik 2,5 karto didesnė nei apytikslis vidutinis metinis lietuvių interneto pirkinių krepšelis: mūsų kraštiečiai per metus vidutiniškai prekėms internete išleidžia 630 eurų.

Apranga ir aksesuarai pastaruoju metu yra perkamiausios prekės internetu tarp 15 – 24 metų interneto pirkėjų Europoje. Antrojoje vietoje pagal populiarumą – avalynė ir įvairūs bilietai. Tai atskleidė šiemet atliktas Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos tyrimas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"