TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Facebook‘o profilis gali kainuoti darbą

2012 07 24 16:13
Mokslininkai perspėja, kad socialiniais tinklais naudotis reikia atsakingai/Celalteber (sxc.hu) nuotrauka

Netinkamas Facebook‘o profilis, žinutės ir nuotraukos gali Jums kainuoti būsimą darbą. Tai atskleidžia giluminio tyrimo rezultatai, kurie bus pristatyti artimiausiame žurnalo „International Journal of Work Innovation“ numeryje.

Daugelis darbdavių peržiūri savo būsimų darbuotojų Facebook‘o profilius. Vadovaudamiesi ten atskleista informacija apie jų gyvenimo būdą, jie atmeta pretendentus, kurie jiems pasirodo netinkami.

Per pastaruosius keletą metų šimtai milijonų vartotojų prisijungė prie socialinio tinklo Facebook. Jis tapo viena populiariausių priemonių palaikyti ryšį su draugais ir artimaisiais. Vis tik dėl sudėtingų privatumo nustatymų daugelis jo vartotojų dalijasi didesniu informacijos kiekiu apie save nei norėtų, ir su daugiau žmonių, nei norėtų.

Floridos tarptautinio universiteto mokslininkų teigimu, jie dažnai nė nesusimąsto, kad potencialūs darbdaviai taip pat gali pamatyti nebūtinai geriausiąją jų pusę atskleidžiančias nuotraukas ar žinutes.

Pastaraisiais metais pasaulio žiniasklaidoje garsiai nuskambėjo keli atvejai, kuomet dėl Facebook‘e paskelbtos informacijos žmonės nebuvo priimti į darbą. Tai būdavo motyvuojama darbdavio nenoru pakenkti savo įmonės įvaizdžiui. Tiesa, iki šiol nebuvo aišku, kiek šis reiškinys iš tikrųjų paplitęs, o kiek jis išpūstas skandalus mėgstančios žiniasklaidos dalies.

„Darbdaviai jau kurį laiką naudoja Facebook‘ą, kad stebėtų savo darbuotojų elgesį. Jie taip pat pradėjo naudoti jį kaip filtravimo įrankį atrenkant naujus kandidatus į darbo vietas“, - tvirtina Floridos tarptautinio universiteto mokslininkai. Jie apklausė informacinių technologijų, sveikatos priežiūros, maisto, kelionių, reklamos ir kitų sričių kompanijų atstovus, norėdami išsiaiškinti tikrąjį šio reiškinio mastą.

Mokslininkai tikisi, kad šiuo tyrimu jiems pavyks iškelti etinius klausimus apie tai, ar darbdaviai turėtų naudoti Facebook‘ą ir kitus socialinius tinklalapius kaip įrankį atrenkant būsimus savo darbuotojus.

„Bet kuriuo atveju, ieškantieji darbo turėtų įsisąmoninti, kad būsimieji jų darbdaviai stebi jų Facebook‘o profilius, laikydami juos langu į jų asmenybę“, - teigia mokslininkai.

Parengta pagal Sciencedaily.com

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"