TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"flyLAL" - prokuratūros akiratyje

2009 01 27 0:00
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Generalinės prokuratūros prašoma ištirti bankrutuojančios reguliariųjų skrydžių bendrovės "flyLAL-Lithuanian Airlines" akcininkų veiksmus.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, gavęs savo sudarytos darbo grupės išvadas dėl bendrovės "flyLAL-Lithuanian Airlines" ("flyLAL") turto perleidimo, vakar nutarė kreiptis į prokuratūrą. Kaip pranešė ministerija, darbo grupės vertinimu, yra prielaidų, kad įmonės veikoje galbūt yra nusikaltimų, numatytų Baudžiamajame kodekse, požymių: "bendrovė vengė mokėti už suteiktas paslaugas, dėl sunkios ekonominės padėties perleido nekilnojamąjį turtą, pasisavino išskrendančio keleivio rinkliavą, sąmoningai blogai valdydami įmonę jos vadovai nulėmė jos bankrotą ir padarė didelę žalą kreditoriams, išvengė turtinės prievolės".

Kaip "Delfi" sakė darbo grupės vadovas, susisiekimo viceministras Arūnas Štaras, darbo grupė įtaria, kad savo veikla bendrovė galėjo pažeisti kreditorių interesus ir galbūt privatizavimo sutartį.

"Nepasitikėjimą kelia ir tai, kad šalia privatizuotos įmonės buvo įsteigtos kelios kitos, perėmusios dalį veiklos ir turto", - sakė susisiekimo viceministras.

Jo teigimu, kreditorius, kurio interesus galėjo pažeisti bendrovė, yra Tarptautinis Vilniaus oro uostas, kuriam nuo privatizavimo nebuvo grąžinamos skolos pagal pasirašytus susitarimus. Šiuo metu "flyLAL" oro uostui yra skolinga apie 20 mln. litų.

Susisiekimo viceministro duomenimis, privatizavimo sutartis galėjo būti pažeista todėl, kad nebuvo išlaikyti "Lietuvos avialinijų" turėti skrydžių maršrutai į Europos Sąjungos miestus.

Darbo grupės išvadose taip pat teigiama, jog "turima medžiaga leidžia daryti prielaidas, kad "flyLAL", kaip skolininkas, neinformuodamas kreditorių, sudarė sandorius, pažeidžiančius kreditorių teises, tikėtina, kad skolininkas, būdamas nemokus, suteikė pirmenybę kitiems kreditoriams - naujai įsteigtoms AB "flyLAL Group" įmonėms, tikėtina, kad įsteigiant naujas "flyLAL Group" įmones taip pat buvo sumažintas skolininko mokumas, tokiu būdu padarant žalą valstybės įmonėms ir kitiems kreditoriams". Šiuo metu "flyLAL" neturi ilgalaikio turto, dalis jo buvo perleista "flyLAL Group" įmonėms. Pati "flyLAL" šiai įmonių grupei nepriklauso.

Vienas iš jos akcininkų Gediminas Žiemelis praėjusią savaitę žurnalistams sakė nesulaukęs nė vieno bendrovės veiklą tyrusios darbo grupės klausimo. Tą patį pirmadienį tvirtino ir "flyLAL" vadovas Vytautas Kaikaris. "Apgailestaujame, kad neįvyko dialogas su Susisiekimo ministerijos darbo grupės nariais, mes tikėjomės, kad jie užduos mums daug klausimų ir pakvies į posėdžius paaiškinti abejonių keliančius dalykus, deja, šito nesulaukėme", - sakė "flyLAL" generalinis direktorius.

Sausio 17 dieną veiklą sustabdžiusi skrydžių bendrovė turi maždaug 100 mln. litų skolų ir penktadienį kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl bankroto bylos iškėlimo. Susisiekimo ministro sudaryta darbo grupė tyrė laikotarpį nuo 2005 metų kovo 16 dienos, kai Lietuvos Vyriausybė pritarė AB "Lietuvos avialinijos" privatizavimo viešo konkurso būdu programai. "flyLAL" priklauso bendrovėms "ŽIA valda", "Sanitex" ir "Indeco".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"