TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Galingo krano nereikės skolintis iš užsienio

2015 03 21 6:00
500 tonų galios automobilinis teleskopinis kranas iš Kylio į KLASCO jūrų perkėlos terminalą buvo atplukdytas linijiniu keltu ir jau vakar išriedėjo į Jonavą. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotraukos

Iš Vokietijos į Klaipėdos uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse 500 tonų galios automobilinis teleskopinis kranas, kuris leis atpiginti sunkių krovinių kėlimo paslaugas.

Mažeikių įmonės „Strėlė logistics“ naujasis pirkinys, už kurį vokiečių bendrovei „Liebher“ sumokėta 3 mln. eurų, iš Kylio į KLASCO jūrų perkėlos terminalą buvo atplukdytas linijiniu keltu ir jau vakar išriedėjo į Jonavą. Pirmasis užsakymas – kelti montuojamą įrangą bendrovėje „Achema“. Vėliau jis važiuos į Dzūkiją, kur didelės kėlimo galios prireiks statant tiltą.

Pranešimai klientams apie naują paslaugą buvo išsiuntinėti prieš tris mėnesius – tiek truko kraną pagaminti. Žinia buvo įvertinta kaip svarbus įvykis, nes iki šiol galingesnę nei 300 tonų galios techniką Lietuvos verslininkams tekdavo atsigabenti iš užsienio: Lenkijos, Vokietijos, Suomijos. Vien transportavimas atsieidavo iki 30 tūkst. eurų, o tokio krano darbo diena kainuoja maždaug 5 tūkst. eurų. Samdant techniką ilgesniam terminui, pristatymas neatrodydavo brangus, tačiau vienkartinio pakėlimo sąnaudos išaugdavo reikšmingai. Dabar samdant 500 tonų galios kraną Lietuvoje transportavimo jūra išlaidos verslui atkris.

Bendrovės „Strėlė logistics“ valdybos pirmininkas Kęstutis Slavinskas, remdamasis ankstesne paslaugų praktika, kai 2007 metais buvo įsigytas 250 tonų galios kranas, tikisi, kad galingesnė technika taip pat sau užsiaugins rinką. „Vos įriedėjęs į Lietuvą kranas jau turi du pirmuosius darbus, ir tai džiugina. Visame pasaulyje matoma tendencija, kad kroviniai didėja ir sunkėja. Mes vykstame į užsienį, stebime, kas naudojama, kokia paklausa. Mūsų šalis modernėja, mes taip pat einame koja kojon su laiku. O jeigu nebus kranui rinkos iš karto, mes turime lėšų jam išlaikyti, kol poreikis atsiras", - kalbėjo K. Slavinskas. Jis kartu su bendrovės generaliniu direktoriumi Tomu Kavaliausku kranui prisuko valstybinius numerius ir stebėjo, kaip šis išvažiuoja iš uosto.

T. Kavaliauskas pažymėjo, kad užsakymų bus ieškoma ir Latvijoje bei Estijoje, nes ten verslininkai tokios nuosavos technikos neturi. Pastaruoju metu „Strėlės logistics“ paslaugų eksportas sudaro 60 proc. visos apyvartos, tačiau tokia situacija esą susiklostė priverstinai. Kai 2009 metais Lietuvoje statybos sustojo ir darbo neliko, buvo ieškoma užsakymų Švedijoje ir ten pasisekė. Įmonės techniką naudoja ir mūsų šalies kaimynai.

Naujo krano paskirtis labai įvairi, jis tinka montuoti kaminus, šildymo katilus, reaktorius, vėjo jėgaines, kitą pramonės įrangą, tiltus, konstrukcijas statybose. Kėlimo aukštis – iki 140 metrų, strėlė leis perkelti krovinį 100 metrų atstumu.

Prie krano ant 7 platformų atkeliavo įvairūs priedai. Juos sumontuoti, nelygu konfigūracija ir keliamas svoris, trunka nuo kelių valandų iki vienos dienos.

Šiuo metu „Strėlė logistics“ turi 36 automobilinius kranus, kurių galia – nuo 35 iki 500 tonų. Įsigijusi galingiausią automobilinį kraną bendrovė kartu tapo ir didžiausia kėlimo paslaugų teikėja Baltijos šalyse. Savo istorija ji remiasi į Mažeikių mechanizacijos valdybą, kuri 1972 metais buvo sukurta darbams statant naftos perdirbimo gamyklą atlikti. Pirmasis įmonės dešimtmetis ją privatizavus buvęs labai sunkus, tačiau įsigijusi galingesnės technikos „Strėlė logistics“ pati ėmė formuoti Lietuvos rinką, kuri, pasak K. Slavinsko, pradėjo kurtis po 2002 metų, kai Lietuvoje kilo statybų bumas ir bankai pradėjo teikti paskolas civilizuotomis sąlygomis. Principas dirbti pagal Olandijos ir Švedijos pavyzdžius pasitvirtino. Bendrovėje dirba 50 žmonių, 2014 metais įmonės apyvarta priartėjo prie 6 mln. eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"