TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Galvos skausmas: kaip pagerinti paskolas

2008 02 26 0:00
Bankas ne visada nori sumažinti maržą, nes tai nėra naudinga, tačiau dėl to visada galima derėtis.
LŽ archyvo nuotrauka

Žmonės, turėdami didžiules paskolas, dėl bent kiek mažesnių palūkanų, pereina iš vieno banko į kitą. Finansų rinkos ekspertai teigia, kad norint pagerinti paskolų sutarties sąlygas, nebūtina keisti banko, esą galima susitarti ir savajame. Tik siūloma atidžiau stebėti rinkos pokyčius.

Refinansavimu vadinamas procesas, kurio metu paskola yra perkeliama iš vieno banko į kitą. Taip elgdamasis paskolos gavėjas tikisi naują paskolą gauti geresnėmis sąlygomis, sumažinti mokėtinas palūkanas, padidinti paskolos sumą ar kita. LŽ kalbintų bankų atstovai tikino, kad Lietuvoje atvejai, kai finansinius įsipareigojimus klientas perkelia iš vieno banko į kitą, nėra dažni.

Siūlo ir patiems pasukti galvą.

Finansų patarėjas Dobilas Kezys paskolos refinansavimą vertina kaip kraštutinį atvejį, esą nebūtina keisti banko norint pakeisti sutarties sąlygas. "Gal būtų paprasčiau susitarti tame banke, iš kurio žmogus paėmęs paskolą, dėl galimybių pagerinti paskolos sąlygas pasikonsultuoti su vadybininku", - LŽ teigė D.Kezys. Jo žodžiais, bankas ne visada nori sumažinti maržą, nes tai nėra naudinga, tačiau dėl to visada galima derėtis.

"Kalbu apie tuos atvejus, kada klientai būna pasiėmę paskolas prieš kelerius metus, kai buvo taikomos gerokai didesnės bankų maržos. Vienu metu jos buvo labai sumažėjusios, dabar vėl padidėjo. Bet kokiu atveju maržą galima pasigerinti", - tikino finansų patarėjas.

Tuo tarpu bankams esą nėra jokio skirtumo, jeigu paskolos turėtojas nori keisti kitas sąlygas: pailginti ar patrumpinti paskolos išmokėjimo terminą, keisti mokėjimo būdą.

"Jeigu bankas sutinka pagerinti tam tikras sąlygas, refinansavimas nebūtinai reikalingas. Jei jūsų bankas užsispyręs sąlygų negerinti, o kitas bankas sutinka - tada kodėl nepereiti", - aiškino D.Kezys.

Jis pataria klientams atidžiai skaityti savo sutartį ir išsiaiškinti, kas rinkoje pasikeitė, atitinkamai įvertinant, ar mokama daug ar mažai, ar verta ką nors keisti.

"Reikia domėtis tais dalykais, o klientai nesidomi. Turėjau klientą, kuris bankui mokėjo 8 proc. maržą. Jis prieš daug metų paėmė paskolą ir tingėjo pasidomėti. Taip apiplėšinėti - bankininkų sąžinės reikalas, bet jei klientui gerai - bankininkams tuo labiau", - sakė finansų patarėjas. Jis priduria, kad tie, kurie domisi pokyčiais rinkoje, sąlygas pasigerina.

Didėjantį refinansavimo, kai keičiama finansinė institucija, reiškinio populiarumą pašnekovas sietų ir su brokerių veikla - jiems apsimoka vilioti klientus į kitus bankus. "Brokeriams tai yra jų verslas. Jei jie įkalba klientą keisti banką, iš to banko gauna kažkokį mokestį", - mano jis. Apibendrindamas pašnekovas teigė, kad žmogus turėtų pats pasukti galvą, kaip pasielgti jam būtų naudingiau, nes jo nežinojimu gali pasinaudoti arba vieni, arba kiti.

Prisivilioti neskuba

AB "Nordea Bank Lietuva" Pardavimų plėtros ir palaikymo skyriaus direktorė Žaneta Stankevič LŽ sakė, kad tiek atbėgančių į jų banką refinansuoti paskolą, tiek pabėgančių pas kitus klientus skaičius yra mažas. "Atvejus, kai klientas išeina iš kitų bankų ir ateina pas mus, vertiname nevienareišmiškai. Viena vertus, visada smagu, kai klientas kreipiasi į mus, bet tada mes keliame sau klausimą, kodėl taip atsitinka", - pasakojo Ž.Stankevič. Jos teigimu, kitame banke kartais nesutampa kliento ir vadybininko požiūriai, ir tai daugiau psichologinės banko keitimo priežastys.

Pasitaiko refinansavimo atvejų, kai klientas, ne visada vykdęs įsipareigojimus kitam bankui, nori pasididinti paskolos dydį, o bankas tokio prašymo nelinkęs patenkinti. Tokiais atvejais, pasak Ž.Stankevič, "Nordea bankas" kliento prisivilioti nemėgina.

"Kiekvienas atvejis labai individualus, į jį reikia įsigilinti, todėl mes savo darbuotojus mokome, kad labai atidžiai išklausinėtų klientą, dėl ko jis nori pas mus pereiti. Ir tikrai neįkalbinėjame, kad ateitų - viską reikia pasverti, apgalvoti, - sakė pašnekovė. - Kiekvienas kliento perėjimas susijęs su kaštais - žmogus ir pas notarą turi nubėgti, ir hipotekos lakšto mokestį pakeisti."

Priežastys, dėl kurių išeinama iš banko, anot Ž.Stankevič, yra panašios. Anot jos, maržos dydis - vienas derybų punktų, tačiau ne visada jis būna lemiamas veiksnys. "Kai klientui paaiškini, su kokiais veiksmais, kuriuos jis turės atlikti, susijęs perėjimas į kitą banką, klientas persigalvoja", - sakė pašnekovė.

Ji pasakojo, kad kartais klientai daro spaudimą sumažinti maržą. "Jei nesumažinsite maržos, eisime į kitą banką" - pareiškia klientai. Anot Ž.Stankevič, marža - kaina už banko paslaugas, ir šis mokestis taikomas pagrįstai. "Dabar maržos dydžiai atitinka rinkos sąlygas. Jei matome, kad yra galimybių sumažinti maržą, tai ir darome", - pasakojo Ž.Stankevič.

Vos vienas kitas

Rolando Kajoko, AB "Sampo" banko atstovo spaudai, teigimu, palyginti su praėjusiais metais, žmonių, kurie domisi refinansavimo galimybėmis "Sampo" banke, padaugėjo, tačiau didelio susidomėjimo nėra. "Keliais procentiniais punktais klientų padaugėjo. Palyginti su prieš metus buvusia situacija, perbėgėlių srautas didesnis", - patikino jis.

Asta Jareckienė, AB banko "Parex" Paskolų individualiems klientams departamento direktorė LŽ patikino, kad tendencijos, rodančios, kad "Parex" banke daugėja refinansavimo atvejų, nepastebima. "Kaip ir visuomet, pavienių refinansavimo atvejų pasitaiko ", - tvirtino pašnekovė. Anot jos, keisti banko nėra būtina, juolab kad klientui perkeliant kreditą į kita banką, tai gali kainuoti daugiau nei sutarties sąlygų pakeitimas, be to, klientas sugaiš gerokai daugiau laiko. Vaida Ruzgaitė Siautilienė, AB banko "Snoras" Pardavimų skyriaus viršininkė LŽ tikino, kad refinansavimo atvejai banke "Snoras" esantys labai reti, nes šis bankas stengiasi išlaikyti klientus, siūlydamas kuo patrauklesnes palūkanas, be to, įvairiomis priemonėmis skatina savo klientų lojalumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"