TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Galvosūkis dėl laivo naikinimo

2011 03 04 0:00
Sprendimas, ar "Lisco Glorią" pjaustyti į metalo laužą, ar laivą atstatyti, būsiąs priimtas tik po pakartotinio jo įrangos ir korpuso patikrinimo.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Į Klaipėdą parvilktas sudegęs keltas "Lisco Gloria" atsidūrė bendrame uosto laivų sąraše. Pjaustyti jį į metalo laužą savininkams dar nekyla rankos.

Jau skelbta, kad estų koncerno "BLRT Grupp" antrinė įmonė Taline "Vakarų Refonda", konkurso būdu įsigijusi sudegusį ro-ro keleivinį keltą iš Danijos laivybos koncerno DFDS, vasario 22 dieną jį atitempė pjaustyti į Vakarų laivų gamyklą (VLG). Laivas prišvartuotas prie 136 krantinės. Tačiau užduotis jį sunaikinti tokia moraliai ir techniškai sunki, kad prieš tai laivų ekspertai keltą apžiūrės dar kartą.

BLRT atstovė spaudai Katia Liubobratec LŽ neatskleidė, kiek sumokėta už laivą, nes sandorio kaina šalims sutarus esanti komercinė paslaptis. Sprendimas, ar "Lisco Glorią" pjaustyti į metalo laužą, ar laivą atstatyti, būsiąs priimtas tik po pakartotinio laivo įrangos ir korpuso patikrinimo.

"Planuojame, kad apžiūros rezultatus žinosime po 10 dienų (po kovo 10 d. - aut.). Jei po šio patikrinimo keltą "Lisco Gloria "bus nuspręsta atiduoti į metalo laužą, bus ruošiamas išsamus ardymo planas. Projektą valdys Lietuvos bendrovė "Vakarų Refonda", į laivo ardymą bus įtraukta 20-40 specialistų. Metalo produkcija sudarytų apie 8500 metrinių tonų", - sakė K.Liubobratec.

"Vakarų Refondos" atstovai labiau linkę tikėti pirminiu sprendimu. "Išmontuotą veikiančią techniką parduosime, atliekas utilizuosime, o laivo korpusą supjaustysime į metalo laužą", - praėjusią savaitę sakė bendrovės direktorius Laurynas Trilikauskas.

"Vakarų Refonda" planuoja į darbus įtraukti ir kitas VLG antrines įmones: "Vakarų krovą", "Vakarų laivyną", Vakarų techninę tarnybą, taip pat ir išorines kompanijas. 200 metrų ilgio laivo supjaustymas į metalo laužą truktų apie pusmetį.

VLG grupės įmonė "Vakarų Refonda" įkurta 2001 metais. Tačiau po penkmečio jos veikla akcininkų sprendimu buvo sustabdyta. Šiandien kompanijos vadovybė vėl ieško nišos rinkoje. Veiklos strategijoje numatyta, kad supjausčiusi keltą "Lisco Gloria" įmonė "Vakarų Refonda" galėtų varžytis dėl vienos patikimiausių metalo laužo supirkimo įmonių Lietuvoje vardo. Tokio pat pavadinimo estų kapitalo kompanija vykdo veiklą Latvijoje ir Estijoje. Pastarojoje šalyje ji yra vienintelė įmonė, utilizuojanti laivus. Per pastarąjį pusmetį "Vakarų Refonda" Estijoje supjaustė į metalo laužą 8 laivus, kurių bendras svoris siekė 8 tūkst. tonų.

Klaipėdoje laivus pjaustančių įmonių yra ne viena, tačiau ligi šiol į metalo laužą dažniausiai buvo atiduodami nedideli žvejybiniai laivai, už kuriuos savininkams mokėtos Europos Sąjungos kompensacijos.

Nors tikimybė, kad keltas "Lisco Gloria" dar gali būti atstatytas, nedidelė, tačiau neabejojama, kad toks sprendimas sukeltų didelį atgarsį rinkoje dėl klaipėdiečių meistriškumo.

Kaip jau rašė LŽ, keltas užsidegė pernai spalio 9 dieną, išplaukęs iš Kylio uosto Vokietijoje Klaipėdos link. Visi 236 jame buvę keleiviai ir įgulos nariai sėkmingai evakuoti. Užgesinus gaisrą ir keltą atvėsinus, jis buvo nutemptas į Danijos Fajardo laivų gamyklą prie Odensės, ten prastovėjo iki vasario 16 dienos. Ekspertai išvadas dėl laivo būklės paskelbė sausio pradžioje. DFDS apsisprendė jo neremontuoti ir laivą pardavė kaip metalo laužą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"