TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Geležinkelininkų stiprybė - vieningumas

2010 10 22 0:00
17 valstybių geležinkelių vadovai Vilniuje pasirašė protokolą, pagal kurio nutarimus bus galima optimizuoti praktinius veiklos aspektus.
Valdo Kopūsto (ELTA) nuotrauka

Vakar Vilniuje baigėsi dvi dienas trukęs 53-iasis Geležinkelių transporto tarybos (GTT) posėdis. Septyniolikos valstybių geležinkelių bendrovių atstovai susitarė, kaip dar efektyviau vykdyti keleivių ir krovinių vežimus bendru geležinkelių tinklu.

GTT posėdyje dalyvavo delegacijos iš visų 17 šalių, kurių teritorijose naudojama 1520 mm pločio geležinkelio vėžė. Renginio pabaigoje visų valstybių geležinkelių bendrovių vadovai pasirašė posėdžio protokolą.

Visapusiški sprendimai

Susirinkusieji aptarė ir priėmė net 16 sprendimų, kurie turės įtakos pagrindinėms GTT veiklos kryptims - keleivių ir krovinių vežimo tarptautiniais maršrutais koordinavimui, bendrojo prekinių vagonų parko naudojimo administravimui, vagonų naudojimo apskaitai, tarpusavio atsiskaitymų už vagonų naudojimą administravimui bei techninių 1520 mm pločio vėžės geležinkelio sistemos standartų kūrimui. Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka patvirtino, kad visi sprendimai priimti praktiškai vienbalsiai. Pasak jo, per posėdį išspręsti konkretūs kasdienėje geležinkelių bendrovių veikloje aktualūs klausimai, aptartos įvairios apskaitos, vagonų lokacijos, informacinių sistemų, bendro projektų finansavimo ir kitos praktinės problemos. "Vargu ar yra kita nei geležinkeliai 17 valstybių liečianti sistema, kurioje taip koordinuotai priimami sprendimai. Geležinkelių linijos susijusios su kitų valstybių sistemomis, todėl negalime nederinti procedūrų", - tikino S.Dailydka.

Pasibaigus GTT posėdžiui bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" pasirašė ir dvišalį susitarimą su Rusijos geležinkeliais dėl technologinių reikalavimų suderinimo. Pasak S.Dailydkos, vėliau abi valstybės planuoja sudaryti ir pagrindinę sutartį, apimančią visus geležinkelio veiklos elementus.

Valdžios dėmesys

Tarptautinis renginys sulaukė ir Lietuvos vadovų dėmesio. Prasidėjus GTT posėdžiui gausiai susirinkusius septyniolikos šalių delegacijų narius sveikino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. "Šis susitikimas padės spręsti svarbius tarptautinio susisiekimo klausimus, siekiant užtikrinti patikimą geležinkelių transporto veiklą, ir leis pagerinti keleivių bei krovinių vežimo sąlygas. Tikiu, kad keitimasis patirtimi ir bendradarbiavimas padės kurti palankesnes krovinių tranzito sąlygas ir rasti naujų sprendimų, svarbių Europos bei Azijos transporto ryšių plėtrai", - kalbėjo E.Masiulis.

Vėliau delegacijų atstovai susitiko su Lietuvos ministru pirmininku Andriumi Kubiliumi. Per pokalbį premjeras ir geležinkelių specialistai aptarė keleivių ir krovinių vežimo tarptautiniais maršrutais koordinavimo problemas, geležinkelių transporto paslaugų rinkos ypatumus, tarpvalstybinio bendradarbiavimo galimybes. A.Kubiliaus manymu, bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projektas, greitasis mišrus traukinys "Vikingas", yra geriausias pavyzdys, kaip gali bendradarbiauti kelių valstybių geležinkelių kompanijos. Anot jo, šia patirtimi būtina pasinaudoti ieškant naujų tranzito krypčių - greitieji traukiniai į Europą per Lietuvą galėtų riedėti net iš Kinijos. "Šiandien valstybės turi dalytis patirtimi ir moksliniais laimėjimais, jei nori užtikrinti kuo geresnes sąlygas keleiviams ir kroviniams transportuoti, rasti geriausius Europos ir Azijos geležinkelių transporto plėtros sprendimus", - dėstė A.Kubilius.

Sutartys plečia galimybes

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius S.Dailydka patikino, kad Lietuvos dalyvavimas GTT veikloje išties atveria plačias galimybes racionaliai spręsti tarptautinius ginčus ar komercinius nesutarimus, sklandžiai ir operatyviai vykdyti tarptautinius atsiskaitymus ir būti visaverte geležinkelių sistemos dalimi. Pasak jo, jei būtų nedirbama kartu su GTT, "Lietuvos geležinkelių" veiklą varžytų daugybė procedūrinių kliūčių. "Jei nebūtume GTT nariai, atsirastų daug problemų, kiekvieną smulkmeną reikėtų spręsti dvišaliais susitarimais, taip pat padidėtų išlaidos, nes tektų turėti savo atstovų visose 17 valstybių. Bendradarbiaujant su GTT daug paprasčiau koordinuoti kasdienius veiksmus, nustatyti vienodus vagonų krovos reikalavimus ir t. t." - aiškino S.Dailydka.

GTT po renginio Vilniuje neturės kada atsipūsti. S.Dailydka atskleidė, kad per GTT posėdį buvo patvirtintas privataus vagonų parko valdymo koncepcijos kūrimo planas. Anot pašnekovo, gausėjant privačių vagonų parkui atėjo laikas nustatyti, kaip būtų galima optimizuoti jo naudojimą. Geležinkelių ekspertai turėtų parengti koncepcijos planą iki 54-ojo GTT posėdžio, vyksiančio Helsinkyje.

Tarybos sudėtis

Geležinkelių transporto taryba įsteigta 1992 metų vasario 14 dieną, jos būstinė - Maskvoje. GTT pirmininkauja bendrovės "Rusijos geležinkeliai" prezidentas Vladimiras Jakuninas. Jos nariai gali būti tikrieji, asocijuoti ir stebėtojai. Tikrieji nariai - Nepriklausomų Valstybių Sandraugos geležinkelių administracijos. Asocijuoti nariai - Bulgarijos, Gruzijos, Latvijos ir Suomijos geležinkelių administracijos. Nariai, turintys patariamojo balso teisę pagal atskirus susitarimus, - Estijos ir Lietuvos geležinkelių įmonės.

"Lietuvos geležinkeliai" bendradarbiavimo su GTT sutartį pasirašė dar 1993 metais, tačiau tarybos veikloje dalyvauja pagal atskirą susitarimą, kuris numato, kad bendrovei tarybos sprendimai privalomi tik tuo atveju, jei ši atskirai įsipareigoja jų laikytis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"