TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Geležinkelio plėtra užtikrins efektyvų Klaipėdos uosto darbą

2013 09 28 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Plečiantis Klaipėdos uostui, augant krovinio transporto srautams, didėja ir geležinkelių apkrovos. Tiesa, dar ne taip seniai turėtos infrastruktūros neužteko tempus didinančio uosto poreikiams patenkinti, todėl šiuo metu baigiami Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros darbai, po kurių Klaipėdos uostas bus apjuostas geležinkelio lanku, padėsiančiu užtikrinti efektyvią uosto veiklą.

Projektą administruojančios įstaigos – Transporto investicijų direkcijos (TID) – direktoriaus Gintauto Predkelio teigimu, trimis etapais vykdyti darbai leis užtikrinti efektyvesnę uosto sąveiką su geležinkelių ir kelių transportu, pagerės infrastruktūros pajėgumas krovininiam ir keleiviniam transportui, traukinių ir pėsčiųjų eismas taps ženkliai saugesnis, todėl sumažės eismo įvykių skaičius.

„Tarptautiniai kroviniai sudaro daugiau nei du trečdalius visų per Klaipėdos regioną gabenamų krovinių. Visgi atlikus galimybių studiją, buvo padarytos išvados, kad krovininio transporto apkrovos per didelės esamai infrastruktūrai, jai trūksta pajėgumų aptarnauti besiplečiantį jūrų uostą. Šiuo metu baigiami Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros darbai suteiks jūrų uostui perspektyvą plėstis, padės išnaudoti dar daugiau Baltijos jūros uostamiesčio potencialo“, - sako G. Predkelis.

Trimis etapais įgyvendinami geležinkelių mazgo ir jūrų uosto plėtros projektai turės nemenką postūmį visos šalies ekonomikos augimui ir konkurencingumo didinimui, esamų įmonių plėtrai ir naujų įmonių steigimuisi. Manoma, kad kursis papildomos darbo vietos šalies gyventojams, pagerės ekonominė gyvenimo kokybė.

Šios tendencijos jau atsiskleidžia ne tik planuose, bet ir gyvenime. Pirmojo projekto „Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtra“ etapo metu buvo vykdoma Draugystės stoties kelyno rekonstrukcija. Projekto metu buvo pastatyta ir rekonstruota apie 28,5 kilometro geležinkelio stočių kelių, nugriautas priešgaisrinis depas ir rekonstruotas gamybinis – administracinis pastatas. Atnaujinus infrastruktūrą šalia planuojama įrengti logistikos centrą, kuriame bus įdarbinta dalis regiono gyventojų, padidės regiono patrauklumas užsienio investuotojams. Neabejojama, kad ekonominės naudos regionui turės ir trečiojo projekto etapo metu rekonstruota Perkėlos kelyno infrastruktūra bei antrojo etapo metu atnaujintas Pauosčio kelynas su įvažiavimu į Anglinės kelyną. Šie darbai leis padidinti geležinkelio transporto pralaidumą ir užtikrins spartesnį krovinių gabenimą.

Antrojo etapo metu rekonstruotas pėsčiųjų tiltas per Klaipėdos geležinkelio stoties kelyno rytinę dalį, nes iki tol morališkai ir fiziškai pasenęs statinys, buvo ne tik nepatogus, bet ir kėlė grėsmę pėsčiųjų saugumui. Projekto metu atlikta 303 metrų ilgio ir 3,5 metrų einamosios dalies pločio tilto rekonstrukcija, įrengtas apšvietimas, vaizdo stebėjimo sistema. Tai padės užtikrinti pėsčiųjų, keleivių ir kelyną aptarnaujančio personalo saugumą.

Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtra vykdoma pagal projektus: „Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtra I etapas. Draugystės stoties kelyno rekonstrukcija“ Nr. VP2-5.2-SМ-01-V-01-005; „Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtra II etapas. Klaipėdos stoties pėsčiųjų tilto rekonstrukcija“ Nr. VP2-5.2-SМ-01-V-01-001; „Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtra, II etapas – Pauosčio kelynas. Papildomas įvažiavimas iš Pauosčio kelyno į Anglinės kelyną“ Nr. VP2-5.2-SМ-01-V-01-014 ir „IXB koridoriaus jungtis su Klaipėdos uostu - Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtra III etapas, Perkėlos kelyno ir geležinkelio kelio Nr. 54 rekonstrukcija“ Nr. VP2-5.2-SM-01-V-01-007. Pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonę „Krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūros plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“ 142 mln. Lt projektų lėšų finansuota iš Sanglaudos fondo, tai 85 proc. projektų tinkamų finansuoti išlaidų. Šie transporto infrastruktūros plėtros projektai padeda integruoti šalies gyventojus į Europos Sąjungos ekonominę ir socialinę erdvę.

Užs.V-3368

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"