TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Gerąja logistikos praktika bus dalijamasi Vilniuje

Dr. A.Šakalio tvirtinimu, BESTFACT projektą vykdo konkurso keliu ES garantą gavęs tarptautinis tyrėjų konsorciumas, vienijantis 11 partnerių (universitetų ir konsultacinių firmų) iš 8 šalių. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Logistikos sektorius dėl savo didelės svarbos (sukuria beveik 15 proc. visos Europos Sąjungos (ES) ekonomikos) ir dinamiškumo yra vienas svarbiausių modernios Bendrosios rinkos plėtros lokomotyvų.

Tai labai svarbu žinoti turint galvoje, kad ekonomikos atsigavimas ir jos konkurencingumo didinimas yra tarp pačių aktualiausių dabartinio laikmečio prioritetų bei iššūkių. Pirmiausia čia, žinoma, turima omenyje Rytų Europa ir periferiniai ES regionai. Akivaizdu, kad buksuojantis ekonominis augimas kelia potencialią grėsmę pačios Europos tvarumui.

Lietuvos sostinėje - BESTFAKT seminaras

Siekdama paskatinti tolesnę šio ES ekonomikai svarbaus sektoriaus plėtrą Europos Komisija pagal ES 7-ąją bendrąją tyrimų programą inicijavo BESTFACT projektą, kurio pagrindinė misija yra suformuoti suinteresuotų partnerių platformą, kad būtų galima kvalifikuotai analizuoti ir, reikalui esant, integruoti krovinių logistikos tyrimus bei logistikos industrijos iniciatyvas. Kartu dedamos nemažos viltys, kad BESTFACT taps "bandymų stendu" patvirtinant ir plačiau diegiant atskirų logistikos elementų tarpusavio sąveiką skatinančias inovacijas, užtikrinsiančių bendrų logistikos partnerių veiksmų ir logistikos verslo didesnį efektyvumą.

BESTFACT projektą vykdo konkurso keliu ES garantą gavęs tarptautinis tyrėjų konsorciumas, vienijantis 11 partnerių (universitetų ir konsultacinių firmų) iš 8 šalių: Čekijos, Jungtinės Karalystės, Ispanijos, Nyderlandų, Norvegijos, Suomijos, Vokietijos ir Lietuvos. Konsorciumo lyderis - bendrovė PTV (Planung Transport Verkehr) AG iš Vokietijos. Tarp konsorciumo partnerių yra ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Intermodalinio transporto ir Logistikos Kompetencijos centras (ITLKC), turintis daugiametę mokslinių tyrimų patirtį bendradarbiaujant tarptautiniuose ES tyrėjų tinkluose.

Jau pirmais darbo metais kaip logistikos partnerių bendradarbiavimo platformos iniciatorius konsorciumas patyrė, kad logistikos partnerių bendradarbiavimo plėtros galimybės yra didžiulės, o logistikos partnerių bendradarbiavimą būtina skatinti, nes tai kelias, vedantis į didesnį tarpusavio pasitikėjimo kultūros lygį, keitimąsi išsamesne ir platesnės apimties informacija apie paslaugas ir inovacijas.

Galutinis to rezultatas - teigiamas poveikis taupant ribotus išteklius.

Svarbiausias BESTFACT tikslas - geros praktikos sklaida

Šalia bendradarbiavimo platformos formavimo vienas svarbiausių BESTFACT projekto tikslų yra skleisti ir plėtoti gerosios praktikos, taip pat - inovacijų panaudojimą krovinių logistikoje, siekiant įgyvendinti bendrus ES transporto politikos tikslus didinant ekonomikos konkurencingumą. Įgyvendinant šį tikslą būtina išspręsti mažiausiai tris uždavinius:

- parengti metodologinius instrumentus, kurie leistų identifikuoti gerąją patirtį krovinių logistikos srityje, ir suformuoti sistemą kriterijų, leisiančių maksimaliai objektyviai palyginti (reitinguoti) šias patirtis;

- specialių studijų pagrindu parengti metodiką ir rekomendacijas dėl gerosios praktikos patirties ir inovacijų panaudojimo galimybių skirtinguose ES regionuose;

- suformuoti partnerių tinklą (maksimaliai panaudojant egzistuojančius jo fragmentus), kuris būtų pajėgus BESTFACT projekto rezultatus paskleisti ES mastu.

Nors tiek kasdieniame gyvenime, tiek ir oficialiuose dokumentuose dažnai naudojamas terminas "geroji praktika", ši definicija nėra moksliškai apibrėžta, kaip ir nenustatyti jos vertinimo kriterijai, ypač tuomet, kai kalbama apie logistikos sritį.

Todėl BESTFACT projektą vykdantys tyrėjai siekia užpildyti šią taikomųjų mokslo žinių spragą rengdami gerosios praktikos logistikoje vertinimo metodologinius instrumentus, įskaitant ją identifikuojančius kriterijus. Jei kalbėtume konkrečiau, geroji praktika logistikos srityje BESTFACT projekte yra vertinama ir reitinguojama pagal tai, kokiu mastu ji talkina krovinių konsolidavimui, kartu gerinant transporto rūšių tarpusavio sąveiką; diegiant žaliąsias technologijas ir inovatyvias transporto priemones ir tokiu būdu mažinant aplinkos taršą; taikant naujus verslo modelius, nuosavybės formas bei rizikos valdymo sprendimus; kuriant naujas bendradarbiavimo formas tarp verslo, mokslo ir valdžios struktūrų; pritaikant informacines technologijas ir sprendimus; didinant logistikos paslaugų kokybę bei plėtojant pridėtinės vertės paslaugas; taikant inovatyvias priemones didinant konkurencingumą (bendraujant su konkurentais, suteikiant prioritetus transporto rūšims); diegiant transporto valdymo naujoves; atliekant transporto ir logistikos procesų prognozavimą bei modeliavimą; didinant transporto ir logistikos procesų saugą bei saugumą.

Galų gale vertinama ir tai, kiek ta geroji praktika prisideda prie logistikos standartizacijos procesų plėtros.

Suprantama, kad bet kuri konkreti geroji praktika logistikos srityje negali būti tokia daugialypė, kad galėtų būti vertinama pagal visus čia išvardytus kriterijus. Tačiau geroji praktika logistikos srityje turi būti susijusi su viena iš penkių veiklų - infrastruktūros ir technologijų plėtra; naujomis organizacinėmis ir bendradarbiavimo formomis; paslaugų plėtra ir inovatyviais operatyvinės veiklos sprendimais; logistikos veiklos reglamentavimo tobulinimo klausimais bei taikomojo mokslo žinių plėtra (nauji tyrimų instrumentai, metodai).

Bus išleistas vadovas

Atliekant gerosios praktikos logistikos srityje vertinimą ir teikiant prioritetus pagal BESTFACT projektą taip pat žiūrima, kokiu mastu ji atitinka ar gali atitikti iš dalies skirtingus viešojo ir privataus sektorių interesus. Sakysime, viešojo sektoriaus interesai yra glaudžiai susiję su siekiu racionaliai naudoti viešojo sektoriaus išlaidas bei turimą infrastruktūrą, taip pat transportavimo ir logistikos procesų saugumu ir sauga, o verslo struktūrų interesai labiau susiję su siekiais didinti kompanijų veiklos pelningumą, kartu minimalizuojant finansinę riziką bei didinant logistikos procesų produktyvumą, maksimaliai didinti konkurencinius pajėgumus. Taigi yra įvertinama gerosios praktikos sukuriama ekonominė, finansinė nauda, žiūrint tiek logistikos sektoriaus, tiek visuomenės mastu.

Pagaliau geroji praktika logistikos sektoriuje vertinama jos pritaikomumo kitose geografinėse erdvėse (ne tik ten, kur ji buvo inicijuota) bei kituose ekonomikos sektoriuose aspektu. Kartu identifikuojamas politinės ir teisinės sąlygos, kurios sudarytų palankias prielaidas tam, kad konkreti geroji praktika galėtų būti pritaikyta kitoje geografinėje erdvėje ar kitame ekonomikos sektoriuje.

BESTFACT projekto konsorciumo partneriai 2012 metais jau atliko gerosios praktikos atvejų logistikos sektoriuje inventorizaciją, kurios rezultatas - nutarimas trumpai aprašyti 160 tokios patirties atvejų, o 60-iai tokios patirties atvejų parengti detalius aprašymus ir jų vertinimus. Pastarieji būtų paskelbti projekto baigiamajame etape, planuojamame išleisti gerosios praktikos vadove, iš kurių 7 gerosios praktikos atvejai ir inovacijos yra numatytos praktiškai įdiegti logistikos sektoriuje ES mastu.

Jau pirmaisiais BESTFACT projekto įgyvendinimo metais VGTU ITLKC tyrėjai turėjo galimybę pateikti didelį atgarsį ne tik Lietuvoje turinčius VIKING, KIPIS ir Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacijos (East-West Transporto Corridor Association - EWTCA) projektus kaip gerosios praktikos pavyzdžius Europos mastu.

Pažymėtina, kad du pastarieji pagal BESTFACT projekto partnerių parengtus kriterijus pateko į prioritetinių gerosios praktikos pavyzdžių sąrašus skirtingose gerosios praktikos kategorijose ir pretenduoja būti įtraukti į gerosios praktikos vadovą.

Be to, BESTFACT projekto partnerių parengta medžiaga ir rekomendacijos bus pateiktos logistikos industrijai trijose BESTFACT konferencijose ir 12-oje BESTFACT seminarų. Pažymėtina, kad baigiamąją BESTFACT konferenciją numatyta surengti Vilniuje 2015 metų pabaigoje, o vienas planuojamų BESTFACT seminarų vyks birželio 18 ir 19 dienomis Vilniuje.

Patirtimi dalysis birželio viduryje

BESTFACT seminare, kurio pavadinimas "Informacijos keitimasis Rytų Vakarų koridoriuje", kaip tikimasi, dalyvaus beveik šimtas dalyvių iš visų ES šalių, taip pat iš Bendrijos Rytų kaimynystės šalių. Per seminarą bus orientuojamasi į transporto jungtis Baltijos jūros regione, į jų plėtrą šio regiono šalyse kaimynėse. Kitas seminaro akcentas yra keitimasis gerąja patirtimi panaudojant informacines technologijas, plėtojant bendradarbiavimą tarp logistikos ir transporto kompanijų bei koordinuojant partnerių veiklą, plėtojant transporto koridorius ir tiekimo grandines.

Savo dalyvavimą seminare jau patvirtino svarbiausi pranešėjai: Fleur Breuillin (EK DG- MOVE), Maritin Magold (JT EEK), Marcel Huschebeck, Roland Frindik, Horst Pahl (visi - Vokietija), Heikki Laaksmo (Suomija), Gunnar Fasten, Jerker Sjogren (abu - Švedija), Jan Tore Pedersen (Norvegija) ir Ivan Liptuga (Ukraina). Šalia jų BESTFACT seminare pranešimus skaitys ir Lietuvos atstovai: Stasys Dailydka ir Saulius Stasiūnas (abu - iš AB "Lietuvos geležinkeliai"), Antanas Šipavičius (Lietuvos muitinės departamentas), Artūras Drungilas (Klaipėdos jūrų uosto direkcija) ir Algirdas Šakalys (VGTU).

Pagrindinė seminaro auditorija - transporto industrijos (transporto ir logistikos kompanijų), viešojo sektoriaus (vyriausybinių institucijų, transporto planuotojų ir transporto asociacijų) bei mokslo institucijų atstovai.

Tikimės, kad Lietuvos transporto valdžios institucijos ir transporto bendruomenė aktyviai atsilieps į seminaro rengėjų kvietimą dalyvauti renginyje ir pasinaudos galimybe padiskutuoti su kolegomis iš kitų šalių aktualiais transporto ir logistikos plėtros klausimais bei susipažinti iš pirmų lūpų su kitų šalių gerąja praktika šioje srityje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"