TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Gilinti uostą trukdo biurokratija

2007 06 27 0:00
Vasara bėga, o uostas gilinti dar net nepradėtas.
Autorės nuotrauka

Iki Joninių investavusi į uostą 42 mln. litų - mažiau nei trečdalį numatytų lėšų - Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tikisi įsibėgėti rudenį.

Atėjus vasarai Klaipėdos uostas gilinti net nepradėtas. Praėjusią savaitę informuodamas uostininkus apie investicinių projektų įgyvendinimo eigą Uosto direkcijos generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas padėties nedramatizavo, bet neslėpė dvejonių, ar visus darbus įmanoma atlikti iki metų pabaigos.

Gylis - tai krovinių tonos

Šiuo metu, anot S.Dobilinsko, investicijoms išleisti 42 mln. litų, tačiau pagrindo nerimauti neva nėra. Per vasarą tikimasi atlikti teisines procedūras ir, skirtingai nei anksčiau, organizuoti gilinimo darbų rangovų konkursus.

"Per 270 dienų nuo darbų pradžios numatome pagilinti puse metro - iki 15 metrų prieigų kanalą ir iki 14,5 metro - naftos įmonių krantines.

Antrasis darbų etapas - Malkų įlankos gilinimas. Į uostą plaukia vis didesni laivai, todėl reikia gilesnio uosto. Tačiau šie darbai gamtai esą neturėtų pakenkti, nes vandens balansas, mokslininkų skaičiavimu, Klaipėdos kanale išliks panašus - statomos išsikišusios prieplaukos uostą siaurina", - aiškino S.Dobilinskas.

Uosto vadovas nesiryžo prognozuoti, kada rangovai galėtų įjungti laiko skaitiklį. Jis tik patikino, kad tarptautiniame rangovų konkurse varžovų netrūks. Todėl neatmetama, kad žemkases turinčių kompanijų varžybos, kaip yra buvę ankstesniais metais, taip pat gali sukelti įvairių trukdžių.

Kiekvienais metais įvairios kontrolės institucijos ir verslininkai aiškinasi investicijų efektyvumą, privačių ir valstybės lėšų santykį, ginčijamasi, kas ir ką turėtų padaryti greičiau.

Sutariama dėl vieno - verslo idėjų ir aktyvumo stygius Klaipėdos uostą gali paversti vietinės reikšmės laivybos keliu, nes Baltijos uostų konkurencija yra nuožmi ir negailestinga.

Investicijų negaili

Pernai lapkritį susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius pažadėjo pavaldiniams pylos, jei nebus parengta prie tikrovės priartinta 2007 metų uosto investicijų programa.

Per pastaruosius trejus metus Uosto direkcija įstengia išleisti po 100 mln. litų, nors planuoja trečdaliu daugiau.

Ministras aiškino, kad sąmatos neatitikimas gali būti 5-7 proc., o tai įmanoma pasiekti, jei į uosto investicijų programą būtų įtraukti tik techniškai parengti projektai.

Tačiau po verslininkų kritikos, kad stabdžiai yra kiti - lėta projektų derinimo eiga ir biurokratų vangumas, - vyriausybinė Uosto plėtojimo taryba investicijų masto nutarė nemažinti.

Atsižvelgta ir į Valstybės kontrolės vertinimą, kad sprendimų priėmimo tempai turi būti spartesni, o investicijų efektyvumas - didesnis.

Be kita ko, verslininkai prašė Susisiekimo ministerijos atlikti teisės aktų reviziją ir teikti pasiūlymus Seimui, kad būtų suderinti įvairių statybas reglamentuojančių įstatymų reikalavimai. Tačiau atrodo, kad jų balsas Seimo nepasiekė.

Šiemet numatyta krantinių statyboms skirti 79 mln. litų, akvatorijai gilinti - 30,5 mln. litų, geležinkeliams tiesti - 20 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"