TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Ginklų sudėti nežada ir užaugusios

2013 02 19 6:49
LŽ archyvo nuotrauka/V.Strazdo manymu, net sunkmečiu įmonė augo sparčiu tempu dėl skaidrios veiklos principų ir suformuoto plataus filialų tinklo.

Sparčiausiai Lietuvoje augančių įmonių sunkmetis neįbaugino - jos ir ateityje planuoja plėtrą, nors toliau už Baltijos šalių rinkų dar nesidairo.

Paradoksalu, tačiau verslą užklupęs sunkmetis kai kurioms įmonėms lėmė ne tik iššūkių, bet ir paskatos siekti geresnių rezultatų. Neretai ir šimto procentų metiniu augimu pasigirti galintis verslas tikina sugebėjęs laiku mobilizuoti komandą ir krizės nė nepajutęs. Vieni savo stiprybe įvardija stabilią rinką, kiti - sugebėjimą laiku pasiruošti sunkesniems laikams.

Išgelbėjo fondai

Nuo pat įsikūrimo pradžios kasmet ne mažiau kaip 50 proc. augusi įmonė "Specagra" ir toliau žada plėtrą, nors ir kuklesnę. Panevėžyje įsikūrusi žemės ūkio technika prekiaujanti įmonė, kaip pasakojo jos direktorius Renaldas Pelanis, krizę išgyveno neskausmingai dėl palankios situacijos rinkoje ir gebėjimo lankstumu nurungti didžiuosius rinkos žaidėjus.

"Iš pradžių įmonėje dirbo vos du žmonės, prekiavome atsarginėmis dalimis. Tačiau po truputį plėtėme technikos asortimentą ir 2007-2008 metais sulaukėme ryškesnio augimo. Iki šiol augame - pataikėme į sektorių, kuris nesiskundžia sunkmečiu, todėl krizės metais veiklos rodikliai vis gerėjo", - sakė R.Pelanis.

Pašnekovo teigimu, įmonei išgyventi krizę padėjo ES parama žemės ūkiui: iš pradžių į ją žiūrėję atsargiai ūkininkai vėliau ėmė sekti sėkmingais savo kaimynų pavyzdžiais. Tuo laikotarpiu smulki įmonė pasistengė būti lankstesnė bei greitesnė už rinkos "banginius" ir taip užsitarnavo klientų pasitikėjimą.

Pradėjusi prekiauti technika įmonė ėmė plėstis po visą Lietuvą, o pernai įkūrė filialą ir Estijoje. 2007-2010 metais ji išaugo 236 procentais. "Šių metų įmonės planuose numatėme kuklų, 10 proc., augimą, nes dėl mažėjančios paramos rinka po truputį trauksis. Tačiau tikimės toliau plėstis tiek vidaus rinkoje, tiek Baltijos regione", - planais dalijosi R.Pelanis.

Rado verslo nišą

Per maždaug aštuonerius veiklos metus laikinojo įdarbinimo paslaugą teikiančios įmonės "Biuro" apyvarta išaugo daugiau nei 70 kartų. Įmonės generalinis direktorius Valdas Strazdas sakė, kad tokius rezultatus lėmė pirmiausia rasta neužimta verslo niša. Nors užsienyje laikinojo darbo modelis veikė jau 20 metų, Lietuvoje tai buvo naujovė.

Rinkai plečiantis, kuriantis naujiems žaidėjams įmonė sugebėjo neužleisti savo pozicijos ir kelerius metus augti ne mažiau kaip 100 procentų. Tai, kaip pabrėžė, V.Strazdas, sąžiningos veiklos principų nuopelnas. "Mes nuo pat veiklos pradžios nemokame jokių "juodų", "pilkų" ar panašių pinigų. Sakyčiau, pirmieji veiklos metai ir nebuvo tokie sėkmingi, nes rinkoms buvo sunku persiorientuoti, o mums - konkuruoti su nelegaliu darbu. Vėliau adaptavomės ir parduodami savo paslaugas išmokome rasti argumentų, kaip įmonei mokėti visus mokesčius legaliai", - sakė V.Strazdas.

Jis pažymėjo, kad skaidrus darbo užmokestis pirmiausia palengvina darbuotojų paiešką. O tai suteikia nemažą konkurencinį pranašumą prieš dalį kitų ne taip skaidriai veikiančių įdarbinimo įmonių.

Be to, įmonės vadovas pridūrė, kad spartų augimo tempą padėjo išlaikyti didelis padalinių tinklas. "Tai leidžia mums operatyviai reaguoti į kliento poreikius įvairiose geografinėse vietovėse, todėl klientas teikia pirmenybę mums, o ne mūsų konkurentams", - aiškino jis. Nuo 2010 metų įmonė pradėjo plėtrą į Baltijos šalis ir kol kas ketina jomis apsiriboti.

Nors įmonės veiklos rezultatai apie didelius sunkumus krizės laikotarpiu nesignalizuoja, V.Strazdas neslėpė, kad sunkmečio pradžia įmonei buvo nelengva. "Visame pasaulyje per sunkmetį vienos pirmųjų nukenčia laikinojo įdarbinimo įmonės - mažindamas sąnaudas verslas paprasčiausiai nebeužsisako laikinųjų darbuotojų", - sakė jis.

Kita vertus, 2008 metų viduryje gerokai stabtelėjęs įmonės augimas jau kitąmet siekė daugiau nei 100 procentų. "Bijodamos rinkose tvyrančio neužtikrintumo įmonės rėmėsi laikinaisiais darbuotojais, o tai išlaikė mūsų teikiamų paslaugų paklausą", - pridūrė V.Strazdas ir prognozavo, kad šiais metais įmonė augs beveik 140 procentų.

Sunkmetis mobilizavo

Informacinių technologijų sprendimus ir konsultacijas teikianti įmonė "Idamas" pateko net į tarptautinį greičiausiai augusių įmonių sąrašą, kai nuo 2007-ųjų iki 2011 metų išaugo 473 procentais. Įmonės direktoriaus asistentė Gražina Steponavičiūtė atskleidė, kad įmonė sustiprėjo būtent po sunkmečio. Anot jos, tuo metu, kai darbuotojams reikėjo sutelkti jėgas bei optimizuoti veiklą, įmonėje įvyko lūžis.

"Galima sakyti, kad krizė mums buvo naudinga - išgyvenome tikrai sunkius laikus, tačiau tuo metu buvome kaip kumštis", - teigė ji.

Įmonės direktorius Justas Urbonas yra sakęs, kad įmonė augo plėsdama veiklą - pradėjo nuo interneto svetainių ir jų dizaino kūrimo paslaugų. o vėliau ji ėmėsi dokumentų valdymo sistemų kūrimo, pradėjo vykdyti "vieno langelio" ir "e. demokratijos" projektus savivaldybėms bei valstybės institucijoms.

G.Steponavičiūtė teigė neabejojanti, kad ateityje bendrovė plėsis tokiais pat tempais - išlaikyti augimą planuojama eksportuojant paslaugas į užsienio rinkas.

J.Urbonas patvirtino, kad įmonė jau yra atlikusi išorinių rinkų analizę ir kai kuriose jų turi kontaktų. "Daugiausia analizavome buvusias NVS šalis, Baltijos ir Skandinavijos šalis. Kadangi mūsų veiklos sritis labiausiai susijusi su viešuoju sektoriumi, orientavomės į rinkas, kuriose mūsų teikiamos paslaugos ir produktai būtų lengviausiai pritaikomi. Pavyzdžiui, buvusiose NVS šalyse valstybinio sektoriaus reorganizaciniai procesai reikalauja naujų informacinių sistemų ir konsultacinių paslaugų, kurias mes galėtume teikti", - dėstė jis.

Anot pašnekovo, Baltijos šalyse viešojo valdymo procesai panašūs, todėl ir ten matomos plėtros galimybės. O Skandinavijos rinkai gali būti pritaikyti įmonės kuriami el. švietimo produktai ir paslaugos, nes ten švietimui skiriama ypač daug dėmesio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"