TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Graibstomi baseinai ir valtys

2010 08 12 0:00
Populiarios pripučiamos guminės valtys, kurių kaina nedidelė.
LŽ archyvo nuotrauka

Pripučiamų čiužinių, valčių, plaukimo reikmenų ir kitų su šiltuoju metų laiku bei poilsiu prie gaivinančio vandens telkinio asocijuojamų prekių pardavimas šiemet buvo vangus iki pat Joninių. Tačiau prasidėję karščiai ne tik išjudino jų prekybą, bet ir aplenkė prekybininkų lūkesčius.

Karšti vasaros orai visus kviečia prie vandens telkinių. Šią logiką gali patvirtinti kiekvienas, kam pavyksta ištrūkti iškylauti į gamtą. Visuotinės maudynės su minia bendraminčių šiemet primena masinius renginius.

Tuo itin džiaugiasi įvairių laisvalaikio ir poilsio prekių pardavėjai, nors Lietuvoje jų stebėtinai nedaug. "Atėjus karščiams, laisvalaikio prekių pardavimas šoktelėjo tiek, kad, pavyzdžiui, Palangoje net nespėdavome pristatyti pakankamai šių prekių į parduotuves", - LŽ pasakojo "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė.

Nusiperka ir neria

Šiame prekybos tinkle populiariausia vasariška laisvalaikio prekė - baseinai. Aktyviausiai perkami ne brangūs, patikimi, į žemę užkasami sudėtingo įrengimo reikalaujantys dirbtiniai vandens telkiniai - pirkėjai graibstyte graibsto nedidelius pripučiamus baseinus, dažnai vadinamus vaikiškais. Jų pardavimas šią vasarą, palyginti su pernai, pakilęs 50 procentų.

Įdomu, kad daug kas juos įsigyja ne iš anksto, o tik tada, kai jau reikia naudotis - ypač karštomis dienomis pardavimo pakilimas staiga dar labiau šokteli, jis gali būti ir iki dviejų kartų didesnis nei paprastai. Toks baseinų populiarumas, anot R.Saulytės, gali būti aiškinamas tuo, kad ne visi sau leidžia ištrūkti į gamtą, o vandens procedūrų norisi. Todėl vaikams kartais, matyt, tenka mėgautis vėsiomis maudynėmis kad ir kiemeliuose ar net balkonuose įtaisytuose mažuose baseinėliuose.

Mažųjų poreikiai, kai išsirengiama keliauti prie vandens telkinių, lemia didelę prekybos centrų tinklo "Senukai" klientų pirkinių dalį. "Šiemet populiariausia vasaros prekė - nardymo akiniai, ypač vaikiški", - teigė Rasa Vaitkutė, UAB "Senukų prekybos centras" verslo vystymo vadybininkė. Vaikų polinkis pamesti ar sugadinti savo daiktus pavertė pigius vaikiškus nardymo akinius populiariausia preke.

Pigesnės laisvalaikio pramogų priemonės populiarios ir prekybos tinkle "Maxima". Prekybininkai sutaria, kad brangios prekės nėra graibstomos, nors dažnai jos yra geresnės kokybės. "Pigią poilsiui skirtą prekę pirkėjas įsigyja vos pamatęs prekybos centre, o brangesnė jau reikalauja pagalvoti, apsispręsti", - svarstė R.Vaitkutė.

Šiemet populiarios ir pripučiamos guminės valtys, kurių kainos nesiekia 100 litų ar yra maždaug tokios. Už pačią geriausią pakloti beveik 2000 litų ryžtasi mažai kas. Lietuvių poreikį taupyti parodo ir tai, kad "Senukuose" daugiausia nuperkama tų laisvalaikio bei poilsio prekių, kurioms taikomos nuolaidos. Jas taikyti prekybininkus privertė šalta ir lietinga vasaros sezono pradžia.

R.Saulytė pastebi, kad "Maximos" pirkėjai nenori ne tik pačių brangiausių, bet ir pačių pigiausių prekių. "Dažniausiai perkami baseinai, kainuojantys nuo keliolikos iki keliasdešimties litų, nors siūlome ir tokių, kurių kaina tik keli litai", - pasakojo tinklo atstovė spaudai. Jos nuomone, nors ir sunkmetis, pirkėjai ieško kokybės.

Rinka pasidalyta

Finansinių sunkumų laikotarpis vis dėlto jaučiamas - šiuo metu nedaug kas gali leisti sau atostogauti užsienyje. "Seniau daug žmonių išvažiuodavo atostogauti į Turkiją ar Kiprą ir visas laisvalaikio pramogų prekes įsigydavo ten. Dabar dažnas prisimena, kaip smagu savo sodyboje kaime ar gamtoje prie vandens, bet reikia atnaujinti arba įsigyti naują laisvalaikio inventorių", - šių prekių pardavimo pakilimą rinkoje aiškino R.Saulytė.

Kartu su pripučiamų čiužinių, baseinų, valčių, plaukimo ratų, rakečių, kamuolių ir kitų vandens pramogų bei laisvalaikio sporto prekių populiarumu auga ir labiau "žemiškų" prekių pardavimas - skėčių, pavėsinių, galvos apdangalų, riedučių ir kt.

Tokį sporto ir laisvalaikio prekių arsenalą, rodos, turėtume rasti specializuotose sporto prekių parduotuvėse. Tačiau joms pardavinėti tokias prekes nėra pelninga. "Kai pradėjo steigtis didieji prekybos centrai, mums tiesiog nebeliko vietos rinkoje - neliko kam pardavinėti tokias prekes", - pripažino Kristina Kilčiauskienė, didmeninės prekybos sporto inventoriumi UAB "Skorpiono takas" vadybininkė. Prekybos tinklai, pasak jos, į pirkėjų poreikius reaguoja lanksčiau - jie esą gali sau leisti aplenki didmenininkus ir užsisakyti netikėtai išpopuliarėjusias vasaros laisvalaikio prekes tiesiai iš gamintojo, tarkim, Kinijoje. Kai jų atsiveža keliasdešimt konteinerių ir parduoda itin pigiai, mažesniems pardavėjams, K.Kilčiauskienės teigimu, tuo užsiimti nebeapsimoka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"