TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Grandiozinės statybos Sočyje nepasiekiamos

2011 08 27 0:00
Sočyje intensyviai statoma olimpinės žiemos sporto bazė. Miestas primena statybų aikštelę.
LŽ archyvo nuotrauka

Po poros mėnesių latvių statybos kompanija BMGS įvykdys stambų (rangos) užsakymą Sočyje. Tai vienintelė Latvijos verslo įmonė, sugebėjusi gauti konkretų užsakymą grandiozinėse 2014 metų žiemos olimpiados sostinės statybose. Taip rašo bb.lv.

Kaip pasakojo BMGS ekonominės plėtros departamento vadovas Vladimiras Kulikas, įmonė subrangovo teisėmis dalyvauja krovinių uosto statyboje. Rusijos Federacijos vyriausybė nutarė pastatyti šį uostą siekdama Sočio olimpinę statybą aprūpinti statybinėmis medžiagomis. "Upės žiotyse statoma visa kranto infrastruktūra. BMGS dalyvauja viename svarbiausių statybos etapų - statome pietvakarių pusės apsauginį molą", - aiškino jis. V.Kulikas atsisakė atskleisti, kokios apimties darbus atlieka įmonė, ir kitą finansinę informaciją motyvuodamas komercinės sutarties sąlygomis.

2008 metais Rusijos Federacijos vyriausybė priėmė sprendimą, kad siekiant aprūpinti statybinėmis medžiagomis olimpines statybas Sočyje reikia upės žiotyse pastatyti 5 mln. tonų metinio pajėgumo krovinių uostą. Pirmąjį šio projekto etapą įgyvendina (verslininko Olego Deripaskos) kompanija "Bazovy element". Jos atliekamų darbų apimtys siekia 7 mlrd. rublių.

Uostas turėjo pradėti veikti jau 2010 metų vasarą, bet šiuo metu vis dar statomas. Mat sutrukdė 2009 metų audra, sugebėjusi sugriauti pagrindines pastatytas konstrukcijas. Iki 2010-ųjų balandžio kompanijai "Bazovy element" pavyko tik atstatyti sunaikintus statinius, o objekto statybos pabaigą teko nukelti iki 2011 metų spalio mėnesio.

Negana to, Rusijos Federacijos vyriausybė nutarė įšaldyti tolesnes šio krovinių uosto statybas ir projekto antrojo etapo neįgyvendinti - mat apsižiūrėta, kad uostui nepakanka krovinių.

Nelygūs varžovai

"Net ir didžiausia Latvijos statybos įmonė negali konkuruoti pagal apyvartą ir darbų mastus su vidutine Rusijos įmone. Todėl tenka siekti ne rangovų, o subrangovų vietos. Tačiau kalbant ne apie Maskvą ir Sankt Peterburgą, o apie regionus yra galimybių laimėti ne subrangovo teises, o rangovo konkursą ir gauti visą užsakymą, tapti projekto įgyvendinimo organizatoriumi", - dėstė BMGS filialo Rusijoje vadovas Sergejus Ostroumovas. Pasak jo, latvių kompanijos Rusijoje vertinamos gerai, jų dalyvavimas čia pageidaujamas. Jo nuomone, tai lemia gerėjantys dvišaliai santykiai. Jis taip pat pripažino, kad latviai užsitarnavo kruopščių ir pareigingų specialistų, laiku vykdančių įsipareigojimus, reputaciją, o tai esą labai svarbus argumentas siekiant užsakymų. Be to, jis nurodė ir kitą svarbų pranašumą - Rusijoje esą būtina turėti ryšių ir pažinčių bei darbo šioje šalyje patirtį. O BMGS čia statybos darbus atlieka jau ne vieną dešimtmetį. "Tai labai svarbūs dalykai kiekvienam, kad ryžtasi žengti į Rusijos rinką", - sakė įmonės atstovas. Pasak jo, įmonės dalyvavimas krovinių uosto statyboje Sočyje patvirtino šiuos argumentus.

Latvijos statybos įmonių asociacijos prezidentas Marcis Nikolajevas sakė, kad Rytų rinkos latvių statybos įmonėms yra sunkiai pasiekiamos, nors viliojančios dėl didelių užsakymų apimčių. "Kaip rodo statistika, visoje Europos Sąjungoje statybos mastai sumažėjo 8,1 procento. Į Rusiją dabar veržiasi visi. Iki 2014 metų Latvijos statybų sektorius vis dar neatsigaus, todėl po truputį latvių įmonės pradės aktyviau ieškoti Rusijos užsakovų", - mano jis.

Lietuviams nepasiekiama

Lietuvių mėginimai prasibrauti į olimpinių statybų aikštelę Sočyje kol kas nesėkmingi. Kaip skelbė krašto žiniasklaida, Lietuvos architektai sukūrė Sočio olimpinio viešbučio koncepciją ir dalyvavo tarptautiniame konkurse, kur ji buvo pripažinta geriausia. Tačiau sutartis projektuoti viešbutį Sočyje su jais nebuvo pasirašyta - dėl kažkokių priežasčių ji atiteko turkams. Lietuviai įtaria, kad turkai rusų palankumą užsitarnavo pasiūlę mažesnę kainą.

Kita su Sočio vardu susijusi istorija Lietuvoje taip pat buvo nesėkminga. Lietuviai, tikėjęsi statyti pastatus Sočyje olimpinėms žaidynėms, buvo apgauti darbą žadėjusio bei piginus už paslaugas ėmusio labdaros ir paramos fondo "Dora", kurio vadovė vėliau buvo nuteista laisvės atėmimo bausme. Nuo sukčių nukentėjo apie 100 vyrų. Už paslaugas jiems sumokėję po kelis šimtus litų, vyrai tikėjosi dirbti statyboje Sočyje, Anapoje, Maskvoje ar Peterburge. Už darbą Rusijoje statybininkams buvo žadamos iki 6-7 tūkst. litų algos.

Faktai

Sočyje intensyviai statomi olimpinės žiemos sporto bazės ir infrastruktūros objektai. Miestas primena statybų aikštelę.

Rusai tvirtina, kad per 15 metų į teritorijas nuo Krasnodaro iki Sočio bus investuota apie 80 mlrd. JAV dolerių.

Vien tik į Sočio olimpinių žiemos žaidynių infrastruktūrą iš pradžių buvo planuojama investuoti 6 mlrd. JAV dolerių, vėliau - 12 mlrd., o naujausiais duomenimis, - jau 33 mlrd. JAV dolerių.

Iš viso į kelių infrastruktūros tobulinimą investuojama arti 8 mlrd. eurų (apie 27, 6 mlrd. litų). Didžioji šių lėšų dalis atitenka 48 kilometrų keliui ir šalia einančiam geležinkeliui, kuris sujungs visus olimpinius objektus. Daugiau nei pusė šio maršruto užims tuneliai. Naujojo kelio pralaidumas - 10 tūkst. žmonių per valandą.

Sočyje statomos naujos elektrinės, nes reikės daug energijos, jūros dugnu bus pratęsti dujotiekiai. Tiesiami keliai ir nauji geležinkeliai, kasami tuneliai. Pastatytas naujas Sočio oro uostas.

Olimpinės sporto bazės kalnuose statomos valstybės ir verslininkų lėšomis. Kalnų papėdėje statomi viešbučiai ir apartamentai, kurie bus parduodami užsieniečiams ir pasiturintiems rusams.

 

Perengta pagal užsienio spaudą

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"