TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Gražios kalbos kaina versle

2013 01 08 8:51
Oresto Gurevičiaus nuotrauka/Geltonai perdažytuose buvusiuose mėlynuosiuose "snoriukuose" populiariausios paslaugos yra įmokų ir mokesčių surinkimas.

Kas svarbiau - paslauga ar jos pavadinimas? Sprendžiant šią dilemą susikirto kalbos tvarkytojų ir paslaugą teikiančios bendrovės pozicijos.

Valstybinė AB Lietuvos paštas, gerokai anksčiau pradėjusi teikti šiai ryšių paslaugų bendrovei nebūdingas paslaugas, neseniai jas perkėlė į mažuosius bankelius, įsigytus iš bankrutuojančio banko "Snoras", ir juos papuošė lietuvio akiai neįprastu anglišku pavadinimu - "PayPost".

Valstybinė lietuvių kalbos komisija dėl to nusprendė kreiptis į Susisiekimo ministeriją, kad ši paragintų jai pavaldžios bendrovės vadovus, kaip buvo pasakyta viešai, "prasikrapštyti akis". Konfliktas nuskambėjo garsiai. Tačiau klausimas gali taip ir likti atviras, nes Valstybinės kalbos įstatymas nereglamentuoja prekių ženklų, kurių pavadinimai yra užsienio kalba, naudojimo.

Gali lemti strategija

Kol dvi šalys įrodinėja kiekviena savo teisybę, savo nuomonę dėl užsienio kalbos vartojimo pavadinime LŽ paprašė pareikšti rinkodaros agentūros "Brandscape" vadovo Mindaugo Lapinsko. "Manyčiau, tai priklauso nuo įmonės strategijos. Jei ji ketina plėstis į užsienį (tokių kalbų būta), visiškai logiška, kad ji prekės ženklą savo padaliniui sukūrė remdamasi beveik bendriniu anglų kalbos žodžiu, ganėtinai tiksliai apibūdinančiu teikiamas paslaugas", - sakė specialistas.

Jo nuomone, Lietuvoje angliškas pavadinimas iš tiesų nėra geriausias būdas populiarinti savo paslaugas, juolab kai nuolatiniai šios bendrovės klientai daugiausia yra pagyvenę ir mažesnes pajamas gaunantys gyventojai. "Tačiau toks elgesys gali būti logiškas, jeigu Lietuvos paštui parūpo ir kitos rinkos, - svarstė M.Lapinskas. - Galbūt bendrovė siekia tarp savo klientų matyti ir daugiau jaunų, veržlių, anglų kalbą mokančių žmonių. Todėl sakydamas "kitos rinkos" turiu galvoje ne tik geografiją, bet ir demografiją."

Suprantamas visur

Apie naujus Lietuvos pašto strategijos vingius LŽ patvirtino ir šios bendrovės Rinkodaros departamento vadovė Rasa Kruopaitė. Pasak jos, Lietuvos paštas neslepia ketinimų ateityje plėstis ir už Lietuvos ribų, bet kol kas apie tai viešai nekalba. O sprendimas sukurti modernų prekės ženklą anglų kalba esą priimtas būtent siekiant pritraukti daugiau jaunų, vidutines ir didesnes pajamas gaunančių žmonių. Kartu tikimasi, kad pavadinimas bus suprantamas bet kurioje pasaulio šalyje, taip pat ir į Lietuvą atvykstantiems svečiams iš užsienio.

M.Lapinsko požiūriu, nėra labai svarbu, kokia kalba yra pavadinta bendrovė. "Turbūt geriau, jeigu Lietuvą garsins užsieniniais vardais pavadintos įmonės, tiekiančios gerą ir kokybišką produktą, o ne gražų lietuvišką pavadinimą turinti įmonė, teikianti niekam tikusias paslaugas, - svarstė jis. - Netgi drįsčiau teigti, kad jei būtų prierašas, pavyzdžiui, "Deutsche Post", paslaugos gavėjas kažin ar dėl to pyktų."

Netradicinės paslaugos

Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė LŽ pasakojo, kad "PayPost" tinklas jau dabar yra pasiekiamas 190 šalių gyventojams. Siunčiant tarptautines perlaidas, šį tinklą galima pasirinkti kaip tarpininką Lietuvoje.

Geltonai perdažytuose buvusiuose mėlynuosiuose "snoriukuose" populiariausios paslaugos, anot jos, yra įmokų ir mokesčių surinkimas. Gyventojai taip pat aktyviai naudojasi tarptautinių perlaidų paslauga, gali įsigyti Vyriausybės taupymo lakštų, nusipirkti autobusų bilietų, gauti Lietuvos pašto partnerių siūlomų vartojimo kreditų.

Ateityje "PayPost" padaliniuose gyventojai galės pasikeisti valiutą, išsigryninti pinigus arba papildyti savo banko sąskaitą.

Tai daugiausia bankų, o ne ryšininkų įprastai teikiamos paslaugos, tačiau pats Lietuvos pašto padalinys "PayPost" verstis bankine veikla kol kas neketina, o tik teikia finansinio tarpininkavimo paslaugas.

Iš viso Lietuvos paštas įsigijo 214 buvusių "snoriukų". Sausio 7 dieną Lietuvoje jau veikė 93 šiuose buvusiuose bankeliuose įrengti "PayPost" skyriai. Visas "PayPost" tinklas turėtų pradėti veikti iki vasaros pradžios.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"