TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Grūdų potvynis

2012 08 21 7:40

Grūdų derlius šiemet pilte užpylė: jau užpildyti ir papildomai skirti geležinkelio vagonai, ir talpyklos, ir laivai uoste.

Valstybės valdomi "Lietuvos geležinkeliai" (LG) teigia rekordinio grūdų derliaus sulaukusiems grūdų augintojams ir eksportuotojams išnuomoję visą prašytą vagonų skaičių - 1400. Tačiau dėl logistikos problemų vagonai esą tampa grūdų sandėliais.

Lietuvos grūdų augintojų asociacijos pirmininko Romo Majausko nuomone, pakankamas vagonų skaičius turėtų sureguliuoti padėtį - dalis grūdų iškeliaus į uostą, likusi dalis - į sandėlius, tačiau jis įsitikinęs, kad "Lietuvos geležinkeliai" pavėlavo. "Negalima sakyti, kad jie visiškai nieko nepadarė. Bet jau jie vėluoja, tai reikėjo padaryti prieš savaitę, kai prasidėjo visas bumas", - sakė R.Majauskas. Žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius tikino, kad iš grūdų eksportuotojų išgirdo nusiskundimų, jog "Lietuvos geležinkeliai" dirba lėčiau nei žadėjo.

LG generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas tvirtino, kad šiuo metu vieno vagono vidutinis apyvartumas (laikas, per kurį vagonas pakraunamas, nugabenamas į Klaipėdos uostą, iškraunamas ir grąžinamas atgal į pakrovimo vietą) siekia 4,3 paros, todėl vagonų  visiškai pakanka. Grūdų augintojų asociacijos atstovo teigimu, didesnis grūdvežių skaičius leistų grūdus paskirstyti po neužpildytus sandėlius, ne tik gabenti juos į uostą. "Ne visur yra daug grūdų auginama. Kai kuriuose regionuose mažesnis derlius ir ten sandėliai yra neužpildyti. Ūkininkai galėtų tuos grūdus išgabenti į sandėlius, o ne pilti ant žemės", - sakė R.Majauskas.

Šiuo metu kai kurie ūkininkai per dieną prikulia iki 1 tūkst. tonų grūdų, o išgabena tik apie 180 tonų. Praėjusios savaitės viduryje "Lietuvos geležinkeliai" grūdininkams buvo išnuomoję 1278 vagonus.

Pasak LG Krovinių direkcijos vadovo pavaduotojo Virginijaus Juškos, pagrindinės problemos kyla, nes ir Klaipėdos uostas nespėja pakrauti vagonų. Bet ministras K.Starkevičius teigė, kad laukiama laivų - savaitės pabaigoje į Klaipėdos uostą atvyks didesni laivai, kurių talpa yra 30-50 tūkst. tonų. LG Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Stasiūnas siūlo logistikos problemas spręsti, pasirašant bendradarbiavimo sutartis. "Pagal dabartines sutartis mes esame įsipareigoję grūdus į Klaipėdos uostą nugabenti per tris paras. Pasirašę sutartis, įsipareigotume nuvežti greičiau. Per parą ar net pusę paros", - sakė S.Stasiūnas. Pasak jo, sutartys logistikos problemas išspręstų ir todėl, kad grūdų augintojai privalėtų iš anksto pranešti, kurioje stotyje kiek vagonų pakrautų, o kurioje - iškrautų.

"Lietuvos geležinkeliai" grūdų augintojams nuomoja 995 savo vagonus. Kiti vagonai nuomojami iš NVS valstybių - daugiausia iš Ukrainos.  

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"