TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Grupiniam pardavimui vasara palanki

2012 08 14 7:10
LŽ archyvo nuotrauka/Daugiausia elektronine prekyba asmeniniais tikslais tiek šiemet per tris mėnesius, tiek per visus praėjusius metus naudojosi 25-34 metų pirkėjai.

Nors vasarą dauguma žmonių stengiasi pailsėti nuo darbo kompiuteriu, tačiau ne nuo pramogų - internetinės prekybos apimtys rodo, kad ieškantieji internete nuolaidų kelionėms ir kitoms laisvalaikio prekėms nesiilsi.

Pirkėjų srautai interneto parduotuvėse vasarą nemažėja, jos džiaugiasi naujais pardavimo rekordais.

Statistikos departamento duomenimis, per šių metų pirmąjį pusmetį užsakomoji prekyba paštu ir internetu išaugo apie 60 proc. - nuo 89,6 mln. litų praėjusių metų pirmąjį pusmetį iki 141,6 mln. litų šiemet.

Per tris šių metų mėnesius prekyba internetu daugiausia naudojosi įmonės: pirkusiųjų prekes ar paslaugas elektroniniais tinklais pernai buvo 22,8 proc., o pardavusiųjų - 17,2 procento.

Statistikos departamento duomenimis, daugiausia elektronine prekyba asmeniniais tikslais tiek šiemet per tris mėnesius, tiek per visus praėjusius metus naudojosi 25-34 metų pirkėjai - atitinkamai 23,3 proc. ir 33,2 procento.

Prekė pirmiau už pinigus

UAB "Pigu" direktorius Dainius Liulys teigia, kad jį džiugina ir tai, kad vis daugiau pirkėjų internetu perka, pavyzdžiui, baldus namams ar sodui, net jų tikrovėje nematę. Mat interneto parduotuvė suteikia galimybę už prekes sumokėti grynaisiais pinigais, todėl pirkėjas ką nors užsisakęs ir atvažiavęs į pristatymo punktą gali to daikto atsisakyti. Be to, bendrovė už nedidelį mokestį pristato pirkėjams baldus į namus. "Jeigu baldai ar kita prekė, kurią atvykęs pirkėjas nuodugniai apžiūri, jam nepatinka, jis gali jos atsisakyti, nes pinigų dar nebūna sumokėjęs", - aiškino D.Liulys.

Nors bendrovė kelionėmis neprekiauja, tačiau per pastarąjį mėnesį ji turizmo prekių pardavė už 4,5 mln. litų. "Vasarą labai gerai perkamos laisvalaikio ir turizmo prekės: palapinės, miegmaišiai, dviračiai, automobiliniai šaldytuvai ir šaldikliai, šašlykinės, kėdės, GPS navigacija. Pastebime, kad ne sezoninių prekių tokių kaip kvepalai, nešiojamieji kompiuteriai, mobilieji telefonai, fotoaparatai, šaldytuvai ir kita buitinė technika, pardavimas vasarą taip pat nemažėja", - džiaugiasi D.Liulys.

Keliones išperka staiga

Grupinio pirkimo sistemos "Kartu.lt" projekto vadovas Artūras Mizeras taip pat tvirtina, kad apyvarta vasarą nemažėja. "Pirkėjų srautas išlieka, tik pasikeitė pirkinių specifika. Labiau perkamos  turizmo paskirties prekės: kelionės, viešbučiai, bilietai į įvairius renginius. Kelionės yra brangesni pirkiniai, taigi apyvarta nemažėja", - aiškina jis.

UAB "Dealcraft", valdančios internetinius grupinių pirkimų portalus "Grupinis.lt" ir "Beta.lt", generalinis direktorius Vilius Juraitis džiaugėsi, kad pirmąjį vasaros mėnesį buvo pasiektas kuponų pardavimo rekordas - jų apyvarta išaugo 18 proc., palyginti su vidutiniu pardavimu per mėnesį, kuris yra apie 4,5 mln. litų. "Vasarą orientuojamės į vasarišką asortimentą, iš jo perkamiausios yra kelionės lėktuvu ar autobusu", - aiškino vadovas. Bendrovė, kurios dalis akcijų priklauso "Slevomat" grupei, šią vasarą Baltijos šalių pirkėjams jau pardavė tiek kuponų kelionėms lėktuvu, kad juos įsigiję keliautojai užpildė 10 lėktuvų.

V.Juraitis teigė, kad kelionių pasiūlymai nuolat atnaujinami.  "Bendradarbiaujame su dešimčia kelionių agentūrų, per savaitę pateikiame po 4-5 kelionių, daugiausia autobusu, pasiūlymus. Žmonės noriai keliauja ir autobusais, o kelionės lėktuvu išperkamos per porą dienų", - sakė jis.

V.Juraitis tvirtino, kad bendrovė nekonkuruoja su internetinėmis parduotuvėmis, parduodančiomis prekes už visą kainą. "Tokie pardavėjai pirkėjų sulaukia mažiau, todėl mums nesunku juos įtikinti parduoti didesnį prekių kiekį už mažesnę kainą ir uždirbti daugiau pinigų, nei prekiauti mažais kiekiais brangiau. Taigi dažnai jie tampa mūsų partneriais, o ne konkurentais", - aiškino V.Juraitis. Pagrindiniams konkurentams "Dealcraft" vadovas priskiria grupinio pirkimo portalus.

Kai prekės vėluoja

Tačiau klientų gausos verslas kartais neatlaiko. LŽ skaitytoja Giedrė pasakojo, kad buvo nustebusi, kai atėjusi į prekių pristatymo punktą viename Vilniaus prekybos centre negavo internetu įsigyto plaukų džiovintuvo. "Man paaiškino, kad juos vėluoja pristatyti pardavėjas, ir davė telefono numerį, kad pasiskambinčiau prieš vėl atvažiuodama prekės atsiimti. Gaila, kad iš anksto negavau, jokio pranešimo, jog prekė vėluoja", - apgailestavo ji.

A.Mizeras sakė, kad šiuo metu diegiama sistema, kuri leis elektroniniu paštu pranešti pirkėjams apie vėluojančias prekes. "Mes į prekybininkų vėlavimus nežiūrime atlaidžiai - jeigu nepavyksta pagal nurodytą terminą prekių pristatyti, vėliau savo sąskaita atvežame jas pirkėjams į namus", - teigė jis. Pasak verslininko, kai prekes siūlantys pardavėjai vėluoja pristatyti jas į pristatymo punktus, apie tai pirkėjai informuojami elektroniniu paštu, o vėluojant savaitę ir daugiau klientams taikomos nuolaidos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"