TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Grupiniams pirkėjams siūlo ir maisto

Grupinių nuolaidų pirkimų portaluose pasirodė pirmosios valgomos prekės - maisto produktus pirkėjai graibsto dar aktyviau nei grožio paslaugas. Bet kol kas jų pasiūla menka - mat pardavėjai perprato, kad tokie portalai labiau tinka reklamuotis, o ne kelti apyvartą.

Grupinis pirkimas apžavėjo lietuvius: internete pardavėjų tam tikrais kiekiais siūlomas pigiau prekes ir paslaugas apgula virtualios grupės pirkėjų. Tiesa, jie įsigyja ne pačias prekes, o kuponus, su kuriais vėliau reikia užsukti pas pardavėjus ir tada suteikiama nurodyta nuolaida įsigyjant konkrečią prekę ar paslaugą.

Siūlomos kainų nuolaidos vis didesnės - nuo 50 proc. anksčiau iki 80 proc. dabar. Vidutinis kainos nuolaidos dydis sausį siekė beveik 55 procentus.

Tokios galimybės masina pirkėjus, jie noriai perka masažus su nuolaida, vaišinasi pigia "grupine" vakariene restoranuose ar drauge su virtualiai suburiama pirkėjų grupe įsigyja buities reikmenų ir t. t.

Grupinių pirkimų rinką Lietuvoje stebinčios ir pardavėjų pasiūlymus portale "50proc.lt" surenkančios bendrovės UAB Nuolaidų centro direktorius Aleksejus Loskutovas LŽ sakė, kad ši rinka, kurioje jau veikia apie 30 pirkimo organizatorių, kasdien pateikia pirkėjams apie 100 naujų pasiūlymų. Per 2011 metus dalyvių skaičius padvigubėjo, o pirkėjai nuolaidų kuponams išleido apie 42 mln. litų.

Šių metų sausio duomenimis, daugiausia rinkos, "50proc.lt" skaičiavimu, užima portalai "Beta.lt" (37,1 proc.) ir "Grupinis.lt" (23,2 proc.), o kiti mažiau, pavyzdžiui, "Kartu.lt" - 9,7 proc., "Kiaulė taupyklė" - 5,4 procento. "Šią rinką pradėjome stebėti nuo praėjusių metų sausio. Mūsų statistikos patikimumas - apie 80 proc., nes kai kurie šios rinkos žaidėjai slepia, kiek iš tikrųjų prekių ir paslaugų parduoda", - pripažino pašnekovas.

Jis teigė, kad visame pasaulyje pastebima maisto prekių atsiradimo grupinių pirkimų rinkoje tendencija. "Lietuvoje matyti tik pirmieji to proceso žingsniai. Kuo toliau, tuo "grupinė" maisto pasiūla internetu bus didesnė", - prognozavo A.Loskutovas.

Žaidimas ne tik dėl reklamos

UAB "Dealcraft", valdančios portalus "Grupinis.lt" ir "Beta.lt",  generalinis direktorius Vilius Juraitis LŽ pasakojo, kad nuolaidų kuponų pardavimą didina asortimento išplėtimas. "Veiklos pradžioje per dieną pateikdavome 1-2 naujus pasiūlymus, dabar - apie 10. Pritraukėme žinomus prekių ženklus - restoraną "McDonald's", "Vichy" vandens parką, ryšio bendrovę "Omnitel". Šalia pirkėjams siūlomų įsigyti paslaugų atsirado ir prekių, ir tai pateisino lūkesčius. Antai visi kuponai su pusės kainos nuolaida mėsainiams, gaiviesiems gėrimams buvo greitai išpirkti. Vien "McDonald's" nuolaidų kuponų mėsainiams buvo nupirkta apie 9000. Mes vieni pirmųjų surengėme "Coca-Colos" gėrimų ir kavos nuolaidų akciją su "Maximos" prekybos tinklu. Maistas yra būtiniausia prekė, todėl jo pardavimas tokiu būdu turi perspektyvų", - mano bendrovės direktorius.

Tuo tarpu grupinio pirkimo portalo "Myredcat.lt" direktorė Viktorija Rakčejeva sakė, kad maistu prekiaujančios įmonės kol kas nėra aktyvios pardavimo partnerės. "Mes dirbame už komisinį atlygį, taigi maisto pardavėjai turi suteikti ir kainos nuolaidą produkto pirkėjui, ir sumokėti komisinius. Tai, matyt, yra daugiau, nei jie gali sau leisti. Tam drąsiau ryžtasi naujos įmonės, kurioms trūksta reklamos", - skaičiuoja direktorė. "Be to, norint prekes parduoti internetu tenka įdėti daugiau pastangų - juk reikia detaliai aprašyti prekę, kad žmogus ją galėtų tarsi pačiupinėti virtualiai. Visa tai yra dalis savikainos. Kita vertus, turi būti pardavėjo interesas pateikti gerą pasiūlymą - juk jeigu jo prekė ir taip yra paklausi, neverta jai duoti 50 proc. kainos nuolaidos", - dėstė V.Rakčejeva.

Nuo šių metų pradžios veikiančio portalo "Gigi.lt" direktorė Daiva Umbrasienė pastebėjo, kad pirkėjai dažniau renkasi prekes, o ne paslaugas. "Anksčiau mes patys ieškojome pardavimo partnerių, o dabar jau atsiranda pardavėjų, kurie patys siūlosi, ir pastebiu, kad jų nuolaidos vis didėja - pasitaiko ir iki 80 proc.", - sakė ji.

Aktyviausiai siūlosi grožis

"50proc.lt" vadovas A.Loskutovas pasakojo, kad grupinių nuolaidų verslas Lietuvoje buvo pradėtas kurti su paslaugų teikėjais. Jų marža yra gana didelė, todėl jie gali suteikti pirkėjui nemažą nuolaidą. Prekių kainos marža mažesnė. Vis dėlto visi partneriai esą jau supranta, kad tokie pardavimo portalai yra skirti ne pelnui auginti, o yra reklamos priemonė.

"Skelbdami dideles nuolaidas prekybininkai galbūt patiria nuostolių, tačiau jie padidina savo tinklalapio, prekės ženklo žinomumą, pritraukia naujų vartotojų", - aiškino naudą jis.

Pasak "Myredcat.lt" vadovės, aktyviausiai savo paslaugas grupiniams pirkimams siūlo grožio verslas. Paklausta, ar beveik metus veikiančio portalo pirkėjams neatsibodo gausiai siūlomas masažas, kirpimas, manikiūras ir kt., ji tvirtino, kad ne. "Juk plaukai atauga, nagus taip pat reikia nuolat tvarkytis, o kainų nuolaidos žmones traukia visada", - sakė ji. Verslininkė pastebėjo, kad pastaruoju metu daugiausia nuolaidų kuponų parduodama laisvalaikio pramogoms - jodinėjimui žirgais ir panašioms, taip pat pirkėjams sėkmingai siūlomi smulkūs buitiniai daiktai, kurių kokybę nesunku patikrinti.

V.Juraitis teigė, kad šią žiemą žmonės labiausiai pirko paslaugas, skirtas save palepinti - masažus, SPA procedūras, viešbučių paslaugas, taip pat maisto papildus ir pan. "Mažiau parduota kelionių, gal žmonėms sunku apsispręsti keliauti, kai lauke 25 laipsnių šaltis. Vis dėlto švenčių įtaka yra stipresnė negu orų. Jeigu pataikai pasiūlyti produktą ar paslaugą, kurie atitinka švenčių tematiką, prieš šventes galima smarkiai išlošti, tačiau turi susitaikyti, kad joms praėjus mūsų darbas apmiršta", - sakė jis.

"Myredcat.lt" vadovė įsitikinusi, kad grupinių pirkimų verslas auga. "Nuo penkto gyvavimo mėnesio mūsų pardavimas ėmė stabiliai didėti po 15-20 proc. per mėnesį. Dabar per dieną parduodama vidutiniškai apie 100 kuponų", - neslėpė ji. "Dealcraft" vadovas dėstė, kad siekdama išlaikyti savo pozicijas bendrovė vadovaujasi principu - nustebinti vartotoją. Pavyzdžiui, buvo pasiūlyta į planšetinį kompiuterį panaši elektroninių knygų skaityklė ir, jo paties nuostabai, ji turėjo didelį pasisekimą tarp pirkėjų. V.Rakčejevos nuomone, grupinių nuolaidų verslas turi ir greitai reaguoti į išorės veiksnius. Antai paspaudus šalčiui pirkėjams buvo pasiūlytos su gera nuolaida įsigyti vyriškos apatinės kelnės ir jos visos buvo gana greitai išpirktos.

Kelis mėnesius veikiančio portalo "Gigi.lt" vadovė tiki, kad veiklos pradžioje labai svarbios yra investicijos į reklamą ir kad jos atsipirks. "Nebūtume šio verslo pradėję, jei netikėtume, kad nuolaidos svarbios visiems", - reziumavo ji.

Grupinių nuolaidų rinkos pajamos, 2011-2012 m., mln. litų

Sausis 1,4

Vasaris 1,7

Kovas 2,6

Balandis 2,9

Gegužė 3,2

Birželis 2,8

Liepa 2,5

Rugpjūtis 3,1

Rugsėjis 4,0

Spalis 5,3

Lapkritis 6,1

Gruodis 6,3

Sausis 5,6

Šaltinis: www.50proc.lt

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"