TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Grupinio pirkimo portalai užuodžia šventes

2013 11 04 6:00
LŽ archyvo nuotraukos

Apniukę orai ir pirmosios mintys apie ateinančias šventes grupinio pirkimo portalams žada atsigavimą po prasčiausio pardavimo sezono – vasaros. Netrukus prasidėsiantis kalėdinis pirkimo bumas palengvins šių portalų gyvenimą, tačiau nebūtinai išgelbės juos nuo pražūties.

Tendencijos grupinio pirkimo portalų rinkoje - nevienareikšmės. Vieni skaičiuoja augančią apyvartą, o kiti grįžta prie įprastų prekybos formų. Atrodo, kad išlaikyti kurį laiką sparčiai augusį susidomėjimą grupiniu pirkimu geriausiai pavyksta šio prekybos modelio pradininkams ir labiausiai savo vardą išpopuliarinusiems portalams.

Tuščiai nebenaršo

Didieji grupinio pirkimo portalai pastebi, kad lankytojų, tuščiai naršančių portalus, sumažėjo. Įmonės "Diginet LT", valdančios portalą Kartu.lt, projektų vadovas Artūras Mizeras teigė, kad pernai sparčiai didėję lankytojų srautai nusistovėjo, tačiau vartotojai tampa lojalesni ir daugiau perka, todėl šių metų spalį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, fiksuojamas apie 30 proc. pirkimo augimas.

„Kai atsirado grupinio pirkimo portalai, e. komercija Lietuvoje buvo mažiau išplėtota nei dabar. Manau, kad tuo metu grupinis pirkimas tapo tarsi mokomąja priemone, ir baimė pirkti internetu natūraliai sumažėjo arba dingo. Be to, žmonės pajunta naudą: įsitikina, kad norimą daiktą gali įsigyti nebrangiai, randa naujų įdomių pasiūlymų, vieni kitiems juos aktyviai rekomenduoja“, - augimo priežastis aiškino A.Mizeras.

Sumažinus reklamai skirtas išlaidas, įmonės „OX Energy“, valdančios grupinio pirkimo portalus Lietuvoje Masinis.lt, dyl.lt, LabaiNoriu.lt ir 2 portalus Latvijoje, bendri lankytojų srautai pastaruoju metu sumažėjo. Tačiau padaugėjo ne pasižvalgyti, o pirkti nusiteikusių vartotojų. „Žmonės greičiau randa reikiamus pasiūlymus – jie nebeužsuka į mažuosius grupinio pirkimo portalus – kainų akcijų ieško tarp rinkos lyderių. Kiek teko žvalgytis, mažesni portalai žlunga ir jau galbūt pasitinka paskutines Kalėdas“, - sakė „OX Energy“ komercijos direktorius Tomas Ambrazas.

Didesnė prekių pasiūla

T.Ambrazo teigimu, didelis grupinio pirkimo portalų pranašumas yra tas, kad jie prisitaiko prie rinkos. Vos atsiradę šie pasiūlė labai daug paslaugų, bet dėl riboto paslaugų sektoriaus jų skaičių pastaruoju metu mažina. „Portalai pradėjo atskirti prekių ir paslaugų kategorijas. Grupinį pirkimą palaiko prekių kategorija, todėl portalai juda akcinių prekių pardavimo link. Tokios yra ir pasaulinės tendencijos“, - sakė pašnekovas.

Jis paaiškino, kad trumpalaikėmis akcijomis vartotojus suvilioti darosi sunku, nes jie jau turi pasirinkimo laisvę ir linkę ilgiau svarstyti pasiūlymo patrauklumą. „Vartotojo nebetraukia tai, kad reikia apsispręsti šią minutę, – jis randa laiko palyginti kitų pardavėjų kainų akcijas. Manau, klientai bus pritraukiami ilgalaikėmis akcijomis“, - svarstė T.Ambrazas.

A.Mizeras taip pat pažymėjo, kad didžiausias įmonės pardavimo variklis yra didėjanti prekių pasiūla, kuri anksčiau buvo ribota, o dabar nemažai išsiplėtė: vartotojas gali įsigyti prekių tiek namams, tiek grožiui, tiek laisvalaikiui ir sportui, be to, siūlomos ir pigios, ir brangios prekės.

Šiemet gerokai platesnis ir įmonės "Beta.lt", valdančios grupinio pirkimo portalus Beta.lt ir Grupinis.lt, prekių bei paslaugų asortimentas, pagausėjo pasiūlymų. Įmonės generalinis direktorius Vilius Juraitis teigė, kad praėjusiais metais lankytojai galėjo rinktis iš 50-70 pasiūlymų, o šiemet - iš 150 ir daugiau. Jis sakė nejaučiantis rinkoje sąstingio ir skaičiavo, kad šiemet, palyginti su pernai, lankytojų srautai išaugo 18 procentų. Planuojama, kad apie 20 proc. šiemet turėtų šoktelėti ir pardavimas.

Laukia formos pasikeitimai

Tuo tarpu internetinės parduotuvės Imuperku.lt vadovas Marius Petroševičius teigė, kad šiuo metu lankytojų srautai, palyginti su buvusiais prieš dvejus metus, neabejotinai sumažėjo. Kartu su jais šiek tiek smuko ir pardavimas. Didžiausio susidomėjimo, anot jo, sulaukia naujos prekės, todėl parduotuvė nuolat ieško naujų pasiūlymų. Paklaustas, ar nuslūgus lankytojų srautams ir pardavimui tikimasi antro susidomėjimo šuolio, pašnekovas prognozavo, kad grupinio pirkimo bumas praeis. Todėl esą visi grupinio pirkimo portalai transformuosis į paprastas parduotuves.

„Mes patys jau transformuojamės į parduotuvę, kurioje nusipirktą prekę žmogus gauna kitą dieną – jam nereikia laukti kelias savaites. Manau, tai yra didelis pranašumas“, - sakė jis ir tvirtino, kad keisdama prekybos modelį internetinė parduotuvė Imuperku.lt bandys išlaikyti tas pačias mažas kainas.

V.Juraičio teigimu, nuo lapkričio, prasidėjus šventinio pirkimo bumui, ima augti absoliučiai visų su kasdiene buitimi nesusijusių prekių pardavimas.

Rengiasi šventinei prekybai

M.Petroševičius patikino, kad metų laikas vienareikšmiškai turi didelę įtaką pardavimo apimčiai - žiemą pardavimas padidėja bemaž dvigubai. „Vasarą beveik niekas nieko neperka, nes visi atostogauja, o žiemą žmonės sėdi namie prie kompiuterio ir naršo grupinio pirkimo portalus“, - aiškino jis.

A.Mizeras tai patvirtino: spalio pabaiga, lapkritis ir gruodžio pirmoji pusė yra laikas, kai vartotojai būna aktyviausi – artėjančių švenčių proga ieško dovanų artimiesiems, taip pat šį bei tą dovanoja sau. „Žinome, kad kasmet šiais mėnesiais būna pardavimo bumas, taigi rūpinamės pasiūla - lapkritį ir gruodį grupinio pirkimo portaluose pasiūlysime gerokai daugiau prekių bei paslaugų. Pasirengimas abipusis: ir mes aktyviau ieškome pasiūlymų, ir įmonės nubunda“, - teigė jis ir pridūrė, kad šiuo laikotarpiu „Diginet LT“ stiprina pajėgas ir kaip prekybininkas.

Kasmet kalėdinė prekyba, kaip pažymėjo M.Petroševičius, vis paankstinama - tai pastebima ir grupinio pirkimo portale. Anksčiau šventinėmis prekėmis įmonės pradėdavo prekiauti nuo lapkričio, o šiemet jau spalio viduryje pasirodė pirmieji pasiūlymai įsigyti kalėdinių lempučių ar net eglių. Esą įmonės nori būti pirmos ir suskumba gyventojams priminti, kad artėja šventės.

V.Juraitis atkreipė dėmesį, kad kilus pardavimo bumui išauga absoliučiai visų prekių, nesusijusių su kasdiene buitimi, pardavimas. Ypač tampa populiarios grožiui skirtos prekės ir paslaugos. Be to, žmonės vis drąsiau leidžia sau išlaidauti ir dovanoti sau keliones į užsienį. Tiesa, aktyviaisiais prekybos mėnesiais pirkėjai tenkinasi išaugusia pasiūla, bet ne dar labiau sumažėjusiomis kainomis, nes verslininkai tikina dirbantys "už minimalią maržą".

Iš naujovių A.Mizeras minėjo į grupinį pirkimą vis aktyviau įsitraukiančius viešbučius, taip pat populiarėjančias savaitgalio pramogas, siūlomas toliau nuo miestų.

V.Juraitis kaip naujovę įvardijo galimybę klientams prekes ir paslaugas pirkti išsimokėtinai. Kol kas ja naudojasi ne daugiau kaip 10 proc. visų vartotojų, tačiau jų skaičius auga.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"