Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATA
TRASAŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
EKONOMIKA

Gyventojai neprieraišūs prekybos centrams

2007 12 10 0:00

Kaip rodo bendrovės 'GfK CR Baltic' atliktas tyrimas, Lietuvos gyventojų lojalumo prekybos centrams indeksas yra menkas - 63 balai iš 100 galimų. Pasaulinėje praktikoje rinka laikoma lojalia, jei šis indeksas siekia bent 75 balus.

Lojalumo indeksą sudaro keturi komponentai: dabartiniai apsipirkimo įpročiai, ateities ketinimai, racionalus apsisprendimas ir emocinis ryšys su pagrindine parduotuve. Lietuvoje labiausiai išsiskiria racionalaus apsisprendimo - kainos ir kokybės - komponentas. Jis yra mažiausias ir, palyginti su kitais trimis, siekia 54 balus iš 100 galimų. Pasaulinėje praktikoje optimalus šio indekso dydis - 75-80 balų. Todėl, anot "GfK CR Baltic", galima daryti prielaidą, jog Lietuvos gyventojai nepaiso gausios informacijos apie mažinamas prekių kainas ir abejoja, kad jiems siūlomų produktų bei paslaugų kainos nustatomos tinkamai.

Mažiausiai lojalūs maisto ir būtiniausių prekių parduotuvėms vilniečiai ir kauniečiai (jų lojalumo indeksas siekia tik 59) bei aukštąjį išsilavinimą turintys gyventojai.

Prekybos tinklų "Maxima", "Iki" ir "Norfa" pirkėjų lojalumas beveik nesiskiria. Vienodai vertinami ir visi keturi indekso komponentai.

Didžiuosius tinklus šioje srityje lenkia mažos parduotuvėlės prie namų - jų kainomis pasitikima šiek tiek labiau, o indeksas siekia beveik 67.

Tyrimas atliktas šių metų spalio antrąją pusę. Per jį visoje Lietuvoje tiesiogiai apklausta 550 žmonių nuo 15 iki 74 metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"