TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Į Baltiją plaukia atominis ledlaužis

2014 02 04 6:00
Klaipėdos uostas neužšąla net šalčiausiomis žiemomis. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Suomijos įlankoje esančių Rusijos uostų darbui užtikrinti iš Murmansko plaukia galingiausias atominis ledlaužis „50 let pobedy“, pernai gabenęs į Šiaurės ašigalį olimpinę ugnį. O Klaipėdos uostui šalčiai netrukdo.

Organizacija „Rosatom“ pranešė, kad sausio 31 dieną atominis ledlaužis „50 let pobedy“ pajudėjo Baltijos jūros link. Šiuo metu jis plaukia pro Norvegiją, o Sankt Peterburgą turėtų pasiekti, nelygu oro sąlygos, per 6-7 dienas. Ledlaužis pagal sutartį su Rusijos uostų administracija reikalingas lydėti laivams, plaukiantiems į Primorsko, Ust Lugos, Vysocko, Sankt Peterburgo uostus ar iš jų. Ledlaužio darbo trukmė priklausys nuo klimato situacijos. Kol kas įlankoje dar nėra susidariusios vientisos ledo plutos, pradeda užšalti pakrantė ties Primorsku.

Atominiai Arkties klasės ledlaužiai Baltijos jūroje naudojami ketvirtus metus, nuo tada, kai apyvartą ėmė didinti plečiamas Ust Lugos uostas. Ekstremali padėtis šiame regione buvo susidariusi 2011 metų pradžioje, tuomet pirmą kartą iškviestas atominis ledlaužis „Vaygach“. Tąkart per 50 dienų buvo įvesti ar išvesti 258 laivai. Praėjusiais metais ledlaužis „Rosija“ dirbo Suomijos įlankoje nuo sausio 22 iki kovo 8 dienos, jam padedant plaukė 355 laivai. 2012 metų ledo navigacija truko nuo vasario 2 dienos iki balandžio 18-osios. Atominiai laivai „Rosija“ ir „50 let pobedy“ padėjo praplaukti užšalusią įlanką 322 laivams.

Prieš atominių laivų naudojimą Baltijos jūroje nuolat protestuoja organizacijos „Greenpeace“ aktyvistai, nes rusų atominis laivynas garsėja incidentais. „Rosatom“ praneša, kad yra gavusi Suomijos radiacinės saugos tarnybos suderinimą bei šalių, kurių pakrantėmis atominis ledlaužis plaukia, sutikimus.

„Rosatom“ laivyno įmonė savo svetainėje nurodo naudojanti 6 atominius ledlaužius. “50 let pobedy“ yra pats galingiausias ir išsiskiriantis iš kitų ilga statybos istorija. 1989 metais pradėtas statyti laivas dėl nutrūkusio finansavimo 1993 metais buvo užkonservuotas, o darbai atnaujinti po dešimtmečio. Į vandenį jis nuleistas 2007 metais ir nuolat naudojamas Akties kruizams, nes turi 128 vietas keleiviams. „Rosatom“ yra paskelbusi apie planus statyti dar galingesnį atominį ledlaužį, kurį naudoti Arkties vandenyne ketinama nuo 2016 metų.

Užšąlantis Talino uostas iš suomių neseniai yra įsigijęs dyzelinį ledlaužį „MSV Botnica“.

Latviai Rygos įlankoje naudoja ledlaužį „Varma“.

Klaipėdos uostas neužšąla net šalčiausiomis žiemomis, o vidinės akvatorijos įlankėlių ledą išlaužo Vakarų laivų gamyklos vilkikas „Perkūnas“. Pasak Klaipėdos uosto kapitono pavaduotojo Arvydo Narmonto, šiuo metu situacija uoste kaip reta gera, nes srovė iš marių išnešė ledo košę į jūrą. „Laivų sulaužytus ledus vėjas išpūtė pro uosto vartus, kanalas atviras, švari net Malkų įlanka. Sausio mėnesį „Perkūnas“ laužė ledą maždaug 15 kartų, daugiausia Malkų įlankoje, buvo užšalęs ir Žiemos uostas. Žiema Klaipėdos uoste rami", - pažymėjo A.Narmontas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"