TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Į Elektrėnus kroviniai riedės geležinkeliu

2010 08 23 0:00

Lietuvos elektrinės naujo bloko statybai įsigyti ir Klaipėdos uoste iškrauti pirmieji agregatai Elektrėnus pasieks dar šį mėnesį.

Rugpjūčio 16 dieną Klaipėdos uoste prisišvartavo pirmasis laivas su dujų bei garo turbinomis, transformatoriais, generatoriais ir kitomis dalimis, reikalingomis Lietuvos elektrinės modernizacijai. Itin didelių gabaritų bei nuo 110 iki 310 tonų sveriantys įrenginiai skirti 9-ojo bloko statybai.

Pamatai naujam elektrinės statiniui buvo nulieti šiemet gegužę, užbaigti bloką numatoma 2012 metais. Jo galia - 450 megavatų (MW). Į šią statybą numatoma investuoti 1,1 mlrd. litų. Pusę statybos kainos skirs Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas iš Ignalinos atominės elektrinės uždarymo fondo, o likusią dalį - Lietuvos elektrinė iš savo pelno ir skolintų lėšų.

Iš šios statybos uždirbs ne tik objekto rangovai, bet ir Klaipėdos uostas. Numatyta, kad iki kitų metų birželio atplauks iš viso 17 laivų su įranga Lietuvos elektrinei.

Pagal pasirašytą sutartį su amerikiečių kompanija "World Logistics Service Corporation" laivus iškraus viena naujausių uosto bendrovių "Vakarų krova". Pasak šios bendrovės vadovo Nerijaus Griciaus, klientams nagrinėjant krovinio logistiką "Vakarų krova" buvo pasirinkta dėl transportavimo patrauklumo, kadangi įrenginius nuspręsta gabenti geležinkeliu ant platformų. "Esame geroje geografinėje vietoje. Nuo mūsų krantinės iki Draugystės stoties - trumpiausias geležinkelio petys. Esame pasirengę perkrauti ir didesnius krovinius Lietuvos bei užsienio krovinių savininkams, logistikos kompanijoms, taip pat tikimės dalyvauti Ignalinos atominės elektrinės statybos procese", - sakė N.Gricius.

Vakarų laivų gamyklos, kuriai priklauso "Vakarų krova", teritorijoje yra ir tinkamas kranas sunkiems kroviniams, ir daug manevravimo erdės ilgiems vilkikams, ant kurių iš laivo iškrauti kroviniai vežami iki geležinkelio atšakos. Pirmuoju laivu atgabentos 30 m ilgio 194 tonų svorio konstrukcijos, iš viso - 3635 tonos įvairių modulių. Jos iš uosto bus išgabentos iki mėnesio pabaigos.

Kasmet vis daugiau užsakymų gaunanti Vakarų laivų gamykla padeda didinti apyvartą ir savo krovos kompanijai. Pernai "Vakarų krova" unikalios transportavimo operacijos metu nuo krantinės ant baržos perkrovė Vakarų laivų statykloje pagamintą net 3000 tonų sveriančią viršutinę transformatorinės platformos konstrukciją vėjo jėgainių atviroje jūroje parkui.

Kaip sakė N.Gricius, dalyvavimas Lietuvos elektrinės projekte perkraunant didžiagabaričius ir sunkiasvorius krovinius suteikia neįkainojamos patirties bei atveria naujų galimybių.

Stabiliai krovą kasmet didinanti "Vakarų krova" uoste tampa vis stipresne konkurente. Bendrovė neseniai pastatė skystų ir birių krovinių terminalus biodyzelinui bei žemės ūkio produktams. Taip pat krauna metalo laužą, lakštinį plieną ir kt. Per šiuos metus "Vakarų krova", pasak N.Griciaus, numato apdoroti iki milijono tonų įvairių krovinių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"