TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Į Klaipėdą – kruiziniais laivais, geležinkeliu ir dviračiais

2015 09 28 6:00
Turistai Klaipėdoje Vidos Bortelienės (LŽ) nuotraukos

Palankūs keliauti orai rugsėjį pratęsė šiltąjį sezoną, traukiantį turistus į Lietuvos pajūrį. Klaipėdoje viešbučiai nebus tušti ir spalį.

Lietuvoje turistų apskaita vyksta pagal apsilankiusiųjų turizmo informacijos centruose (TIC) skaičių, todėl į miestus ir regionus atvykstančiųjų statistika pateikiama su didele paklaida.

Uostamiestyje į TIC šiemet iki vasaros pabaigos buvo užsukę per 90 tūkst. turistų, rugsėjį jų užeina taip pat nemažai. Todėl tikimasi, kad iki metų pabaigos turistų skaičiaus padidėjimas, palyginti su pernai, sudarys iki 5 procentų.

Tačiau Klaipėdoje yra vietų, kur apsilankę žmonės suskaičiuojami tiksliai: tai keltai, kruiziniai laivai ir delfinariumas. Faktas -uostamiesčio viešbučių užimtumas padidėjęs iki 65 proc., o spalį ir lapkritį juose rezervuota daugiau vietų nei įprastai - tai pat aiškus rodiklis, kad Klaipėdos turistinis patrauklumas užsieniečiams išlieka stabilus.

Kruizinis laivas Klaipėdos uoste

Padaugėjo nuosaikiai

Klaipėdos TIC vadovė Romena Savickienė nurodė, kad per 8 mėnesius jūrų keltais buvo gabenta maždaug 150 tūkst. keleivių, tarp kurių daugiau nei pernai buvo vykstančių į Lietuvą iš Olandijos, Danijos, Šveicarijos, mažiau – iš Vokietijos. „Besiplečianti prekyba tarp Skandinavijos ir Lietuvos daro teigiamą įtaką keltų verslui, o Vokietijos kryptimi stebimas keleivių mažėjimas. Todėl kompanija DFDS Švedijos linijai skyrė du didesnius keltus, o Vokietijos koridoriui – mažesnį“, - teigia R. Savickienė. Anot jos, visi plaukiantieji Švedijos linija džiaugiasi permainomis – į Centrinį Klaipėdos terminalą plaukiančiais keltais, nes ši vieta patogesnė keleiviams. Laukiama, kada ten pat bus perkelta ir Vokietijos linija.

Šiemet Klaipėdos uoste iki turizmo sezono pabaigos spalio pradžioje apsilankys 53 kruiziniai laivai, kiek mažiau nei pernai, tačiau daugiau jų atplaukė ilgesnių negu 200 metrų. Todėl kruizų turistų skaičius bus panašus kaip pernai – 57 tūkstančiai.

Klaipėdos TIC šiemet atlikta turistų apklausa parodė, kad miesto svečiai atvyksta dažniausiai savo transportu: lengvaisiais automobiliais, nameliais ant ratų, motociklais (36 proc.). Taip pat keltais, laivais (34 proc.), autobusais (22 proc.).

Dėl to, kad iš Palangos oro uosto nėra daug tiesioginių skrydžių, atskrendančiųjų lėktuvais dalis sudaro tik 3 procentus. Tačiau šiemet pastebėta ir nauja turistų kategorija – greituoju traukiniu iš Vilniaus atvykstantys vietiniai turistai su savo dviračiais. Tarp jų - daug grupių, ypač vyresnio amžiaus žmonių ir jaunimo.

Apklausa taip pat atskleidė, kad turistų išlaidos jau kuris laikas nesikeičia ir planuojama išleisti suma neviršija 200 eurų (20 proc. keliautojų), tiek pat - išleidžiančiųjų per pus mažiau ar iki 50 eurų. Todėl vidutinės turisto išlaidos, be viešbučio kainos, sudaro vidutiniškai 50 eurų per dieną. „Šiemet pirmą kartą apklausėme 3 turizmo įmones, vežančias kruizų turistus į Kuršių Neriją , kiek pinigų buvo palikta Neringoje. Be kelto kainos - vietinė rinkliava, Tomo Mano muziejaus lankymas ir maitinimas sudarė 65 tūkst. eurų. Akivaizdu, kad kruizinė laivyba svarbi visam regionui“, - pažymėjo R. Savickienė.

Kita sudėtinė turistinės traukos dalis – Klaipėdos delfinariumas, kuriame iki rugpjūčio 31 dienos šiemet apsilankė 286 tūkst. 296 lankytojai. Muziejai sulaukė daugiau kaip 17 tūkst. lankytojų, tarp kurių 10 proc. buvo kruizų turistai. Šiemet mažiau žmonių atvyksta iš Rusijos ir Latvijos, tačiau kompensuoja svečiai iš Baltarusijos ir Ukrainos.

Vandens pramogos Klaipėdoje

Tvarkys paplūdimius ir senamiestį

2014 metais turistų Klaipėdoje prieaugis siekė 13 proc., tačiau tokį šuolį nulėmė, R. Savickienės pastebėjimu, ekonominė veikla: SGD terminalo statyba ir „Nordbalt“ kabelio tiesimas, kai su šiuo projektu susiję darbuotojai ir pasibaigus šiltajam sezonui buvo užpildę viešbučius.

Šiuo metu panašaus masto projektų uostamiestyje nevyksta, tačiau ateityje planuojama svarbi uosto rekonstrukcija ir naujų objektų statyba vėl gali į viešbučius pritraukti šimtus ne vieną naktį čia nakvojančių specialistų.

Klaipėdos meras mano, kad turistų skaičiaus padidėjimas 5 proc. kasmet būtų geras rodiklis miestui, greta kurio yra Neringos grožybės ir Palanga. Tačiau savivaldybės ambicijos yra kur kas didesnės, nors pozicijas rinkoje tenka ginti nuosekliai ir skiriant tam vis daugiau investicijų.

„Tenka konkuruoti su didžiaisiais Baltijos turizmo centrais. Todėl pradedame 4 metų paplūdimių tvarkymo programą, neatsisakome planų jau kitais metais iškovoti Mėlynąją vėliavą 2 paplūdimiams. Vienas jų – Smiltynė, kitas – šioje kranto pusėje, kuris – paaiškės netrukus. Taip pat svarbu ateinančiais metais pasirengti būti 2017 metų Lietuvos kultūros sostine ir priimti Didžiųjų burlaivių regatą, kuri sugrąžins 2009 metų vaizdus. Tai – didieji Klaipėdos atlaidai. Esame padavę paraišką tapti 2022 metų Europos kultūros sostine, sprendimas bus paskelbtas kitų metų birželį“, - vardino siekius V. Grubliauskas.

Klaipėda save reklamuoja kaip dviratininkų miestą, atvykstančių su dviračiais turistų daugėja. Dėl to prireiks tobulinti dviračių takų tinklą. Šiuo metu Klaipėdą su aplinkinėmis vietovėmis jungia 200 kilometrų ilgio dviračių trasos, vien mieste jų ilgis siekia arti 60 kilometrų.

Daug lėšų Klaipėdos savivaldybė numato skirti senamiesčio infrastruktūrai – iki 16 mln. eurų per artimiausius penkerius metus. Šiuo metu jau projektuojama 190 vietų automobilių aikštelė Pilies gatvėje, tam numatoma skirti iki 1,2 mln. eurų. Rangovą tikimasi parinkti iki gruodžio pabaigos. Nors finansavimas išdėstytas per 2 metus, mero nuomone, tokių statybų nereikėtų ištęsti. Jis tikisi, kad jau kitų metų rudenį turistinius autobusus ir automobilius bus galima statyti patogioje ir nebrangioje aikštelėje, kur valanda stovėjimo, kaip žadama, kainuos 15 centų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"