TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Į koncertą - kaip į banką

2008 01 22 0:00
LŽ nuotraukoje: Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė. Ji teigia, kad paslaugos mokestis turėtų būti įskaičiuotas į bilieto kainą.

Aptarnavimo mokestis imamas ne tik banke. Papildomą mokestį tenka kartais susimokėti ir bilietų į kultūros renginius pardavimo vietose.

Kai kuriais paslaugų teikimo atvejais taikomas aptarnavimo mokestis ne visada būna suprantamas vartotojams. Vartotojų teisių apsaugos specialistai tikina, kad mokestį pelno siekiančios organizacijos ima teisėtai, tačiau turėtų apie tai visapusiškai informuoti pirkėjus. Vartotojus trikdo ir tai, kad su tokia mokesčių sistema tenka susidurti ir ne pelno siekiančiose organizacijose. Pastarosios tikina, kad mokestį ima joms atitinkamas paslaugas teikiančios įstaigos.

Papildomas mokestis.

Viena LŽ pašnekovė buvo nustebinta, kai pirkdama 6 bilietus į Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncertą (LVSO) Kongresų rūmų kasose turėjo sumokėti 12 litų aptarnavimo mokestį (po du litus už bilietą).

"Nebūtų taip apmaudu, jeigu tokiu būdu pelnytųsi Gariūnų prekeiviai, tačiau, kai tai daro aukštosios kultūros atstovai, - dvigubai skaudžiau", - nuomonę dėstė ji.

Tuo tarpu LVSO atstovai patikino, kad paslaugos mokestis atitenka bilietų platinimo įmonei. "Mes nustatome koncertų kainas, jas pateikiame tvirtinti "Bilietai LT". Mūsų koncertų kainos tokios, kokios nurodytos repertuare arba puslapyje", - LŽ pasakojo LVSO atstovė ryšiams su visuomene Greta Babarskaitė.

Bilietus platinančios "Bilietai LT" rinkodaros vadovė Dovilė Žukauskaitė LŽ sakė, kad paslaugos mokestis imamas už bilietų pirkėjams teikiamas paslaugas. Toks mokestis pradėtas taikyti nuo 2007 metų rugsėjo mėnesio. Perkant bilietus kasose taikomas 2 litų paslaugos mokestis, internetu - 1 litas, rezervuojant skambučių centre - 2 litai.

"Daug kur reikia mokėti papildomą mokestį už paslaugų teikimą. Tarkime, banke už bet kokią pinigų operaciją jau seniai reikia mokėti 2-3 litus. Bilietų pardavimas taip pat yra paslauga", - pasakojo D.Žukauskaitė. Anot jos, tokia praktika yra taikoma ir užsienyje (pvz., Ticketmaster, In Ticketing (JAV), Coast To Coast Tickets (JAV), Eventim.com, Tickets.com, Tix.com).

Trūksta informacijos

Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė sakė, kad tvarkos už paslaugos mokestį tikslingumą reikėtų kiekvienu atveju nagrinėti atskirai. "Mūsų nuomone, dažniausiai paslaugos mokestis turėtų būti įskaičiuotas į paties bilieto kainą", - sakė Z.Čeponytė. Pasak jos, paslaugos mokestis į sporto ir kultūros renginius Lietuvoje dar labai neįprastas ir neretai piktina vartotojus. "Kaip apskaičiuoti bilieto kainą, turėtų būti dviejų verslininkų, kurie tuos bilietus platina ir yra atsakingi už renginį, reikalas. Dabar vartotojai nėra tinkamai informuoti, kad atskirai turi mokėti ir už bilietą, ir už aptarnavimą", - sakė Z.Čeponytė. Jos manymu, sudaroma iliuzija, kad bilietas pigesnis, bet nepasakoma, kad reikia mokėti dar ir už aptarnavimą.

"Jeigu imamas aptarnavimo mokestis, jis turėtų būti minimas ir reklamoje, ir bet kokioje informacijoje, kad vartotojas iš anksto žinotų, kiek reikės mokėti. Tik ne tada, kai jis ateina pirkti bilieto, pasakyti, kad dar reikės papildomai mokėti ir už aptarnavimą", - svarstė Z. Čeponytė.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas Vitas Ūsas pirmiausia pažymėjo, kad bilietų platinimu užsiimančios "Tiketa" ar "Bilietai LT" yra pelno siekiančios organizacijos, kurių teikiamos paslaugos nepriklauso valstybinio reguliavimo sričiai, tad mokesčiai yra renkami teisėtai. Vis dėlto įmonės turi teikti aiškią ir išsamią informaciją apie mokesčių dydį ir paskirtį. "Bet kuri įmonė ar įstaiga prieš teikdama paslaugas privalo suteikti tikslią informaciją apie paslaugas ir jų kainas bei papildomus mokesčius, tokius kaip bilieto spausdinimas ar panašiai", - pasakojo V. Ūsas.

Susitvarko patys

Lietuvos nacionalinės filharmonijos atstovė spaudai Skirmantė Valiulytė sakė, kad šį sezoną, perkant bilietus Filfarmonijos kasose, netaikomi jokie papildomi mokesčiai. Tačiau nuo naujojo sezono įsigalios nauja bilietų sistema, tad dar neaišku, ar reikės mokėti papildomus mokesčius. "Dalį bilietų į koncertus didžiojoje salėje platina "Bilietai LT", išskyrus koncertus visai šeimai ir tuos atvejus, kai rengėjai nesame mes. Ten, kur platina "Bilietai LT", galioja jų mokesčiai", - aiškino S.Valiulytė.

Operos ir baleto teatro atstovai teigė, kad bilietus ir patys puikiai parduoda. "Kadangi mes patys tai puikiai darome, niekam už tai nereikia mokėti jokio mokesčio", - sakė Operos ir baleto teatro administratorius Audrius Kundrotas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"