TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Į savo įvaizdį investuoja daugiau

2013 04 02 6:02
LŽ archyvo nuotrauka/S.Bartkus: "Kadangi visi laukia vartojimo augimo, atsiranda tikslas užsiimti tam tikrą rinkos dalį arba išplėsti jau turimą".

Sumažėjęs vidaus vartojimas ragina įmones pasitempti ir išjudinti vartotojų poreikius. Todėl dauguma šalies įmonių šiais metais planuoja didinti investicijas į rinkodarą.

Šiemet rinkodaros biudžetą planuoja didinti 58,7 proc. įmonių, arba 5,3 proc. daugiau nei pernai. Didžioji dalis šalies įmonių išlaidas rinkodarai didins iki 10 proc., o 5,3 proc. įmonių - daugiau nei dvigubai. Tuo tarpu mažinti rinkodaros biudžetą planuoja vos penktadalis įmonių. Tokias tendencijas atskleidė Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) atlikta rinkodaros specialistų apklausa.

LiMA valdybos pirmininko Simono Bartkaus teigimu, didinti rinkodaros biudžetą įmonės šiemet nusprendė laukdamos didėjančio vidaus vartojimo arba manydamos, kad atėjo laikas vartojimo augimą stimuliuoti rinkodaros veiksmais.

"Kadangi visi laukia vartojimo augimo, atsiranda tikslas užsiimti tam tikrą rinkos dalį arba išplėsti jau turimą", - paaiškino S.Bartkus ir pabrėžė, kad šiemet tiek vartotojai, tiek įmonės puoselėja didesnius lūkesčius negu pernai ar ankstesniais metais.

Pašnekovo manymu, 10 proc. šuolis atitinka šių dienų realijas, nes rinkodaros biudžeto augimas paprastai būna didesnis už planuojamą ekonomikos augimą. Prognozuojant, kad šalies BVP šiemet augs 3-4 proc., tokio išlaidų rinkodarai didėjimo norimiems rezultatams pasiekti turėtų pakakti.

Priklauso nuo įmonės padėties

Telekomunikacijų bendrovės "Cgates" rinkodaros departamento vadovas Vygantas Tutlys augančias investicijas į rinkodaros priemones taip pat siejo su vartojimu, stabtelėjusiu pokriziniu laikotarpiu. "Nors kiti tai aiškina ūkio atsigavimu, aš siečiau su didesne vartojimo stagnacija. Žmonės linkę taupyti, mažiau domisi tuo, kas vyksta aplinkui, todėl turime juos paskatinti", - sakė jis.

Pašnekovas taip pat pabrėžė, kad telekomunikacijų sektoriuje egzistuoja mažas vartotojų įsitraukimas - jie paprastai negalvoja, kas teikia telekomunikacijų paslaugas. "Žmonės kuriuo nors laikotarpiu užsisakė paslaugas, - tai dažnai sutampa su naujo būsto įsigijimu, - ir pamiršta kitus paslaugų teikėjus. Kad paskatintume žmones pasvarstyti apie rinkoje esančias alternatyvas, galbūt geresnius pasiūlymus, turime juos pasiekti komunikacijos priemonėmis", - aiškino V.Tutlys. Jis pridūrė, kad investicijų į rinkodarą dydis priklauso ne tik nuo rinkos, bet ir nuo konkrečios įmonės situacijos. Jo teigimu, "Cgates" turi didinti savo prekės ženklo populiarumą. Tuo tikslu įmonė kiekvienais metais augant apyvartai šiek tiek didina ir investicijas į rinkodarą.

Tapatina su sąmoningumu

Apklausa atskleidė, kad pardavimo skatinimas šiais metais ir toliau tebėra vienas svarbiausių rinkodaros tikslų. Didinti išlaidas pardavimui, pavyzdžiui, komunikacijai apie vykdomas akcijas ir išpardavimą, ketina 61,3 proc. apklaustų įmonių. Planuojant šių metų rinkodaros biudžetą taip pat iki 60 proc. turėtų didėti išlaidos įvaizdžiui formuoti.

S.Bartkaus manymu, ketinimai daugiau dėmesio skirti įvaizdžiui formuoti byloja apie stiprėjantį verslo sąmoningumą, be to, tai yra stabilios ekonomikos ženklas. "Jeigu žiūrėtume, kas dėjosi 2009-2011 metais, matytume, kad rinkodaros biudžetas augdavo tik dėl didėjančių išlaidų pardavimui skatinti. Tuo metu formuoti įvaizdį apskritai niekam nerūpėjo, nes daugelis įmonių buvo užsiėmusios padėties stabilizavimu ir nebuvo tikros dėl savo ateities", - aiškino jis.

Marketingo paslaugas teikiančios įmonės "Strategus" vadovas Valentinas Suodys taip pat pažymėjo, kad pastaruoju metu įmonės didina internetinės rinkodaros biudžetą, tačiau atitinkamai mažina investicijas į tradicinę rinkodarą, pavyzdžiui, reklamą spaudoje. Tai byloja ir apklausos rezultatai: didžiausias pajamų augimas numatomas būtent reklamai internete, jai šiemet skiriamas maždaug trečdalis viso rinkodaros biudžeto.

Smulkieji investuoja nenoriai

Nors įmonių dėmesio rinkodaros priemonėms daugėja, verslas, ypač smulkusis, dar nenoriai investuoja, o rezultatų tikisi kuo geresnių, kaip sakė V.Suodys. Anot jo, smulkiosios įmonės nėra pajėgios konkuruoti su didžiaisiais prekybos tinklais biudžeto apimtimi, tačiau jos gali imtis alternatyvių priemonių, pavyzdžiui, "partizaninio marketingo", kuris pareikalauja simbolinių išlaidų.

"Sulaukti vartotojų dėmesio galima pasitelkus kūrybines idėjas ir netradicines priemones. Tai reiškia, jog reklamai nebūtina išleisti dešimties tūkstančių litų, kad pasiektum rezultatų", - tikino V.Suodys.

Paklaustas, kiek įmonei galėtų mažiausiai atsieiti rinkodaros priemonės, kad šios būtų efektyvios, pašnekovas suskaičiavo apie 5000 litų per mėnesį, arba 60 tūkst. litų per metus. Nors apčiuopiamų rezultatų, kaip pridūrė jis, galima pasiekti investuojant ir 20-30 tūkst. litų per metus.

Apklausa parodė, kad netradicinės reklamos priemonėms išlaidas planuoja didinti 66,7 proc. apklaustų rinkodaros specialistų. Iš viso šioms priemonėms planuojama skirti 16,2 proc. viso rinkodaros biudžeto.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"