TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Į Švediją plukdys talpesnis keltas

2011 05 11 0:00
Išnuomotas laivas "Stena Feronia" pradės plaukioti iš Klaipėdos nuo šiandien.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Didėjant gabenimų jūra paklausai, nuo šios dienos vietoj kelto "Lisco Patria" iš Klaipėdos į Švediją plaukios ketvirtadaliu talpesnis keltas.

Bendrovė "DFDS Seaways" pranešė, kad dėl didėjančios gabenimo jūra paklausos ir keltų pajėgumų trūkumo nuspręsta keisti keltus maršrutu Karlshamnas-Klaipėda prieš vasaros sezoną, o ne rudenį, kaip planuota anksčiau. Kad būtų patenkinta didėjanti paklausa, išnuomotas laivas "Stena Feronia" pradės plaukioti iš Klaipėdos reguliariu grafiku nuo gegužės 11 dienos. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas teigia, kad laivybos bendrovė DFDS labai operatyviai sureagavo į rinkos pagyvėjimą.

Kelte "Stena Feronia" telpa maždaug 2 460 linijinių metrų ilgio krovinių ir iki 310 keleivių. Iki šiol plaukiojęs kas antrą dieną "Lisco Patria", kurio ro-ro apkrova siekė 1 500 metrų ir 240 keleivių, bus nukreiptas jūrų linija, kur mažesnis krovinių srautas. Keltas "Stena Feronia" ir nuo kovo pradžios iš Klaipėdos į Karlshamną pradėjęs plaukioti "Liverpool Seaways" yra tos pačios serijos ir pajėgumo laivai.

"DFDS Seaways" planuoja didinti ir Kylio linijos pralaidumą, nes plėtojant ro-ro laivybą Vokietija yra pagrindinis Klaipėdos uosto akumuliatorius. Uosto direkcija nurodo, kad prekyba su Vokietija pastaraisiais metais, išskyrus ekonomikos krizės piką - 2009-uosius, sparčiai didėjo ir pernai pasiekė 5 mln. tonų apyvartą. Tai puse milijono tonų daugiau nei prieš sunkmetį. Daugiausia Vokietijos krovinių tranzitu per Lietuvą gabenama konteineriais ir sunkiasvoriais automobiliais. Jie, atplaukę keltais, vyksta į kaimynines valstybes.

Pernai trimis keltų linijomis į Vokietiją ir Švediją gabentas rekordinis kiekis - 229 tūkstančiai - automobilinės technikos vienetų. A.Drungilas mano, kad padidinus Švedijos linijos keltų apkrovą šiemet gali būti plukdoma daugiau kaip 5 mln. tonų ro-ro krovinių - iki milijono tonų daugiau nei pernai. Per šių metų pirmus 4 mėnesius jų padaugėjo 26,5 proc., o ypač išsiskyrė balandis, kai technikos vienetų buvo perkrauta 3 tūkst. daugiau nei tą patį mėnesį pernai. Tokį didelį srautą lėmė Vokietijos ir Skandinavijos ekonomikos pakilimas, atsigavusi prekyba su Rytais.

Šią savaitę daug uostininkų dalyvauja Miunchene kas dvejus metus vykstančioje transporto parodoje "Transport Logistic". Tai viena didžiausių ir svarbiausių Vakarų Europoje parodų. Jos renginių sąraše - keliolika tarptautinių konferencijų ir forumų. Klaipėdiečiai tikisi sužinoti naujausias jūrines žinias ir tiksliau numatyti šiųmetę keltų apkrovą bei tolesnio laikotarpio uosto perspektyvą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"