TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Į turgų – maisto, batų ir drabužių

2015 08 03 14:34
Pirkėjai pasitinkami jau turgaus prieigose. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Ignoruodami statistikų pranešimus apie pingančius maisto poroduktus, Lietuvos gyventojai vis dažniau apsirūpinti šių prekių eina į turgų.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos turgavietėse prekybos apyvarta antrąjį šių metų ketvirtį sudarė 94,1 mln. eurų ir, palyginti su pirmuoju, padidėjo 13,4 procento, o palyginti su praėjusių metų antruioju ketvirčiu – 2,8 procento. Prekyba maisto prekėmis išaugo 13,4 proc., ne maisto prekėmis – 9, augalais ir gyvūnais – 79,5 procento.

Mažiau kiaušinių ir elektronikos

Statistikai pažymi, kad iš maisto prekių per ketvirtį turgavietėsde labiausiai išaugo prekyba vaisiais ir uogomis – 50,6 proc., daržovėmis – 22,8 proc., o labiausiai sumažėjo prekyba medumi, žuvimi, kepiniais ir kt.) – 17,9 proc., ir kiaušiniais – 2,3 proc. Iš ne maisto prekių labiausiai padidėjo prekyba elektriniais buitiniais aparatais ir prietaisais – 13,3 proc. bei avalyne ir odos gaminiais – 11,9 proc. Tačiau sumažėjo prekyba kosmetika, asmens higienos reikmenimis – 5 proc.

Iš maisto prekų antrąjį ketvirtį didžiausia buvo mėsos pardavėjų apyvarta – 18,295 mln. eurų. Daržovių parduota už 6,829 mln. eurų.

Iš ne maisto prekių už didžiausią sumą parduota drabužių (34,512 mln. eurų) bei avalynės (11,547 mln. eurų). Garso ir vaizdo įrangos parduota už 867 tūkst. eurų. Šių prekių gyventojai, matyt, labiau linkę dairytis specializuotose parduotuvėse – jų, palyginti su 2014 m. antruoju ketvirčiu, parduota už 15,7 proc. mažesnę sumą.

Išsiskiria Alytus

Apyvarta šiemet auga beveik visų apskričių turgavietėse, o Alytaus apskrityje ji per ketvirtį padidėjo beveik dvigubai (81,8 proc.). Tačiau šis rodiklis gali šiek tiek klaidinti. Mat metus Alytaus turgavietėse apyvarta sumažėjo 13,8 procento. Mažiausiai – 4,1 proc. – apyvarta per ketvirtį padidėjo Kauno ir Vilniaus apskričių turgavietėse – atitinkamai 2,3 ir 4,1 procento.

Šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvoje veikė 110 turgaviečių (10 turgaviečių daugiau nei 2014 m.), kuriose buvo 28,4 tūkst. prekybos vietų, arba 1,4 proc. daugiau negu 2014 m. antrąjį ketvirtį.

Antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvos turgavietėse buvo užimta 55,9 proc. prekybos vietų. Šis rodiklis per metus labiausiai padidėjo Marijampolės ir Telšių apskričių turgavietėse (atitinkamai 25,5 ir 6,2 procento), o labiausiai sumažėjo – Panevėžio ir Alytaus apskričių turgavietėse (15 ir 9 procentais).

Prekybos turgavietėse apyvarta apskrityse 2015 metų II ketvirtį

ApskritysTūkst. eurųPalyginti su 2015 I ketv., proc.Palyginti su 2014 m. II ketv., proc.
Apyvarta iš viso94 123,413,42,8
Alytaus4 445,981,8−13,8
Kauno17 456,92,315,2
Klaipėdos13 107,117,91,6
Marijampolės1 330,45,316,4
Panevėžio2 387,810,1−21,3
Šiaulių14 098,637,427,8
Tauragės3 678,712,0−2,3
Telšių3 072,027,221,5
Utenos1 520,124,38,0
Vilniaus 33 025,94,1−6,8

Šaltinis: Statistikos departamentas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"