TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Įkurtuvės Vilniaus oro uoste

2007 10 20 0:00
Milžinišką pasagą primenantis naujasis Vilniaus oro uosto terminalas per metus aptarnaus per 3 mln. oro keleivių.
Nuotrauka: @ "Lietuvos žinios"

Vilniaus tarptautiniame oro uoste atidarytas naujas terminalas

Milžinišką pasagą primenantis naujasis oro uosto kompleksas apjuosia 1993 metais statytą terminalą ir senąjį oro uosto pastatą. Šis, atvėręs duris dar 1954 metais, dabar saugotinas kaip kultūros paveldo objektas. Dviejų ankstesnių Vilniaus oro uosto objektų kartu sudėtas plotas prilygsta naujo trijų aukštų terminalo plotui - 17 tūkst. kv. metrų. Pirmame jo aukšte įkurdintos įvairios specialiosios tarnybos (VSAT, muitinės, veterinarijos, augalų karantino, policijos) ir tranzitinių keleivių salė.

Skirtingais srautais

Antras naujo terminalo aukštas skirtas išvykstantiems keleiviams. Jie į patikrą bus nukreipiami skirtingais srautais, atskirsiančiais Šengeno erdvės ir jai nepriklausančių šalių keleivius. Po patikros išskrendantieji pateks į atskiras vadinamąsias sterilias zonas, iš kurių per 6 "rankoves" (lanksčias galerijas) bus sulaipinti į orlaivius.

Stiklinės galerijos

Atskridusieji į Vilniaus oro uostą pirmiausia įžengs į trečią naujo terminalo aukštą. Be to, trečiame aukšte veiks Verslo klubas, didesnis už ankstesnįjį net kelis kartus bei pagal griežtus tarptautinio protokolo reikalavimus įrengta VIP salė. Iš trečio aukšto keleiviai stiklinėmis galerijomis bei eskalatoriais nusileis į pirmąjį. Čia jų lauks bagažas. Antrame ir trečiame naujo terminalo aukštuose įsikurs po keletą bemuičių parduotuvių, išskrendantiems keleiviams pateiksiančioms gerokai didesnę negu iki šiol prekių pasiūlą.

Per 3 mln. keleivių

Poreikį Vilniaus oro uostui pastatyti naują terminalą padiktavo kelios aplinkybės. Lietuvai jungiantis prie Šengeno oro erdvės būtina griežtai atskirti Šengeno ir ne Šengeno keleivių srautus. Antra, per trejus metus nuo šalies įstojimo į ES tarptautiniame Vilniaus oro uoste gerokai išaugo keleivių skaičius. Naujas terminalas turėtų išspręsti ir šią problemą - po kelerių metų leisiantis per metus aptarnauti per 3 mln. keleivių.

Per šešiolika mėnesių

Per šešiolika mėnesių generalinio statybų rangovo - bendrovės "YIT Kausta" pastatytame naujame terminale šiuo metu atliekami gerovės darbai (montuojami baldai ir pan.). Specialiosios tarnybos - VSAT, muitinė, policija - baigia įrengti ir derinti jų darbui reikalingą aparatūrą. Ji Vilniaus oro uostą reikiamu ryšiu susies su Šengeno zonos informacine baze. Bendra naujo terminalo statybų darbų vertė - per 130 mln. Lt.

Didžiausi oro vartai

Didžiausias Lietuvos tarptautinis Vilniaus oro uostas pernai skraidino keturis penktadalius visų šalies oro keleivių. Šiemet sostinės oro vartai planuoja aptarnauti iki 1,7 mln. keleivių. Šiuo metu 19 oro bendrovių iš Vilniaus oro uosto ir į jį skraido 50 maršrutų, įskaitant ir užsakomuosius skrydžius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"