TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Įmonės karpo šventinius biudžetus

2008 11 10 0:00

Renginių organizatoriai teigia, kad apie 30 proc. įmonių sumažino šventinį biudžetą arba visai atsisakė Kalėdų šventės darbuotojams, o pašto išlaidų sveikinimams siųsti šiemet nė neplanuoja.

Pasak renginių organizatorių, šių metų Kalėdų šventes įmonių darbuotojai švęs kukliau nei ankstesniais metais. Kai kurie darbdaviai nusprendė išvis atsisakyti šventinio vakaro ir tam skirtas lėšas išdalyti darbuotojams kaip Kalėdų premijas. Sunkmetį išgyvenantys verslininkai priversti perskaičiuoti savo biudžetus ir gerai pasverti kiekvieną išleidžiamą litą.

Nebesiųs paštu atvirukų.

LŽ kalbinti bendrovių atstovai tikino, kad atsisakyti tradicinės šventės neketina, tačiau prisipažino, jog lėšų vakarėliui skirs mažiau nei ankstesniais metais. TEO LT Korporatyvinės komunikacijos skyriaus direktorius Valdas Kaminskas LŽ sakė, kad Kalėdų vakarėlį rengs ir šiemet, nes darbuotojai turi puikią galimybę pabendrauti neformalioje aplinkoje ir taip sustiprinti kolegiškus tarpusavio santykius.

"Organizuodami Kalėdų šventes niekada daug neišlaidavome. Renginiams skiriamas biudžetas šiek tiek kisdavo - tai priklausė nuo vakaro vietos, koncepcijos ir scenarijaus. Bet šių metų Kalėdų biudžetas bus mažesnis. Jau praėjusiais metais sumažinome, o šiemet ir visiškai atsisakysime popierinių atvirukų siuntimo paštu. Tai darome ir dėl ekologinių paskatų - atvirukams, vokams išeikvojama begalė popieriaus. Linkėjimus ir šilumą perduosime siųsdami animuotus elektroninius atvirukus", - pasakojo V.Kaminskas.

"Lietuvos draudimo" vyriausioji komunikacijos vadybininkė Erika Kancerevyčienė LŽ tikino, kad bendrovė kasmet pradžiugina darbuotojus ne tik žiemos švente, bet ir kalėdinėmis dovanėlėmis. "Organizuodami šventę stengiamės daugiau žiūrėti į renginio ar dovanos kokybę, o ne į kainą. Kartais už mažesnę sumą galima surengti puikią šventę - dideli pinigai nebūtinai garantuoja sėkmę. Organizuoti ją pradedame jau vasarą, kad galėtume pasirūpinti kiekviena smulkmena ir maloniai nustebinti darbuotojus. Taip pat stengiamės per šventę kuo daugiau įtraukti į programą pačius darbuotojus - tai nieko nekainuoja, o reginys būna pats smagiausias ir efektyviausias", - dėstė taupymo ypatumus vadybininkė.

Mažėja užsakymų

UAB "Saldo grupė" direktorė Ugnė Dilkevičienė LŽ pasakojo, kad mažėja ir vakarėlių paklausa, ir jų biudžetai. "Preliminariais duomenimis, užsakomų Kalėdų ir Naujųjų metų renginių, skirtų darbuotojams, sumažėjo apie 30 procentų. Pagal šių metų tendencijas įmones galima skirstyti į 3 kategorijas. Vienos visiškai nemažina biudžetų ir užsisako originalius renginius, kitos mažina biudžetus net iki 50 proc., trečios organizuoja šventę pačios. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai įmonės visai atsisako renginių, o tas lėšas planuoja išdalyti kaip premijas savo darbuotojams", - vardijo bendrovės direktorė.

"Starlife projects" vadovas Andrius Burba LŽ taip pat sakė, kad jaučiamas kalėdinių renginių darbuotojams sumažėjimas. "Tačiau pastebėjome, jog yra tam tikras kontingentas įmonių, kurios net sunkmečiu skiria daugiau pinigų, kad surengtų didelę šventę savo darbuotojams ir kad šie bent jau kurį laiką galėtų jaustis saugūs bei motyvuoti. Palyginti su praeitais metais, kai kurios bendrovės, skaičiuodamos kiekvieną litą, gerokai apkarpė biudžetus. Mano manymu, tai priklauso nuo darbdavio požiūrio į darbuotoją", - pažymėjo jis.

"Atsibunda" paskutinę minutę

Kaip žinoma, anksčiau pradėjus rūpintis šventės organizavimu, galima sutaupyti nemažai pinigų, o prisiminus vakarėlį paskutinėmis metų savaitėmis, už paslaugas tenka mokėti kelis kartus brangiau. U.Dilkevičienė patikino, kad šiemet pačių pirmųjų užklausų apie Kalėdų šventės organizavimą sulaukė jau liepos mėnesį. "Ankstesniais metais gruodžio viduryje "atsibudusiems" klientams nebegalėdavome nieko pasiūlyti, tačiau šiemet, manau, net paskutinę minutę Kalėdų šventę nusprendusios surengti įmonės galės gauti išsamų renginio scenarijų", - tvirtino ji.

A.Burba irgi užsiminė, jog susidomėjusiųjų Kalėdų vakarėliu darbuotojams agentūra sulaukė jau vasarą, tačiau yra ir tokių bendrovių, kurios susigriebia likus vos mėnesiui. "Dažnai įmonės vadovai, bandydami taupyti lėšas, patiki organizuoti renginį visiškai nekompetentingiems darbuotojams. Kai tai nepavyksta, o iki šventės lieka kelios savaitės, kreipiasi į renginių organizatorius ir moka jiems kosmines kainas. Atlikėjai jau gruodžio mėnesį turi sudarytus grafikus, tad juos reikia perpirkti. Be abejo, tai kainuoja didelius pinigus. Apskritai įmonės pradeda kalbėti apie Kalėdų vakarėlį lapkričio mėnesį ir tik gruodį, kai yra pats bumas ir kainos gerokai šoktelėjusios, bando rezervuoti renginį", - apibendrino A.Burba.

Atsisako karštų patiekalų

Renginių organizatorių teigimu, kalėdinio ar naujametinio vakarėlio kaina priklauso nuo renginio vietos, žmonių skaičiaus, atlikėjų, šokėjų, papildomų efektų ir kitų klientų pageidavimų.

"Perpus sumažinus šventės biudžetą, įmonei labiau apsimoka pačiai organizuoti renginį. Tai daugelis ir daro. Pastebėjome, kad įmonės pradeda atsisakyti karštų patiekalų, riboja alkoholio kiekį, labiau akcentuoja kultūrinę renginio dalį. Šiais metais itin didelė spektaklių paklausa", - atkreipė dėmesį U.Dilkevičienė.

A.Burba sakė, kad vakarėlis įmonei, be maisto ir alkoholinių gėrimų, kainuoja nuo 5 tūkst. litų. "Kokybišką renginį šimtui žmonių galima suorganizuoti vidutiniškai už 20 tūkst. litų. Kainos svyruoja nuo 5 iki 50 tūkst. litų ir daugiau - viskas priklauso nuo klientų pageidavimų ir galimybių. Vien "baliaus" žmonėms jau nebeužtenka. Pageidaujama ypatingo renginio, į kurį būtų įtraukiami visi dalyviai. Dažnai užsakovai prašo maksimaliai išlaikyti darbuotojų dėmesį, kad šie mažiau vartotų alkoholinių gėrimų. Klientai labiausiai akcentuoja, kad būtų gyva muzika ir renginio vedėjas, taip pat šokių grupės, papildomi atlikėjai, žvaigždės ar iliuzionistai. Visi šie dalykai didina sąmatą, tad ne visos įmonės gali sau tai leisti", - dėstė agentūros vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"