TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Įmonės vengia rengti strateginius planus

2014 10 24 6:00
Ilgalaikius 6-20 metų laikotarpio strateginius planus turi tik kiek daugiau nei 5 proc. šalies įmonių. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Didžioji dauguma Lietuvos įmonių vadovų pripažįsta, kad strateginis valdymas yra reikalingas, tačiau strateginius planus rengia tik pusė jų, o ilgalaikes 6-20 metų laikotarpio strategijas turi tik kiek daugiau nei 5 proc. šalies įmonių.

Tokias išvadas pateikė bendrovės „Eurointegracijos projektai“ atlikta Lietuvos įmonių vadovų apklausa. Šių metų rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais apklausti 955 Lietuvos verslo įmonių ir jų padalinių vadovai ir už planavimo veiklą atsakingi darbuotojai.

Apklausa parodė, jog 75,5 proc. apklaustųjų sutinka, kad strateginis valdymas yra reikalingas. Tik labai maža dalis – 6,1 proc. – respondentų skeptiškai vertino strateginio planavimo reikšmę. Neapsisprendusiųjų dalis siekė 18,4 procento.

Įmonių atstovų taip pat buvo klausiama, ar jų įmonė turi strateginį planą. Pusė tyrime dalyvavusių įmonių nurodė, kad tokį planą jos turi. Panaši dalis (44 proc.) teigė, kad strateginio plano jos nėra parengusios. 5,5 proc. įmonių atstovų į šį klausimą atsakyti negalėjo.

Rengdamos strateginius planus, įmonės dažniausiai galvoja apie 1 metų laikotarpį – iki 1 metų strateginius planus yra pasirengusios 57 proc. apklaustų įmonių. Kiek daugiau nei penktadalis įmonių atstovų nurodė, kad ateitis jų įmonėje yra planuojama 3 metams (3 metų planus turi 22,2 proc. įmonių). Tik maždaug kas dešimtoje įmonėje planuojama 4-5 metams į priekį (4-5 m. planus yra pasirengusios 11,9 proc. įmonių). Ilgesnio laikotarpio strategijų svarbą pripažįsta tik nedidelė dalis šalies bendrovių (6-10 m. strateginius planus yra pasirengusios 2,7 proc., 11-20 m. – 2,5 proc. įmonių).

„Eurointegracijos projektų“ direktorius Simas Lubauskas komentavo, kad dauguma įmonių Lietuvoje atlieka tik trumpo laikotarpio įmonių veiklos planavimą. „Kaip parodė ir šis tyrimas, tik maža dalis Lietuvos įmonių turi ilgalaikes strategijas. Atrodo, kad Lietuvos vadovai daugiausia užsiima taktiniu planavimu ir galvoja apie tai, kaip įmonei planuoti veiklą šiandien, po metų ar dvejų, bet ne po penkerių, dešimties ar daugiau. Vadovai nejaučia poreikio turėti ilgalaikius strateginius planus, nors sėkmingų užsienio kompanijų patirtis byloja, kad tokie planai yra būtini. Strateginį planą turėjo daugiau nei du trečdaliai apklausoje dalyvavusių tarptautinių kompanijų, o lietuviško kapitalo įmonėse šis skaičius nesiekė ir 50 procentų“, – sakė S. Lubauskas.

Didžioji dauguma respondentų – 71,3 proc. – sutiko, kad strateginis valdymas ir planavimas prisidėtų prie jų organizacijos sėkmės. Taip nemanė tik 6,9 proc., o abejojo 21,8 proc. apklaustųjų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"