TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Įmonėse neįprasta įsiklausyti į darbuotojų idėjas

2015 07 21 6:02
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Darbuotojų idėjas įgyvendinančios įmonės per metus gali sutaupyti šimtus tūkstančių eurų. Tačiau net šešiose iš dešimties Lietuvos įmonių į darbuotojų pasiūlymus nekreipiama dėmesio, - tai nėra įprasta arba patys darbuotojai idėjų nesiūlo.

Tai parodė birželio mėnesį atlikta Lietuvos įmonių vadovų apklausa.

Įmonių vadovai teigė, kad kai kurios darbuotojų idėjos, kurias įgyvendino, atnešė apčiuopiamos naudos. Pavyzdžiui, transportavimo išlaidas sumažino efektyvesnis prekių pakavimo būdas, darbų įgyvendinimo laiką sutrumpino pritaikyta speciali apsauga įrangai nuo nepalankių oro sąlygų, o pakuočių žymėjimo spalvomis idėja padėjo išvengti klaidų, kai į gaminamą produktą įdedami ne tie ingredientai.

„Darbuotojas yra geriausiai susipažinęs su gamybos ar paslaugų teikimo procesu, išmano jo subtilybes, o tai suteikia galimybę lengviau įvardyti problemas ir pateikti vertingų pasiūlymų. Japonijoje, Vakarų Europos šalyse bei JAV „Lean“ metodika, kai nereikalinga veikla ar nuostoliai šalinami įtraukiant įmonės darbuotojus, vadovaujasi dažna įmonė, tuo tarpu Lietuvoje darbuotojų siūlomus pokyčius įgyvendina tik keturios įmonės iš dešimties ir tik 5 proc. jų tai daro reguliariai“, – sakė bendrovės „Lean.lt“ specialistas Vidas Petraitis.

Tyrimo duomenimis, dešimtadalis darbuotojų idėjas įgyvendinančių įmonių sutaupo daugiau nei 180 tūkst. eurų per metus, dar dešimtadalis – iki 60 tūkst. eurų. 5 proc. respondentų tai padėjo sutaupyti nuo 60 iki 120 tūkst. eurų, 3 proc. – nuo 120 iki 180 tūkst. eurų. Tačiau net 72 proc. respondentų pripažino, jog materialios idėjų įgyvendinimo naudos nepajuto.

Pasak V. Petraičio, net ir tuomet, kai įmonėje procesai iš pažiūros veikia sklandžiai, galima atrasti naujų veiklos tobulinimo bei taupymo būdų.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad 63 proc. įmonių darbuotojus teikti pasiūlymus skatina motyvacinė sistema (mokami priedai prie atlyginimų, dovanojamos pramogos ir pan.), 10 proc. įmonių darbuotojams rengia specialius mokymus.

Lietuvos įmonių apklausą birželio mėnesį atliko tyrimų bendrovė „Spinter“. Apklausoje dalyvavo 103 įmonių vadovai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"