TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Importinis alus lietuviško neįveikė

2012 12 29 6:17
Alaus vartotojai yra vieni lojaliausių savo pamėgtam prekės ženklui. / LŽ archyvo nuotrauka

Pigesniam ir stipresniam importiniam alui nepavyksta užkariauti Lietuvos prekybos tinklų. Krizės metais staiga išaugęs tokio alaus vartojimas pastaruoju metu mažėja.

Importinio alaus pardavimas Lietuvoje pastaruoju metu sulėtėjo. Rinkos tyrimų bendrovės "Nielsen" duomenimis, pernai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, augimas siekė 9,3 proc., o šiemet per devynis mėnesius krito 3,8 procento. Baltarusiško alaus, kurio parduodamas kiekis pernai beveik padvigubėjo (augimas siekė 95,9 proc.), šiemet taip pat parduota mažiau. Sausio-spalio mėnesiais kaimynų šalies alaus parduota 11,2 proc. mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Importinis alus parduotuvėse dabar sudaro apie 14 proc. alaus rinkos.

Importinis ne pigesnis

Baltarusiškas alus sudaro apie 3,5 proc. viso Lietuvoje parduodamo alaus. Į šalį taip pat nemažai alaus įvežama iš Estijos, Rusijos, Latvijos, Lenkijos. "Nielsen" duomenimis, į Lietuvą daugiausia importuojama  5-5,4 proc. stiprumo alaus. "Tokio stiprumo alus yra populiariausias tarp Lietuvos alaus vartotojų. Lietuvoje veikiantys gamintojai vietos rinkai taip pat daugiausia siūlo šio stiprumo alų. Tuo metu iš Baltarusijos daugiausia importuojamas pigus ir stiprus 8-8,4 proc. alus", - LŽ teigė bendrovės "AC Nielsen Baltics" vadovas Baltijos šalims Artūras Urbonavičius.

Tačiau rinkos tyrimų specialistas mitu vadina tarp šalies vartotojų paplitusią nuomonę, kad importinis alus yra pigesnis už lietuvišką. Pasak A.Urbonavičiaus, viso importinio alaus vidutinė kaina yra netgi 1,8 proc. didesnė nei vidutinė lietuviško alaus kaina. "Tiesa, daugiausia Lietuvoje parduodama žemiausio kainų segmento stipraus baltarusiško alaus, kurio vidutinė litro kaina yra 2,56 lito", - pažymėjo A.Urbonavičius.

Įsiveža prekybos tinklai

Viena didžiausių alaus importuotojų bendrovė "Švyturys-Utenos alus" importuoja garsių prekės ženklų, tokių kaip "Grimbergen", "Staropramen", "Baltika", "Holsten", "Kronenbourg", "Karmi", alų. Importuojamas alus sudaro apie 2 proc. viso parduodamo alaus. Bendrovė nesibaimina, kad importuojamas alus užgoš jos pačios gaminamą produkciją.

"Taip, mes prisidedame prie importinio alaus pasiūlos didinimo Lietuvos rinkai. Ieškome kitose šalyse žinomų ir populiarių "Carlsberg" grupės prekės ženklų ir juos atsivežame. Tačiau į Lietuvą importuojamas ne tik žinomų, kokybiškų prekės ženklų alus. Daug alaus įvežama iš Baltarusijos - pigaus, dažniausiai plastikinėje taroje, kartais net su lietuviška etikete", - LŽ sakė bendrovės "Švyturys-Utenos alus" rinkodaros direktorė Aušra Vasiljevienė.

Daug alaus į Lietuvą importuoja prekybos tinklai. Antai prekybos tinklo "Norfa" parduotuvėse iš viso parduodamo importinio alaus net 90 proc. įsiveža pati "Norfos mažmena". Importinio alaus dalis šiame tinkle šiemet padidėjo nuo 8 iki 15 procentų.

Kaip LŽ sakė "Norfos" atstovas spaudai Darius Ryliškis, daugiausia alaus įsivežama iš Vokietijos bei Rusijos, ir šis alus nėra pigesnis už vietinį. Pigiausias "Norfoje" yra lietuviškas alus N - jo kaina 1,19 lito, o pigiausias importinis "Slavutič" (Ukraina) alus kainuoja 1,89 lito.

Populiariausias "Švyturio-Utenos alaus" importuojamas alus - "Grimbergenas". "Nesistebime, kad šis produktas taip buvo sutiktas ir pamėgtas, nes jo populiarumas tikrai pelnytas. Pirmiausia dėl savo unikalaus skonio. Daugumos rūšių belgiškas alus yra įdomus paragauti, o šis ne tik įdomus, bet ir labai skaniai geriamas. Be to, šio alaus gimimo istorija ne mažiau patraukli. Jis sukurtas tikrų tikriausių vienuolių, Belgijos vienuolyne", - pasakojo A.Vasiljevienė.

Lojalūs vietiniam alui

Pasak "AC Nielsen Baltics" vadovo Baltijos šalims A.Urbonavičiaus, importinio alaus vartojimo didėjimas sutapo su recesijos pradžia Lietuvoje, ir šis alus jau surado savo pirkėją mūsų šalyje - vieni ieško pigesnio, kiti - išskirtinio, naujo skonio alaus ir netgi pasiruošę už jį mokėti daugiau.

"Tai puikiai atspindi dvi pagrindines pastarųjų metų vartojimo tendencijas Lietuvoje - augantį vartotojų racionalumą bei didėjantį "kitokių", naujų, nišinių produktų poreikį. Mano manymu, importinio alaus dalis rinkoje ilguoju laikotarpiu turėtų dar truputį padidėti, bet ateityje stabilizuosis ir išliks panaši į dabar esamą. Nereikia pamiršti, kad alaus vartotojai yra vieni lojaliausių savo pamėgtam prekės ženklui. Kita vertus, alaus vartotojams ypač svarbu alaus skonio savybės bei kokybės ir kainos santykis. Tik tada, kai šių pagrindinių poreikių nepatenkina vietos produkcija, vartotojai ima ieškoti importinės alternatyvos", - LŽ teigė A.Urbonavičius.

Panašiai importinio alaus vartojimo priežastis vertina ir A.Vasiljevienė. "Kylant alaus kultūrai atsiranda natūralus noras ragauti, pažinti, domėtis. Žmonės daugiau keliauja, daugiau pamato, tai natūrali gyvenimo dalis - atrasti savo. Kita priežastis, kodėl auga importinio alaus vartojimas, - mažesnė kaina, kurią lemia importo iš trečiųjų šalių muito nebuvimas. Čia jau lemiamas vaidmuo tenka kainai ir tik kainai, nesigilinama nei į gamintoją, nei į kilmės šalį, nei į skonį, nei į istoriją", - svarstė pašnekovė.

A.Vasiljevienė prognozuoja, kad importinio alaus dalis rinkoje dar kelerius metus augs, o vėliau turėtų stabilizuotis. "Nemanau, kad importas pradėtų nykti. Visose alaus kultūros šalyse yra ir importinio alaus, bet visose jose populiariausi vietos gamintojai. Pagrindinė priežastis - kokybiškiausias ir skaniausias yra šviežias alus. Taip yra, taip bus ir Lietuvoje", - neabejojo ji.

Skaičiai

Viso importinio alaus vidutinė kaina yra 1,8 proc. didesnė nei vidutinė lietuviško alaus kaina. 1 litras lietuviško alaus vidutiniškai kainuoja 3,77 lito, o toks pat kiekis importinio alaus - 3,84 lito.

Bet populiariausio segmento 5-5,4 proc. 0,5 litro taroje importinis alus vidutiniškai kainuoja  4,40 lito už litrą ir yra 9,5 proc. pigesnis už analogišką lietuvišką alų, kurio litras kainuoja  4,86 lito.

Lietuvoje (ne tik prekybos tinkluose, bet ir mažose parduotuvėse) importinio alaus rinkos dalis stabilizavosi ir dabar siekia 13,8 procento. Per 9 šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ji padidėjo vos 0,3 procento.

Šaltinis: "Nielsen"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"