TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Inspektorių kateris atiteko locmanams

2010 03 22 0:00

Dėl sumažinto Lietuvos saugios laivybos administracijos finansavimo biudžetinei įstaigai teko atsisakyti inspektavimo katerio "Vėlungis".

Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos iniciatyvai pakeisti inspekcinio katerio "Vėlungis" naudojimo paskirtį, todėl nuo šeštadienio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) jį perėmė locmanų darbui ir keis pavadinimą.

Vėlungis - tai veržlus ir greitai po vasaros karščių praeinantis pamario vėjas. Tačiau KVJUD locmanų katerio pavadinimą taikys prie turimų kitų dviejų - "Dangė" ir "Smiltė", kuris šiuo metu remontuojamas.

Uosto atstovė ryšiams su visuomene Geda Marozaitė nurodė, kad iš Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA) perimtas laivas vadinsis "Mingė" ir garsins Minijos žemupį.

KVJUD teigimu, kateris bus naudojamas locmanams pristatyti į laivus, kurie atplaukia į Klaipėdos uostą arba išplaukia iš jo, žmonių paieškos ir gelbėjimo darbams atlikti uosto akvatorijoje. Esant būtinybei, bus suteikiama galimybė pasinaudoti šiuo kateriu LSLA inspektoriams reide ir Būtingės terminale stovintiems laivams inspektuoti. To ministerijos yra prašęs LSLA direktorius Evaldas Zacharevičius.

Iki šiol KVJUD pagalbinį laivyną sudarė 7 laivai: narų botai "Rifas" ir "Gelmė", du locmanų kateriai, gelbėjimo kateris "Žaibas", hidrografinis laivas "Rusnė" bei vilkikas "Stumbras", išnuomotas įmonei "Towmar".

"Vėlungis" yra šiuolaikiškas ir manevringas kateris, pastatytas 2005 metais Estijos laivų statykloje "Baltic Workboats" pagal tą patį projektą kaip ir kateris "Dangė". Jo ilgis - 14,1 metro, plotis - 4,55 metro, aukštis - 5,96 metro. Variklio galia - 525 kW. Kateris gali plaukti iki 20 mazgų (37 km/h) greičiu bei turi navigacinę įrangą. Įsigijus šį laivą, jo kapitonu paskirtas Darius Spyčius.

Susisiekimo ministerija pažymi, kad pasikeitus laivų inspektavimo Būtingės naftos terminale sąlygoms LSLA kateris buvo naudojamas neefektyviai. Todėl jis ir perduodamas KVJUD naudoti bei disponuoti patikėjimo teise. Kateris buvo pastatytas už beveik 2,7 mln. litų. Dabar jo likutinė vertė - 1,4 mln. litų.

KVJUD už locmanų paslaugas iš laivų naudotojų pastaraisiais metais surinkdavo vidutiniškai po 13 mln. litų. Uosto akvatorijos rinkliavos nemoka tik tie laivai, kuriems neprivalomas laivo vedimas uosto akvatorijoje su locmanu (linijiniams keltams, žvejybiniams ir kt.) ir toks vedimas nebuvo vykdomas.

Esant normalioms oro sąlygoms locmanų kateris nuplukdo locmaną prie priėmimo plūduro, esančio jūroje už 3 jūrmylių nuo uosto vartų, locmanas įlipa į laivą, plaukiantį į Klaipėdos uostą, ir padeda laivo kapitonui jį įvesti bei prišvartuoti prie krantinės arba įlipa į laivą toje vietoje, kur laivas stovi uoste, ir palydi iki plūduro. Šiuo metu Klaipėdos uoste dirba 21 locmanas, rengiami du stažuotojai. Šios profesijos žmonės yra aukščiausios kategorijos jūrininkai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"