TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Integruotos elektroninės paslaugos mažina administracinę naštą verslui

2014 12 01 14:12
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Nuo šiol Lietuvos verslininkai gauti leidimus, licencijas ar pažymėjimus galės neišeidami iš savo biurų. Nuo prašymo pateikimo iki dokumentų gavimo – visas procesas jau vykdomas internetu, todėl sutrumpėjo dokumentų išdavimo laikas.

Viešoji įstaiga „Versli Lietuva“ kartu su partneriais – Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos (IVPK), Kauno miesto, Alytaus miesto ir Ignalinos rajono savivaldybių administracijomis – įgyvendina verslui skirtų paslaugų perkėlimo į internetą projektą, kuris leis verslo subjektams gauti tam tikras valstybės ir savivaldybių administracines paslaugas tik elektroniniu būdu. Lapkričio pradžioje užbaigtas didžiausias projekto etapas: į elektroninę terpę perkeltos kelios dešimtys verslui skirtų administracinių paslaugų.

Verslui norint gauti leidimą organizuoti renginį, talpinti lauko reklamą, gauti prekybos leidimą ar pan., visi reikalingi veiksmai (užsakymas, pažymų ir kitų dokumentų teikimas, paslaugos apmokėjimas, licencijos ar leidimo išdavimas) nuo šiol gali būti atliekami elektroniniu būdu. Verslo subjektui nebereikia vykti į instituciją, o reikiami dokumentai užsakovui pateikiami elektroniniu arba tradiciniu paštu.

Visi verslui būtini dokumentai rengiami atskiroms žinyboms tarpusavyje bendraujant tiesiogiai, išnaudojant valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (VIISP) suteikiamas duomenų mainų ir paslaugų procesų konstravimo galimybes. Svarbu ir tai, kad elektronines paslaugas institucijos teiks naudodamos centralizuotą infrastruktūrą – Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformą (VIISP). Institucijoms nebereikėjo leisti papildomų resursų atskirai diegiant savo el. paslaugų sistemas – todėl, IVPK skaičiavimais, įgyvendinus šį projektą valstybė jau sutaupė mažiausiai 110 mln. litų.

„Vienas iš projekto tikslų – ženkliai sumažinti verslo subjektams tenkančią administracinę naštą, t.y. paslaugos užsakymas buvo perdarytas taip, kad besikreipiančiam verslo subjektui nebereikia gauti ir teikti paslaugų teikėjams įvairiausių pažymų, visa informacija, kuri saugoma valstybės registruose, gaunama automatiniu būdu. Paslaugos gavimo procesas verslininkui tapo daug skaidresnis ir patogesnis, rengiamų prašymų formų tam tikri laukai užpildomi automatiškai, galima stebėti paslaugos teikimo būseną“, - sakė projektą kartu su partneriais įgyvendinusios VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Mantas Juozas Nocius.

„Šis projektas yra unikalus ir tuo, kad tokio sudėtingumo bei tokios apimties elektroninių paslaugų skaičius per tokį trumpą laiko tarpą – vos vienerius metus – nebuvo sukurtas nė viename iki šiol Lietuvoje vykdytame projekte“, - sakė susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.

Tokias galimybes suteikė VIISP standartiniai platforminiai įrankiai, kurių pagalba elektroninė paslauga nuo jos projektavimo iki galutinio rezultato buvo sukuriama per mažiau nei tris mėnesius.

„Sukurtos ir apjungtos valstybės ir savivaldybių elektroninės paslaugos duos labai apčiuopiamą naudą verslo subjektams. Dėl sutaupyto laiko pildant prašymą, atliekant apmokėjimą, rūpinantis įvairiomis pažymomis ir atsiimant išduotą licenciją ar leidimą, socialinė-ekonominė nauda sieks apie 2 mln. litų kasmet“, - sakė IVPK direktorius Ramūnas Čepaitis.

Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė Roma Žakaitienė pažymėjo, kad šalies savivaldybėse vyraujanti IT infrastruktūra ir jų sprendimų išvystymas dėl įvairių priežasčių yra labai ne vienodas. Ne visos savivaldybės šiandien turi gerai išvystytas elektroninių paslaugų teikimo platformas.

„Tačiau Centralizuotos VIISP infrastruktūros panaudojimas suteikia vienodas galimybes visoms savivaldybėms teikti savo gyventojams ir verslo subjektams pažangias ir patogias elektronines paslaugas bei naudotis jų teikiama nauda“, - sakė R. Žakaitienė.

Projekto metu į elektroninę erdvę buvo perkeltos 20 vnt. administracinių paslaugų, kurias teikia 8 valstybės institucijos, taip pat 22 vnt. administracinių paslaugų, kurias teikia Kauno, Alytaus miestų bei Ignalinos rajono savivaldybės.

Šį projektą papildys aktyviai šiuo metu vykdomas kitas projektas „Centralizuotas savivaldybių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę“, kurio apimtyje į elektroninę erdvę perkeliamos dar 42 savivaldybių teikiamos paslaugos ir el. paslaugų teikimo sprendimai, tiražuojami visose 60 šalies savivaldybių. Pabaigus šį projektą, nuo 2015 m. rugpjūčio mėn. verslas ir gyventojai galės naudotis 64 savivaldybių institucijų teikiamomis elektroninėmis paslaugomis visose Lietuvos savivaldybėse.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"